Friday, March 12, 2010

MACAM MENANG LOTERI...PERRRGGGH

Macam menang loteri (walaupun tak main) apabila mengenangkan dapat bercuti. Hakikatnya, kerja banyak menyebabkan urusan bercuti sentiasa bertangguh daripada tahun lalu sehingga ada muka yang mencebek dan masam. Apa nak buat.

Namun, peluang untuk bercuti bersama keluarga ini amat bermakna terutama anak-anak yang sudah bersedia sejak sekian lama. Ada masa penuh kehampaan dan duka. Apa nak buat.

Hakikatnya inilah tugas seorang pejuang untuk negara. Adakala negara lebih memerlukan khidmat kita daripada keluarga. Ada perkara penting perlu dilaksanakan bagi memastikan negara ini terus aman dan tidak digugat oleh petualang negara.

Apapun, berdoa untuk kami selamat pergi dan kembali.

Di hujung dunia.

4 comments:

Anonymous said...

Selamat Bercuti Dato KP.. Semoga perjalanan anda selamat pergi & pulang dan diredhai oleh yang Maha Esa.


Dari
Razak Majid

kulupbana said...

Salam Datuk.

Bercuti sememangnya melegakan perasaan sekaligus menghilangkan tekanan. Lebih penting kesempatan bercuti menghangatkan kembali kasih sayang dalam keluarga; Pasti 'mem'tersenyum lebar jika sambil melancong boleh 'bershopping'. Bagi mereka, beli belah itu santapan jiwa ketika bercuti.

Banyak wang membolehkan seisi famili terbang jauh tapi bagi yang hidupnya sederhana memadailah jika dapat bercuti ke Langkawi barang dua tiga hari.

Bulan lepas kami ke HATYAI, kemana saya pergi 'mem' ikut tanpa kompromi; walaupun saya kata nak jumpa kawan sekejap. He he ..

IES Agencies said...

Guys, KJ's top cybertrooper has 'revealed' to me KJ's latest achievement,

nak tau ape bacalah di SINI

I guarantee you will like this posting

If you don't laugh just tell me and I will come and give you 10 hits on your blog today

Anonymous said...

pejuang untuk negara? hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha .....
*floyd*