Tuesday, February 18, 2014

MESTI YAKIN DAN PERCAYA PRODUK TEMPATAN

KUALA LUMPUR : Malam tadi penulis mendengar kisah kejayaan produk negara. Satu lagi kisah ialah rasa kurang yakin pengurusan tertinggi satu produk negara sehingga dia terpaksa digugurkan.

Kisah pertama ialah seorang anak muda yang meminta syarikat pengeluar motosikal nasional menaja motosikal bagi membolehkan beliau mengembara dari Malaysia ke London. Malangnya syarikat itu tidak mahu menaja, malah dikatakan pengurusan tertinggi bertanya, "bolehkah tahan sehingga ke London?".

Namun, diceritakan anak muda itu meneruskan cita-citanya dan berjaya membuktikan semangat 'Malaysia Boleh' yang dicanangkan oleh Tun Dr Mahathir Mohamad.

Yang peliknya selepas berjaya, gambar anak muda dan motosikalnya digunakan sebagai iklan untuk syarikat pengeluar motosikal itu.

Oleh kerana rasa tidak patut, anak muda itu mengemukakan saman jika syaikat itu terus menggunakan gambar dengan moto - dot dot dot boleh, Malaysia boleh. akhirnya pengurus itu digugurkan kerana sikapnya itu. atau mungkin tembelangnya itu terbongkar.

Kini, anak muda itu bertemu lagi syarikat pengeluar motosikal berkenaan. Alhamdulillah, maklum balas yang diberikan amat menggalakkan. Bernama TV akan menyokong usaha itu. Tunggu.

No comments: