Tuesday, September 7, 2010

CAMPUR TANGAN : APA YANG TERSIRAT?

Lambaian tangan TS Musa Hassan kepada kita sudah tentulah dibalas dengan tepukan gemuruh. Ucapan terima kasih kepada beliau kerana sentiasa memastikan negara ini terus aman dan sentosa. Di bawah kepemimpinannya, kadar jenayah kini semakin kurang terutamanya jenayah jalanan membabitkan maut dan kecederaan parah.

Dalam pada itu, ramai juga yang terkejut dengan kenyataan TS Musa mengenai 'campur tangan' KDN dalam penyiasatan polis. Ini bukan pertama kali luahan itu dilemparkan tetapi buat kali kedua. Sudah tentu ada yang 'tersirat' daripada kenyataan beliau.

3 comments:

Anonymous said...

Cara menteri amaran menamatkan kontrak TS amatlah biadap serta amat kurang ajar. Di masa susah dan memerlukan bantuan segala kudrat ditagih dari TS. DSN, tukar sajalah menteri amaran dari keturunan bagsawan yang hanya tahu menjaga politik sendiri. Kita khuatir, bukan sahaja kerja meruntuhkan institusi kerajaan dilakukan oleh PR tetapi secara halus dilakukan oleh pak menteri sendiri. Memalukan dan memualkan selagi menteri amaran menjadi sebahagian kerajaan DSN. Tukar sajalah Menteri Amaran kerana DSN sekarang tidak perlu menanggung liabiliti sebahagian menteri yang tidak berjaya.

SINGALAUTMETRO said...

sebab menteri dan kerajaan ni kadang kala tak reti bahasa. nak cakap cara elok tak faham..jadi dia cakap ikut cara macam ini..sekurang-kurangnya terkedu sikit kalau nak campur tangan lain kali. Tak kan cakap Ktua Polis Negara tak betul kut...

Anonymous said...

selamat bersara tan sri ,jasamu dikenang..