Monday, August 20, 2012

SELAMAT HARI RAYA

Oleh Ibrahim Yahaya

PUTRAJAYA : Bilangan pengunjung yang melawat rumah terbuka bersama PM dan Jemaah Menteri di Seri Perdana amat ramai dan mereka gembira dengan pelbagai kegiatan yang disediakan oleh JPM dan Kementerian Penerangan Komunikasi dan Kebudayaan.

Pengunjung daripada pelbagai lapisan masyarakat termasuk pelancong asing mengambil kesempatan  rumah terbuka yang diadakan setahun sekali untuk bersalaman dengan PM dan isteri serta Jemaah Menteri yang mengambil giliran bertugas sepanjang hari.

Menteri Penerangan Komunikasi dan Kebudayaan, Dato' Seri Dr Rais Yatim yang bertugas sejak pagi hingga petang menyifatkan bilangan pengunjung yang ramai adalah manifestasi sokongan rakyat terhadap kepemimpinan di samping mempereratkan hubungan kaum.

Beliau yakin majlis seumpama ini membolehkan rakyat Malaysia mengenal antara satu sama lain di samping memahami budaya rakyat di negara ini. Mereka berpeluang untuk berbual mesra di samping mengikuti persembahan yang diadakan sempena majlis itu.

(Penulis mengucapkan Selamat Hari Raya dan Maaf Zahir Batin kepada sanak-saudara, rakan taulan dan peminat blog DUNIATIGER ini. Semoga amalan kita diberkati Allah SWT).

No comments: