Wednesday, March 12, 2008

PEMBELOT HARUS DIHUKUM


(Salah satu bilik gerakan di Parlimen Permatang Pauh)

Ketua UMNO Bahagian yang melakukan tindakan ini ketika PRU12 perlu dipecat.

1. Tidak mengagih-agihkan peruntukan parti tetapi menyimpannya kerana ingin digunakan dalam Pemilihan UMNO yang akan bermula tidak lama lagi. Tiada wang, tiadalah orang akan membuat kerja memasang poster, bendera atau sepanduk.
2. Tidak mengagih-agihkan peruntukan ke peti-peti undi kerana tidak terpilih menjadi calon PRU. Oleh kerana tiada bayaran kepada pekerja parti, maka banyak tugas terbengkalai seperti pemasangan poster atau bendera.
3. Hanya menggunakan sebilangan kecil saja peruntukan parti kerana ingin membolot untuk diri sendiri dan kaum kerabat. Upah kecil, sikit saja tugas yang akan dilaksanakan.
4. Oleh kerana tidak terpilih menjadi calon PRU, mereka mengarahkan semua orang kuat mereka menutup semua atau sebahagian bilik gerakan. Tiada bilik gerakan, tiadalah pergerakan. Kalau buka lambat, tiada gunanya.
5. Oleh kerana tidak terpilih menjadi calon PRU, mereka mensabotaj calon luar bagi memastikan calon parachute itu kalah dan tersungkur. Kalau orang parti yang sabotaj, calon luar sudah pasti akan menjadi mangsa.

1 comment:

Anonymous said...

ORG umno ASYIK MAKAN UPAH JER.. PADAN LAH BERTAMBAH LEMAH.. PASTU NAK SALAHKAN ORG CINA.. MUHASABAH DIRI LA KAWAN!!!!