Thursday, June 20, 2013

ANWAR IBRAHIM JADI PROFESOR?

KUALA LUMPUR : Penasihat umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim, dikatakan akan menerima tawaran beberapa universiti di Amerika Syarikat untuk menjadi profesor sepenuhnya bagi mengajar bidang propaganda daripada menjadi wakil rakyat di negara.

Sumber-sumber PKR memberitahu beliau tidak akan mengangkat sumpah pada 24 Jun ini sebagai menyatakan bantahan kepada keputusan PRU13 yang tidak memihak kepadanya sekaligus menghilangkan peluang beliau untuk menjadi Perdana Menteri kali ini.

Tawaran itu diterima sejajar dengan pengumuman beliau pada Ogos 2012 untuk menjadi pensyarah di universiti yang beliau pilih jika tidak berjaya menjadi Perdana Menteri selepas PRU13. Dalam temuramah dengan media beliau turut menyatakan akur dengan apa saja keputusan pilihan raya umum.

DS Anwar pun dikatakan tidak yakin untuk mendapatkan wakil rakyat BN melompat parti kerana mengetahui mereka amat setia dengan BN tidak seperti beberapa pemimpin BN sebelum ini yang melompat parti kerana dipecat atau tidak mendapat layanan lagi.

Beliau yakin jika propaganda mengenai lompat parti ini dinyatakan seperti 16 September 2009, ini adalah 'kemaluan besar' kali kedua jika perkara itu tidak berlaku. Ramai pemimpin PKR termasuk Azmin Ali menasihatkan beliau untuk tidak membuat demkian agar rakyat tidak pandang serong kepada parti itu.

Sumber itu juga memberitahu bahawa ketiadaan Anwar di negara ini, PKR akan melantik Shamsul Melaka untuk menjadi pemangku Presiden kerana kebolehannya untuk berucap macam Anwar dan berani untuk memaki hamun pemimpin BN, tidak seperti Azmin yang takut-takut sedikit.

Oleh itu, sama-sama kita tunggu sama ada Profesor Anwar akan memilih universiti di Britain atau Amerika Syarikat.

No comments: