Monday, March 8, 2010

PEMECATAN ANWAR SAH

PUTRAJAYA 8 Mac - Mahkamah Persekutuan di sini hari ini mengisytiharkan bahawa pemecatan Datuk Seri Anwar Ibrahim daripada jawatan dalam Kabinet 11 tahun lalu sah disisi undang-undang setelah rayuannya ditolak. - Utusan

5 comments:

Anonymous said...

maka dengan ini puak puak PR akan meraung raung lah mengatakan mahkamah di malaysia tak adil, peguam boleh di beli, hakim boleh dibeli,,, hi hi hi hi hi

Anonymous said...

maka dengan ini puak puak PR akan meraung raung lah mengatakan mahkamah di malaysia tak adil, peguam boleh di beli, hakim boleh dibeli,,, hi hi hi hi hi

dino.yp@gmail.com said...

alhamdulillah

Anonymous said...

dtk, bro,

anwar ibrahim bukan dipecat oleh dr mahathir tetapi oleh kabinet beliau ketika itu.

dr mahathir ketika memanggil mesyuarat tergempar kabinet yang turut dihadiri anwar.

majoriti menteri kabinet ketika itu setuju agar anwar dipecat kerana ada bukti menunjukkan beliau terbabit dalam salah laku yang mengaibkan, bukan saja dirinya malah negara memandangkan beliau ketika itu adalah timbalan perdana menteri dan menteri kewangan.

kebanyakan rakyat ketika itu beranggapan dr mahathirlah yang memecat anwar sesuka hatinya tanpa merujuk kepada kabinet atau meminta pandangan pihak lain. ini tidak benar. dr mahathir memilih cara yang betul dan bukan bertindak sendirian.

apabila anwar menyaman dr mahathir di atas pemecatannya, beliau sebenarnya menyaman seluruh anggota kabinet yang ada pada tahun 1998, yang antara lain ketika itu termasuklah samy vellu, ling liong sik, abdullah ahmad badawi dan yang lain-lain.

bagaimanapun, anwar mencanangkan kepada seluruh dunia bahawa dr mahathir sendiri yang mengambil keputusan menyingkirkannya dari kabinet dan oleh itu terpaksa mengheretnya ke mahkamah. kalau diikut proses perundangan yang betul, anwar sepatutnya menyaman semua anggota kabinet ketika itu, dan bukannya dr mahathir seorang.

inilah gambaran sebenarnya.

kacapermata said...

saudara tiger,
anwar ini sebenarnya seorang yang 'gila talak' dan 'sakit' punya manusia. dia perlu sedar bila orang dah tak hendak dia, kenapa masih nak lagi pertikai. itukan kuasa pm yang melantik dia dulu. mahkamah dahpun buat keputusan.