Tuesday, June 1, 2010

GERAKAN ANTI ISRAEL (GAIS)

Walaupun kita hanya bersuara mengenai tindakan Israel, ini sudah cukup untuk menyatakan kemarahan terhadap perbuatan Yahudi yang biadab dan kejam. Menyerang di perairan antarabangsa dan kapal yang diserang pula ialah kapal bantuan kemanusiaan.

Jika kumpulan yang mahu DS S Samy Vellu turun menubuhkan GAS (Gerakan Anti Samy) maka bolehlah kita menubuhkan GAIS(Gerakan Anti Israel).

Singkatan ini lebih baik daripada Gerakan Anti Yahudi (GAY). Bunyinya macam orang yang suka perkara yang luar biasa. Pasti hanya beberapa orang saja yang mahu dikaitkan dengan GAY. Bagaimanapun, menjadi ahli GAIS, sudah tentu ramai rakyat negara ini bersetuju bersama-sama menentang Israel yang diibaratkan 'syaitan bumi'.

Perdana Menteri, Dato Sri Najib Tun Razak, mahu Wisma Putra menyelamatkan sukarelawan negara di sana. Menurutnya, usaha itu akan dilakukan menerusi PBB dan negara ketiga untuk mendapatkan maklumat.

Malaysia katanya, akan mengusulkan isu kezaliman Israel itu akan dibawa dalam Majlis Keselamatan PBB dan membawa isu kekejaman Yahudi itu peringkat antarabangsa.

Sementara itu, sekumpulan lagi rakyat Malaysia dari Perdana Global Peace Organisation (PGPO) yang menaiki kapal utama Rachel Corrie, selamat selepas tentera Israel hanya menaiki Marvi Marvara bagi menghalang konvoi itu.

Tiga wakil PGPO atas kapal itu ialah Shamsul Akmar Musa Kamal, Matthias Chang dan Ahmad Faizal Azumu serta Ahli Parlimen Parit, Mohd Nizar Zakaria. Mereka disertai wartawan TV3, Halim Mohamed dan jurukamera Mohd Jufri Judin.

Dalam SMS kepada PGPO, Shamsul berkata mereka berada kira-kira 1,000 batu nautika dari Gaza tahu Mavi Marmara diserang dan merancang untuk terus maju.

1 comment:

jebat said...

Dato',

Alfatihah dan Doa boyedruntuk mereka yang berada di atas kapal yang di serang.

Ingatan ikhlas buat mereka yang bukan Islam.