Friday, July 31, 2009

BINTANG KLASIK NASIONAL 2009 DI KUANTAN

Sejajar dengan usaha menyemarakkan budaya, seni dan warisan, RTM telah menganjurkan banyak pertandingan untuk mencungkil bakat terpendam. Hasil daripada pertandingan itu muncullah bakat baru yang menyemarakkan industri seni tanahair. Antaranya ialah Bintang RTM, Juara Asyik dan Bintang Asli Remaja bersama JKKN.

Ahad ini, RTM akan meneruskan perjuangan memartabatkan bidang nyanyian dengan penganjuran Pertandingan Akhir Bintang Klasik Nasional 2009 bertempat di Auditorium Darul Makmur di Kompleks Penyiaran Sultan Haji Ahmad Shah, Kuantan.

Seramai 12 peserta akan mengambil bahagian yang menyampaikan pelbagai lagu Malaysia termasuklah lagu yang pernah didendangkan oleh Datuk Sharifah Aini, Dato' Ahmad Jais, Dato' Khatijah Ibrahim dan Salamiah Hassan.

Pasti menarik melihat anak muda menyampaikan lagu Melayu lama. Peserta dari seluruh negara termasuk dari Sabah dan Sarawak diberikan latihan vokal oleh Juzliza Azlizan di Angkasapuri awal minggu ini.

Pertandingan itu akan disiarkan secara langsung menerusi TV2 jam 8.30 malam, Klasik Nasional, Radio Malaysia Pahang FM dan Saluran 180 Muzik Aktif di Astro.

Selamat menonton.

1 comment:

Anonymous said...

HIBURAN...HIBURAN....HIBURAN....MAJUKAH NEGARA????