Tuesday, October 5, 2010

KULI GALAS DUN GALAS (1)



Perlantikan KULI sebagai peneraju BN untuk DUN Galas sudah pasti memberi kesan mendalam dalam usaha merampas semula kawasan itu. Dalam dua pertandingan membabitkan dua individu yang sama iaitu Mohd Saufi Deraman (BN) dan Che Hashim Sulaima (PAS) , sekali dimenangi oleh BN pada PRU 11 manakala Che Hashim memenangi pada PRU12 dengan kelebihan 646 undi.

Sudah pastilah KULI akan bekerja keras memastikan DUN di bawah Parlimennya balik semula kepada BN yang secara langsung memberi suntikan imej terbaik kepada BN. Ramai pihak yakin KULI mampu melakukannya berdasarkan pengalaman luas kerabat Kelantan ini. Walaupun PAS cuba memperkecilkan 'kehadiran' KULI terutama jika beliau dipilih sebagai calon, semua pengundi di kawasan itu pasti akan memberikan sokongan padu kepada BN. Bagi Orang Asli, yang berjumah 1,958 orang sudah tentu mereka akan memilih 'Raja' mereka.

Antara isu yang pasti akan ditimbulkan ialah kesan pemerintahan Kerajaan PAS yang membabitkan isu kemiskinan, penggangguran, bekalan air bersih dan tindakan pembalak haram. Pecahan pengundi seramai 11,628 ialah Melayu (7,069), Cina seramai 2,262 orang, Orang Asli (1958), India (179) dan lain-lain (33). Jumlah pengundi pos ialah 127.

No comments: