Friday, February 29, 2008

I-REMAJA MAC 2008



I-Remaja Mac, istimewa kerana dipenuhi dengan gaya, aksesori, tip dan cerita gadis bertudung. Masih ada berpendapat pergerakan gadis bertudung begitu terbatas. Mereka tidak seaktif dan seberani remaja biasa. Betul ker?

Hey, jangan pandang sebelah mata, bukan semuanya begitu. Ramai gadis bertudung hari ini membuktikan mereka juga sehebat gadis biasa dalam kegiatan remaja. Mendaki gunung, menyusuri sungai berliku, berebut bola di padang atau menunggang kuda. Semuanya mampu mereka lakukan. Malah sudah ramai membuktikan tudung bukan penghalang sekiranya mereka mahu mencapai kejayaan dalam bidang apa sekalipun.

Begitu juga bidang pekerjaan. Semakin ramai bergelar pengurus besar. Belum lagi yang berjaya dengan usaha sendiri. Dan kata seorang remaja, kerana tudunglah dia berada di puncak kejayaan. Ha… kalau mahu tahu cerita gadis bertudung dengan panjang lebar dapatkan I-Remaja Mac, sekarang!

Satu lagi kisah menarik paparan I-Remaja Mac kisah mat dan minah tol. Jurutol menyimpan seribu cerita dalam tugas harian mereka. Percaya tak, si minah tol pernah dilamar pengguna, macam drama lakonan Amy Mastura dan Rashid Salih tu. Kelakar sungguh, si pengguna yang langgar penghalang si mat tol diminta bayar ganti rugi. Adil ker?

Itu belum lagi pengalaman seram dan ngeri yang mereka kongsi bersama kami. Dan ada yang kata mereka ini senang ‘cilok’ duit tol? Kalau mahu tahu kebenaran dan cerita sebalik tugas sebagai jurutol, I-Remaja Mac padat dengan kisah mereka.

No comments: