Tuesday, February 27, 2007

TIDAK MENYENGAT

Seorang teman ingin tahu apa yang saya lakukan sekarang. Saya kini cuba berniaga dan menjadi penulis blog. Saya terus mengajaknya membuka blog sendiri. Lantas beliau berkata "aku pro-government" atau aku penyokong kerajaan. Bagi beliau, persepsi masyarakat sekarang ialah blogger adalah golongan anti-kerajaan.

Saya menyangkal persepsi berkenaan. Ini kerana ramai blogger membuat kritikan membina di samping berkongsi pengetahuan dan pengalaman mereka dengan pembaca.

Keesokan harinya seorang rakan lain memberitahu bahawa blog DUNIATIGER tidak menyengat. Alasannya, ia tidak berapi seperti sesetengah blog yang popular sekarang. Menggunakan semula perkataan yang diluahkan teman semalam, saya memberitahunya "saya penyokong kerajaan." Beliau dengan tegas berkata sebagai penyokong kerajaan, saya perlu menyiarkan kritikan lebih pedas untuk memberitahu kerajaan.

Mungkin menyengat yang dimaksudkanya itu ialah menyedarkan kerajaan.

No comments: