Tuesday, June 16, 2009

TAHNIAH ASHRAF DAN MIOR KAMARUL

Selepas JJ, Ahmad Talib, Zainul dan Shaha, kini pusingan kedua pertukaran dijangka berlaku di Kumpulan Media Prima.

Ejen kenit memberitahu saya bahawa blogawan Ashaf Abdullah akan dilantik menjadi Pengarang Kumpulan di TV3 manakala Mior Kamarul Shahid akan balik ke Berita Harian. Ashraf telah menyatakan perkara itu dalam blognya.

Kedua-duanya belum mendapat surat tetapi perlantikan itu dijangka berlaku tidak lama lagi.

Tahniah dan selamat berjuang.

8 comments:

editorialblog said...

'Lebih baik Manja daripada Mior, Yaaa Che Mat'.
Saudara,
Sila baca selanjutnya di http://editorialblog.blogspot.com
tq

Anonymous said...

Hai editorialblog, macammana you tau Manja ada pelan baru nak pulihkan Berita Harian. Selama ni dia tak buat apa-apa pun tapi asyik berkaraoke dan main golf saja. Kami bagi macam-macam idea, dia buat tak layan saja. Selagi tak dipecahkan 3M di Berita Harian, selagi itu lah masalah tak selesai.

Anonymous said...

Datuk,

bolehkah RTM adakan siaran radio bacaan Al Quran sahaja? mungkin diselit terjemahan disetiap ayat.

Kadang-kadang bosan dengan radio pop.

bacaan ayat Quran ni dapat tenangkan hati sambil memandu atau rehat di rumah.

Saya tau CD alQuran banyak, tapi kadang-kadang lebih senang tukar stesen di radio dari nak pasang CD.


Sekian Terima Kasih

MM

Mohd Afdzal Mokhtar said...

bguih la mcm gitu..

anakmelayu30.blogspot.com

Ingintahu said...

Datuk,
Maaf bertanya. Bila nak isi perjawatan baru yang dah lulus? Sekarang dah masuk bulan 6. Harap Datuk buat sesuatu.

An Tak Tau said...

komen ini tak berkaitan dengan posting datuk tiger. tapi saya dah tiada cara lain nak sampai kan. minta maaf.

saya ingin ajak datuk tiger menonton saluran 303, KBS World... terlalu banyak segmen yang boleh stesen RTM pelajari... dokumentarinya tidak membosankan, mengajar orang ramai mengenai fakta dalam bentuk hiburan dan berbagai lagi.

antara rancangan yang patut dipelajari ialah Vitamin, Hometown Report, Chitchat with beautiful ladies dan 2 days 1 night.

Vitamin ialah rancangan kesihatan berbentuk hiburan. fakta amat berat dan banyak, namun berjaya dimudahkan penyampaiannya sehingga orang biasa juga memahaminya.

Chitchat with beautiful ladies ialah rancangan bual bicara dengan ramai anak gadis dari berbagai negara yang fasih berbahasa korea. rancangan ini mempunyai rating 15 tahun keatas. tapi jika pihak RTM pandai aplikasi idea itu, ia amat menarik sekali. manakan tidak, berapa ramai pelajar antarabangsa di malaysia ni.

Hometown report seolah-olah majalah3. pelbagai aktiviti, lokasi, perkara menarik dipaparkan. yang menariknya, video ialah sumbangan penonton sendiri!

saya harap RTM bertambah maju lagi dalam menyiarkan program bermanfaat. minta maaf kerana menganggu. terima kasih.

Anonymous said...

YBhg Datuk,

Ashraf dan Mior kedua-duanya orang baik....

Anonymous said...

Salam DatokTIGER,
Ini ana mahu tegur sikit tentang kerja-kerja binaan Bangunan BERITA RTM. Pandangan ana supaya Bhg. Pengurusan Tinggi arahkan pihak kontraktor jalankan binaan pada hari Sabtu dan Ahad (weekend laa). Sebab pada hari kerja keadaan jadi amat sibuk dgn lori yg keluar dan masuk.setengahnya tidak peduli dgn kenderaan staff RTM diparking laluan. Satu lagi kontark2 ni ada yg bawa kenderaan masuk ke kaw san RTM- dah le parking limited diorang buat menyemak lagi keadaan. Paling terok Pengawal depan gate itupun TIDAK halang mereka dari masuk.sepatutnya mereka parking diluar saja (parking awam). Jika mereka kerja 2 hari cuti (Sabtu/Ahad) maka 2 hari lagi Isnin/Selasa mereka cuti-secara tak langsung kaw RTM tidaklah sibuk sangat. Paling HERAN bin Ajaib merekapun cuti jugak pd Sabtu/Ahad sepatutnya mereka kerja sepuas hati. Ana minta Dato TIger selesaikan masalah ini- supaya staff RTM dpt bekerja dgn selesa. Saya dpt tahu ada stafff RTM terpaksa dtg kerja malam sbb tida ruang parking- jadi diorang dtg selepas jam 5 ptg setlah staff yg lain balik rumah.Pihak kontraktor jugak tidak terganggu dan projek dpt diselesaikan sebaik mungkin. Tolong selesaikan masalah ini. terima kasih.