Tuesday, October 26, 2010

KULI GALAS DUN GALAS (3)

GUA MUSANG : Antara isu menarik yang ditimbulkan kali ini ialah mengenai tahap pendidikan calon. Abdul Aziz Yusof (calon BN) dikatakan hanya mempunyai tahap pendidikan SPM sedangkan Dr Zukifley Mohamad (calon PAS) adalah seorang doktor. Ini pertama kali DIY mendengar isu tahap pendidikan ditimbulkan. Ini berkemungkinan PAS ingin menyatakan tahap pendidikan calonnya lebih baik.

Sebenarnya untuk menjadi seorang wakil rakyat yang paling penting ialah dekat pada rakyat dan memberi khidmat seterus bukannya menerusi 'remote control'. Dalam ertikata lain wakil rakyat perlu selalu bersama rakyatnya sejajar dengan slogan 1Malaysia. Jika wakil rakyat tidak mampu untuk berada bersama-sama rakyat, walaupun mereka mempunyai pendidikan sehingga PHD sekalipun, ia tidak bermakna dan tidak memberi kesan baik kepada penduduk setempat.

Sebagai bekas pengurus operasi Kesedar, Aziz amat dikenali oleh penduduk kawasan ini terutama di Galas yang amat memerlukan seorang wakil rakyat yang sentiasa mendampingi rakyat. Jika Adun terdahulu yang jatuh sakit, rakyat tidak dapat mendapat bantuan yang diperlukan dan terpaksalah mengadu kepada pihak lain termasuk pemimpin UMNO.

Kini pemimpin UMNO menawarkan diri mereka untuk berkhidmat kepada rakyat dan sudah tentulah pengundi di Galas akan memberi peluang kepada calon UMNO dan BN untuk memimpin mereka. Oleh itu, isu bahawa Aziz hanya mempunyai SPM tidak mendatangkan masalah kerana yang penting beliau mampu menjalankan tugas sebagai wakil rakyat yang berkesan. Selamat mengundi.

3 comments:

Wake UP! said...

Seorang pemimpin itu haruslah mesra rakyat.

kita anak melayu said...

Datuk Rimau,
Jangan ada sabotaj dalaman udah... katanya Bazlan tak happy

BTW ini ada artikel tentang plean transformasi ekonomi Kelantan, ada orang kata too ambitious... please comment

Pelan Transformasi Ekonomi Kelantan

Goldman said...

COD Pamp Suisse Lady Fortuna 10 gram.

Untuk harga emas jongkong dan lain-lain yang hebat sila hubungi kami di goldman999.9@hotmail.com.

Harga lagi murah daripada Habib, Poh Kong dan dealer2 lain. Bekalan antarabangsa.

Rebat tunai segera RM 1,000 hingga RM 1, 500.

Harga belian semula yang hebat.

Terima kasih.