Thursday, November 18, 2010

JANGAN JADI PETUALANG NEGARA

Jika dipanggil petualang, marah.

Jika dipanggil si kitol, akan melenting.

Hakikatnya, tidak payahlah memburuk-burukkan Malaysia di luar negara.

Main politik, mainlah dengan betul.

Jangan menyusahkan rakyat negara ini yang pasti dipandang serong dengan tohmahan itu.

DS Najib sedang berusaha memperbaiki imej negara, ditentang.

DS Najib sedang meningkatkan ekonomi negara, ditentang.

Sampai bila hendak menjadi golongan pengacau.

Jika hendak menjadi PM, carilah usaha yang lebih mulia lagi.

Jangan memburuk-burukkan negara dan minta simpati dari orang lain.

Please grow up la.

6 comments:

House PK said...

Inilah masalahnya Dato, kalau ada orang panggil pengkhianat ataupun si Kitol mereka marah, tapi semangat cintakan negara langsung takde, dia sendiri dok buat perangai luarbiasa lepas tu dia nak salahkan orang lain pula!

Kita ada kementerian dalam negeri lagi ke Dato?

Anonymous said...

Kalau di China orang macam ini dah pun mampus depan "FIRING SQUAD" tp di Malaysia orang ini disanjung- apa tindakkan KDN? AMARAN LAGI KE?

Anonymous said...

bila dia angkat sumpah jadi wakil rakyat tidakkah dia berikrar mempertahankan kedaulatan undang2 dan kedaulatan negara?kenapa di Indo anak beranak mencemuh keupayaan angkatan tentera negara sendiri walhal mereka tahu yang Indon itu masih lagi hendak menuntut wilayah negara kita!!!

Anonymous said...

tugas pertamanya adalah menjahanamkan negara - ini arahan drp sponsors

jika dia jadi PM pun tetap tugasnya jahanamkan rakyat bumiputra

cermin2mirror said...

Scary tengok keadaan politikus sekarang..
Semua nya nak jadi captain kapal..bila bagi kapal suruh bawa atau berlayar..tenggelam tengah laut..
Yang rakyat pulak termakan kata kata politikus ni..
Tengok cara anwar bergaul dengan komponen parti dia..hohoho..DAP di belakang..duit banyak.PAS jadi pak turut..nak gulingkan melayu..
UMNO pulak..Ketua ketua ada yang tak layak jadi captain kapal pun nak pegang steering..
Pengacau keseluruhannya...SIAPA????

Anonymous said...

abis PM kita ni yg ade kaitan dengan kes bunuh,rasuah,kaki betina,minum arak dan macam2 lagi masalah ahklak cmni pulak.?
tengok dan diam je ke bro?
memang dasar pembodek ar lu ni.
ckp mcm mulia sangat pm kesayangan lu ni.