Tuesday, January 3, 2012

GUGUR CALON KALAH BANYAK

IPOH 3 Jan. - Barisan Nasional (BN) Perak tidak menolak kemungkinan memilih semula calon-calon yang tewas pada pilihan raya umum lepas untuk bertanding pada Pilihan Raya Umum Ke-13.

Pengerusinya, Datuk Seri Dr. Zambry Abdul Kadir berkata, BN negeri telah mengumpul pelbagai maklumat dan maklum balas daripada orang ramai mengenai calon-calon yang tewas dalam pilihan raya umum sebelum ini.

"Mungkin calon-calon ini kalah tipis atau menang tipis dalam pilihan raya umum sebelum ini tetapi kita harus tahu sebab kekalahan itu.

"Bagi saya ada di antara mereka sebenarnya boleh menang tetapi disebabkan tsunami politik yang berlaku menyebabkan mereka tewas,” katanya kepada pemberita selepas Majlis Perasmian Laluan Alternatif Bercham ke Lebuhraya Utara-Selatan di sini hari ini.

Katanya, hasil maklumat yang dikumpul, terdapat permintaan daripada orang ramai supaya calon yang tewas dicalonkan semula untuk bertanding pada pilihan raya umum akan datang. - BERNAMA

(Renungan Rimau : Jika calon itu kalah tipis tidak mengapa dan boleh dipertimbangkan. Tetapi dengan syarat lihat mengapa dia kalah tipis, ada sabotaj atau salah strategi. Jika calon itu memang terang-terang ditolak dan orang sudah menyampah, janganlah recycle calon itu bagi memastikan BN menang. Tidak percaya, cubalah).

No comments: