Tuesday, January 17, 2012

KERAJAAN KEBAJIKAN BN (2)


12 JAN. 2012: Pelbagai kaum (dari kiri) Megala Sengalaney, Nurul Ain Ismail, Julia Jasmi, Lee Chia Ling, Fazila Shafifi Syukri dan M. Nisha meniliti pamplet Skim Sara 1Malaysia semasa majlis pelancarannya oleh Perdana Menteri, di PWTC Kuala Lumpur. - UtUSAN/MOHD NAIM AZIZ.

(Renungan Rimau : Penganalisis politik tempatan Zaharin Mohd Yassin dalam FB menyatakan bahawa BN adalah pilihan rakyat sekarang menggantikan parti seperti UMNO, MCA, MIC, Gerakan atau PPP. Ini kerana mereka menyukai pemimpin tertinggi BN iaitu DS Najib Tun Razak yang ikhlas membantu rakyat. Oleh itu, pada PRU13 ini undilah BN walaupun anda tidak suka dengan parti politik tertentu kerana BN sejak dari dulu lagi menunaikan janjinya seperti pemberian RM100 kepada pelajar, BR1M, kedai 1Malaysia dan terbaru ialah Skim Sara1Malaysia. Begitu gembiranya mereka kepada BN yang menunaikan janji.)

6 comments:

Anonymous said...

Dear Dato'

Your avoidance is not gonna help your BN to win many many supporters until and unless they and you are brave enuff to face the real issues.

I guess you can easily identify me as my comment on your blog about the MUFTIM KL's take is the one which did not appear on your blogspot. I really wanna know your reply on that. Thank you.

Anonymous said...

bodoh2 alang nya penganalisa politik tu

Anonymous said...

Dear Dato'

Thank you, appreciate it very much. May be I'm wrong in the first place about you....tapi apa makna 'suka sama suka'?

Well, someone must be called 'TIGER' over something I guess.....still awaiting an honest response....

ibrahim yahaya said...

Anon 6:10,

Over a cup of coffee.

ting tong guy said...

Dear Dato'....anytime is a good time....

Anonymous said...

Kita sebagai orang Islam sangat mementingkan halal haram dan keberkatan dalam hidup. Perlu diteliti samada skim sara 1 Malaysia ini benar-benar patuh syariah dan tidak terlibat dengan riba. Skim ini menjanjikan pulangan yg tetap kepada pelabur dan sedikit sebanyak ada unsur2 riba. Sepatutnya, majlis fatwa mesti mengeluarkan fatwa terlebih dahulu sebelum skim ini dilancarkan. Kedua, mengapa kerajaan mengalakkan rakyat berhutang dan membuat pinjaman bank semata-mata untuk masuk skim ini. Bukankah golongan miskin ini perlu 'diselesakan' bukan 'disempitkan' lagi dengan hutang.