Thursday, July 23, 2009

1MALAYSIA - GAGASAN YANG POSITIF

Satu Malaysia adalah satu gagasan yang positif kerana ia membina kesatuan, perpaduan dan keadilan untuk semua rakyat Malaysia. Itu pandangan Datuk Dr Ismail Ibrahim mengenai gagasan terbaru yang diperkenalkan oleh PM pada April lalu.

Bagi bekas Duta Malaysia ke Arab Saudi itu, ia juga selari dengan amalan Rasulullah SAW, yang diutuskan untuk semua manusia, yang mendahulukan KESATUAN dan PERDAMAIAN untuk semua.

Menurutnya, Islam dapat menerima visi dan gagasan yang tidak bertentangan dengan prinsip dan dasar yang asas. Beliau memberi pandangannya dalam ceramah kepada pegawai KPKK di Auditorium Perdana, Angkasapuri pagi ini.

3 comments:

abe MIE 'TERJAH' said...

http://pkrpasdap.blogspot.com

salam datuk.

sekrang datuk lebih kepada cerita pendek dan ringkas...

sibuk ke?

kita anak melayu said...

Tok Rimau,
kalau Datuk najib dan BN nak berjaya kena bvuang dui dalam daging, baru selesa bergerak

ada banyak anjing yang perlu ditendang, nak tahu siapa mereka, bacalah blog ini


http://kitaanakmelayu.blogspot.com/

N.S.KRISHNA said...

Datuk,

Saya setuju Gagasan 1-Malaysia diguna pakai dan dipromosi sebagai satu alat untuk menyatupadukan rakyat Malaysia yang mempunyai pelbagai latar belakang yang unik.

Sesungguhnya visi dan misi PM yang sememangnya sudah lama diamal dan dipraktikkan oleh RTM melalui pelbagai program kreatif dengan nilai perpaduan dan kemasyarakatannya, sudah pasti pengalaman Jabatan Penerangan khususnya RTM mampu menjayakan promosi gagasan 1-MALAYSIA secara menyeluruh dan efektif.

Sekian,
N.S.KRISHNA
(HARIMAU MELAKA)
SG ENTERTAINMENT (M) SDN BHD