Saturday, December 26, 2009

ADA ORANG NAK PENJARAKAN SAYA

Ini pandangan seorang yang mengaku bekerja di pejabat Lim Guan Eng

Awak ingat RTM tu awak punya, atau UMNO yg punya ke, atau BN punya ker. RTM rakyat punya. Awak perlu berlaku adil. Jawatan awak untuk rakyat seluruh Malaysia, bukan untuk orang UMNO sahaja. Awak perlu jadi pengarah untuk orang umno, bn, pas, dap, pkr dll.

Awak ingat senang2 nak tuduh orang main bontotawak ingat senang2 nak tuduh orang cari publisitiawak ingat senang2 nak main isu perkauman dengan tanamkan kebencian pembaca awak terhadap orang Cina.Awak akan tahu nasib awak jika awak tak hentikan sifat perkauman awak. Awak akan diseret ke mahkamah dengan tulisan di blog ini.

Saya akan pastikan awak habiskan sisa-sisa hidup awak dalam penjara.

Lim Guan Eng kata dia amat kenal awak. Sama belajar di High School Melaka, tingakatan 5. Dia aliran sains awak aliran sastera. Awak bernasib baik sebab anak bumiputera masuk ITM, Mass Communication. Tetapi pelajaran awak di ITM pun tak ler hebat.Awak tu takder ler pandai mana pun. laporan mengenai diri awak sudah pun disiapkan untuk didedahkan kepada umum di dalam satu sidang media nanti di komtar, penang.

Sikap biadab dan prejudis seorang Ketua Pengarah RTM terhadap rakyat berbangsa Cina.-

dari kawan sekelas awak semasa di High School jugak. Saya kini di Pejabat Ketua Menteri Pulau Pinang.

(Renungan Rimau : Seperti Tun Dr Mahathir Mohamad, saya juga bukan seorang yang rasis. Saya sayangkan negara ini. Saya tidak mahu negara ini huru-hara kerana angkara pihak yang ada kepentingan peribadi atau tertentu. Bagi saya, keamanan dan keharmonian adalah perkara utama tidak kira siapa yang menjadi pemimpin. Jika ada pemimpin yang suka menghuru-harakan negara ini dengan menabur pelbagai perasaan perkauman atau menyakitkan hati orang Melayu, saya akan menyuarakannya. Biarlah saya masuk penjara demi untuk memastikan bangsa Melayu ada maruah dan tidak dikotak-katikkan. Biarlah saya masuk penjara demi untuk memastikan negara ini sentiasa selamat dan aman. Biarlah saya hanya seorang saja yang akan menentang pihak yang kurang ajar tetapi saya sanggup demi maruah bangsa dan negara. Saya bukan peguam tetapi saya seorang wartawan yang cintakan bangsa dan negaranya. Seorang wartawan yang akan bersuara dan tidak takut dengan ugutan atau ancaman untuk memenjarakan saya. Apakah ahli politik saja yang boleh bersuara? Apakah wartawan tidak boleh menyatakan pandangan peribadi untuk memastikan negara ini sentiasa aman dan harmoni. Tidak payahlah membuat ugutan kerana saya juga pernah tidak ada kerja dan kehilangan kerja.Ia adalah satu proses dalam kehidupan. Seperti juga ahli politik yang adakalanya menang dalam pilihanraya. Kemudian kalah dan kemudian pegang jawatan. Ada yang naik dan ada yang turun. Biarlah kita bodoh tetapi kita adalah falsafah hidup. Bukan kerana jawatan kita sanggup menghalalkan matlamat. Rezeki ditentukan oleh tuhan. Percayalah. Jika tiada rezeki, nak buat apa. Saya sanggup menjadi satu-satunya orang Melayu yang berani bersuara. Yakinlah, saya tidak pernah rugi untuk menyatakan kebenaran. Orang lain, tidak tahulah.)

69 comments:

YB Raz said...

syabas..jangan takut dengan ugutan..mereka membuat ugutan sebab mereka takut kejahatan mereka diketahui orang..

saya tetap menyokong saudara

halim tuah said...

Lawan tetap....LAWAN!

Anonymous said...

Salam Dato Tiger, Komen yang dibuat oleh balaci Lim Guan Eng itu dengan jelas mempersoal hak istimewa orang Melayu dengan menyentuh ITM. Perkara 153 jelas memperuntukan hak tersebut. Kepada pemberi komen, usah berlakon lagi. Komen anda jelas tidak hormat apa yang terkandung dalamd Perlembagaan dan komen tersebut jelas menghasut.

Anonymous said...

Cuba datuk tengok anjing, dia gonggong orang, tapi bila kita berhenti, dia lari.

adakah yang mengugut datuk itu anjing?

bRAVEhEART said...

Salam tuan,
Malang sungguh Melayu apabila perjuangkan bangsa dikata rasis namun bila cina ultra kiasu dan india hindraf lakukan yang sama tidak pulak rasis. Apakah kita mesti selalu merasa takut untuk perjuangkan bangsa kita hanya kerana takut digelar rasis? Melayu harus bangkit dengan lebih berani ~ bRAVEhEART

MUMMY ROKIAH said...

Blogger Tiger,
Sesungguhnya ingatlah bahwasanya hidup kita, mati kita, amalkita,rezeki kita hanyalah di tangan Allah SWT jua. Dan kerana Allah.
Kita hanya menumpang di sini.

MUMMY ROKIAH said...

Blogger Tiger,
Sesungguhnya ingatlah bahwasanya hidup kita, mati kita, amalkita,rezeki kita hanyalah di tangan Allah SWT jua. Dan kerana Allah.
Kita hanya menumpang di sini.

Cucu Tok Selampit said...

Dato' Ibrahim "Tiger". Kami bersamamu untuk menentang puak-puak komunis ini.

Anonymous said...

Salam,

Syabas tuan. Jangan gentar. Fight back. Let's shove it to their faces!

Anonymous said...

Beginilah jadinya bila orang Melayu yang beragama Islam menjadi tunggangan Cina kapir harbi.

kulupbana said...

Salam Datuk.

Jangan goyah; kami sentiasa bersama Datuk memperjuangkan maruah Melayu. Di hotel tadi penuh dikelilingi Cina; riuh rendah bila depa ramai.Geram sungguh. Tu belum lagi memegang kuasa.

pisau.net said...

salam dato'
teruskan perjuangan,jangan takut pada ugutan,berani kerana pertahankan prinsip dan kebenaran.ugutan seperti itu anggaplah sebagai cabaran.

pisau support dato!

Anonymous said...

Nampak macam tulisan agent provocateur dalam team Tiger sendiri.

Lain kali orang akan ikut untuk menulis komen-komen blog yang melampau kepada Lim Kit Siang dan lepas tu sign-off sebagai orang dari Pejabat PM Najib Tun Razak!

Teknik budak-budak ni memang senang people to see through la.
Tak cerdik betul main politik orang-orang Tiger ni...

Grow up la!
We need inteligent discussions in this country to move us all forward with 1Malaysia as our new culture.
As RTM guy, you should lead the way

~ Friends of Tiger

Anonymous said...

Salam Dato Tiger,

Kami bersamamu.. tegakan kebenaran pantang melayu diacah dgn ugutan..

Razak Majid

besi berani said...

Dato,
Jangan bagi muka kepada saki baki bintang 3 ni. lawan habis-habisan dan yakin kepada anutan agama kita.kita berada dipihak yang benar. insyallah kemenangan akan ada dipenghujung nanti. ini adalah jihad kita. jika kita tidak berjihad agama kita akan dihina kelak. ini bukan pasal rasis tapi ia telah mencabar tuntutan agama kita. ingat pesan rasulullah "aku tinggalkan kepada umatku 2 perkara yaitu al quran dan hadis. yakinilah kita bahawa kita menentang mereka bukan kerana ras tetapi kerana amanat rasulullah tadi.

besi berani

D'nay said...

Dato'

You're not gonna be along. Many Malays are just waiting for the right time to strike back. We'll continue to use blogs, etc. for now, but it need be we'll finished off the chingkies in this country. But what ever it is, we need to get the on-the-fence Malays and the PAS Malays to be with us with whatever price. To do that first, we need to finish off Nik Aziz, the stubborn head and his followers. Many educated PAS followers and symphatisers are already waiting to back UMNO, and I'm one of those who wrongly voted for PR.

Anak Pulau Pinang.

Shamsul Yunos said...

Datuk Tiger,

kita rempuh sama sama mereka yang mahu buat kacau di negara Malaysia ini

Dia baru dapat sikit kuasa dah nak tunjuk taring... dia ingat kita nia apa???

ProMelayu said...

Salam Dato' Tiger,
mereka ni biasalah..bila bercakap tentang hak dan kepentingan Melayu, pastilah Melayu dikata racist. Bodoh tak bertempat,buta tak bertongkat. Samalah macam Melayu-Melayu yg menyokong gagasan diorang ni. Komen pun stakat berani letak anonymous jek.Kihkihkih..jangan risau la Dato'Tiger,berani kerana benar, takut kerana liwat!! Janji jalan kita lurus.Bukan resam sesumpah!

bulat said...

inilah taktik kkk. sikit2 nak saman nak gertak org sedangkan merekalah kununnya menperjuangkan kebebasan bersuara.
mereka terasa juga pedasnya tulisan dato. saya ucapkan syabas pada dato kerana menjadi salah seorang pejuang keadilan, keananan malaysia. hanya mereka yg bersifat perkauman akan merasa pedasnya....biar mereka menyalak...usah pedulikan..

Anonymous said...

Saya amat setuju dengan pendirian saudara; kalau kita tengok pendirian mereka memang berat sebelah. Contohnya mereka kata Utusan itu surat kabar rasis, kalau saya baca Utusan dan bandingankan dengan Malaysia Today, Sin Chew atau Malaysian Insider; tak ada bezanya, cuma berbeza arah. Yang sebelah sini kata begini, yang sebelah situ, kata begitu, bertentangan. Tetapi itu tiada masalahnya, yang masalahnya mereka boleh tuduh Utusan penyebar rasis, tetapi orang lain tak boleh jawap atau cakap balik pada mereka. Tak gentlemen lah macam tu!!


-koko

dulu PAS sekarang anti komunis said...

sudah jelas dibawah DAP tiada kebebasan bersuara.blogger pun nak disaman apatah lagi utusan confirm kena tutup.keep up the good work dato.hope ramai orang melayu islam pelbagai parti akan sedar dakyah & true colors DAP dan bersatu.saya sudah tidak menyokong PAS lagi sebab undi PAS ialah undi DAP.bersama kita berjihad di alam cyber.takbir!

matdeboq said...

Salam Tok Rhimau,

Kalau dah mai dari pejabat LGE, lepas tu berbahasa pun mencerminkan bersikap kurang ajar..!! Dan mungkin kut semua nya dari mereka di pejabat LGE berSIFAT sebegitu.

Saya saran kan pd Dato` moga perbanyakan segmen2 murni di RTM atau lebeh tepat lagi segment/ rancangan2 yang khusus mensasarkan kpd golngan kelompok ini..!! Bukan nya apa , cuma niat supaya depa2 ni lebeh bersopan adap bila berbicara.

Tapi nak salah kan macam mana..kalau DAP tu kiasu dia sudah tentu nya macam PAP S'pora...!!

Segala2 macam tindak tanduk mereka laa ni sebiji macam KIASU si-PAP S'pora. Saman sana-sini bila, ada benda yg tidak memihak mereka.

Anti-Kronisim konon...tapi bila kita perhati tenghoq...LKY di S'pora berkroni pd anak serta menantunya !!

DAP pula dgn ketua ditaktor mereka LKS berserta kan LGE anak nya dan menantu nya.

Kalau DAP/PKR kata apa pun .Ia nya pasti di anggap tidak Racist. Tapi JIKA orang Melayu menyatakan perkara yg HAK...maka mereka pun menjerit lah Melayu tersebut Racist.

Dato`...terus kan usaha Murni mempertarbatkan Bangsa Melayu dan mendaulat kan negara MALAYSIA...!

Anonymous said...

Sorry lah tuan

Your interest about keamanan is only when it involves Malays.

Be Malaysian lah.

When Malaysian Indians and Chinese die under mysterious circumstances, you never bother to raise your concerns.

But you raise a hue and cry when it involves only one segment of bumiputras.

You never bother about the rape of the Penan kids - who are also bumiputras.

And you never bother about 1980's pendatangs in Sabah who have overtaken the population of bumiputra Kadazan and Bajaus.

Lu masih ingat this is Malaya kah?

Ini Malaysia lah...and you better fight for Malaysians...if you really want to champion the well being of all in thsi country.

Right now you are using all sorts of 'methods' to just harp on 'Malay' matters.

Thats not good for the country.
And when peopel give their views along this angle, dont try to twist and turn the story to 'threat' to 'Malays'.

You and your type of narrow minded ones are being slowly outnumbered.

Its not the same anymore tuan.

PARAMESWARA

Anonymous said...

Kuatkan semangat. Kita memang tahu perangai mereka suka mengugut dan gertak lebih, ala samseng taik kucing.
Dalam dunia sekarang realitinya yang bersalah pun ada harapan menang begitu juga kebenaran.
Inikan pula dunia tiger..
-azienmat-

Anonymous said...

no fighting.. No fighting.. Malaysia negara cinta ku very beautiful so let's all enjoy the peace and harmony and be together as 1Malaysia.

Negara cinta ku saya lahir disini tapi masih dilihat sebagai pendatang ataupun sebagai rakyat Malaysia berkelas 2 selepas orang melayu yang dipercayai penduduk asal negara ini. Tapi jika itu benar siapa tu orang asli? Mengapa wujud orang asli?? Kenapa sebagai rakyat Malaysia saya tidak diberi peluang yang sama dengan yang lain yang diberi nama bumiputera. Mengapa harus begitu? Adakah orang bumiputera OKU sehingga harus diberikan kelebihan utk bersaing dgn rakyat Malaysia yang lain? Adil? Orang melayu baik hati dan bijaksana dan saya harap anda semua akan mempertimbangkan keadaan ini.

Sekarang banyak bumiputera telahpun berjaya. Banyak yang kaya dan mampu miliki hidup yang mewah. Apa jua dasar kerajaan yang telah membantu bumiputera telahpun mencapai matlamatnya dan saya rasa orang melayu sekarang sanggup bersaing dgn sesiapapun. Kerajaan dan rakyat Malaysia yang lain sungguh murah hati kerana membenarkan dasar ini utk dilaksanakan. Dan sekarang tiba masanya utk anda semua membalas jasa ini dgn kesanggupan utk menghentikan dasar ini dan memperkenalkan dasar yang baru dimana Malaysia dapat menjadi satu dan semua rakyat dilihat sebagai rakyat Malaysia tak kira apa bangsa atau agama. Yang penting adil hidup sentosa. Terima kasih semua :)

KELAB PEMUDA JIWA LUKA said...

janganlah makan babi kerana secara automatik mulut akan jadi kurang hajar seperti manusia yang mengugut dato ini...

Anonymous said...

perjuangan bangsa tu rasis la bang..habis tu apa lagi kalau bukan rasis. sama macam politik wang dgn rasuah, tak sama ke?

Anonymous said...

Ayuh anggota selendang merah. Bersiap sedia. Mereka belum belajar dari sejarah. Ayuh semua. Masa untuk bersatu kini sudah tiba.

jebat berkokok said...

salam dato..anak melaka takkan gentar dengan ugutan seperti ini..kita semua bersama dato...semangat tuah...

Anonymous said...

Melayu Racist..!!

Biarlah ada Melayu yang rasis ...sebelum terlambat, menyesal tak berkesudahan..!!

Lagi ramai Melayu yang bersifat rasis lagi bagus, sebelum apa yg telah terjadi di S'pora. Demi keadilan, demokrasi,metrokasi dan pelbagai-bagai...si yang dok ada. Apabila mereka beranak-pinak..mengikut resmi babi yang banyak anak. Dan kemudian nya munguasai arena politik tempatan ketika itu...dan kini telah berkuasa sehingga ke hari ini.

Bila telah berkuasa..ambil contoh kawasan Tanjung Pagar tempat LKY. Melayu disana undi PAP/LKY. Apabila dah menang dan berkuasa ... di pindahkan kelompok2 ramai Melayu...di pecah kan orang Melayu Singapura. Dan tiada lah kawasan majoriti Melayu. Dan pelbagai lagi kisah duka-nan-lara, kalau mahu dikisah kan tentulah ber jela-jela!

Demi keadilan-demokrasi nasib Melayu S'pora , siapa nak bela!!!Tiada lagi bahagian2 Pie/Kek yang sama besar...yang boleh di nikmati bersama2..!!

Kini mereka hanya layak menikmati cebisan2, kerak2 kek saja...!!

Biar lah ada Melayu di Malaysia yang RASIS..demi untuk menyentak sedar kepada golongan tertentu ....sebelum nasi menjadi 'moi'(bubur)!!

Lagi pun tak sampai 1 peratus rakyat M'sia yg rasis...!!

Don.B Jeles of Sg.Road....Tg.Katung!!

Anonymous said...

Macam ni punya biaDAP pun ada Melayu sokong?

Insaflah wahai Melayu dalam kelompok ini. Ingatlah kepada Tuhan sama.

suteraalfa said...

Salam dato,
Ini adalah satu cara untuk membuatkan dato atau rtm melatah..skrg ni rtm jarang menonjolkan kepincangan kerajaan negeri pembangkang..mungkin dengan cara mengapi-apikan dato, mungkin rtm lebih agersif utk mencari kelemahan mereka...bila rtm melatah..maka padahnya seperti Utusan Malaysia..ini satu lagi cara mereka cuba menutup kes raja Petra...pejuang dan penghancur bangsa...diharap dato teruskan perjuangan dato...
Suteraalfa.

Anonymous said...

Jangan takut walau dicap dengan "RASIS". Bila itu hak kita, ia milik abadi kita. Siapa pertikaikan sebenarnya cemburu dgn kita.

Kalau Melayu mati ditembak polis, jita tak bising2 sesuka hati kerana siasatan dijalankan. Kalau penjenayah Melayu mati ditembak polis, kami relakan kerana "Yang Salah, tetap Salah" tak mengira SIAPA DIA? Kenapa penjenayah kaum lain mati ditembak, mahu diungkit tugas polis dan anggap mereka (penjenayah)sbg sebagai "HERO?" (Siapa Rasis?)Tidak kira bangsa apa, salah tetap salah!

Kenapa nak kritik UiTM?? Cemburu?? Kenapa tak ungkit UNITAR?? Kenapa tak ungkit Kolej XXXXX Laen?? Kenapa?? Saya Pelajar UiTM, Sarjana UiTM?? So, Kenapa UiTM?? Tak boleh ke sana? Kenapa?? Sebab itu hak kami untuk menuntut ilmu, kami berakal budi dan berilmu tinggi. Itu Hak Kami...

So, Siapa yang RASIS? Saudara Tiger, Kami bersama anda.....

Anonymous said...

Atuk, atuk.

Apa yang atuk jilat, sampai mencacak karier atuk naik. Dari wartawan tup-tup jadi Ketua Pengarah.

mofierce said...

semua komen memang sokong ko rimau... tu semua statement umno... nak tanya sikit ni... konsep 1 malaysia ni macam ni ke? bila melayu buat kenduri orang cina datang tolong masak... kalau cina buat kenduri orang melayu tolong masak babi jugak ke?

Hidup Tiger said...

Hidup Tiger! Tegakkan perjuangan Islam dan perjuangan Melayu.

Jangan takut. DAPig RACIST memang sudah melampau batas.

Kami sokong!

The Truth About Kampung Buah Pala said...

The Penang government today lodged a police report against Broadcasting director-general Ibrahim Yahya for allegedly posting a libelous article in his blog recently.

The report, based on the article titled 'Somebody Wants to Jail Me' in Ibrahim's blog on Saturday, was made by Ng Wei Aik, the political secretary to the chief minister.

"In his blog, Ibrahim claimed that an employee of the chief minister's office had threatened him but an investigation found that nobody in the chief minister's office knew him," Ng told reporters at Timur Laut police headquarters here today.

Ng, who is also Komtar state assemblyman, said Ibrahim should identify the person said to be an employee of the chief minister's office.

"If the employee exists, then the chief minister will take action but if it is found to be false, then Ibrahim should resign from his post," he said.

The report was lodged on the directive of Chief Minister Lim Guan Eng.

ikhqoi said...

hebat tapi dungu...
UMNO dan BN hanya memetingkan kaum lain apabila mereka memerlukan ia pada pilihanraya
itu realiti...
bukan utk bersikap racist. tapi hakikatnya RTM gagal berperanan untuk menyatukan semua kaum dalam 1 Malaysia.
1 Malaysia hanya diiktiraf sebagai Bangsa Malaysia yang bersatu di bawah UMNO dan BN.
Jika anda datang dari pembangkang, anda bukan 1 Malaysia.. Anda akan dianggap sebagai bukan salah seorang dari rakyat yang membayar cukai.
Keras dan pedas?
Hakikatnya YA!!!
Pada persidangan UMNO yang lalu, seorg pewakilan UMNO menyarankan supaya kerajaan Malaysia memotong geran wajib yang patut diberikan kepada Selangor atas semangat Persekutuan.
Adakah tindakan ini masih lagi layak dilabel 1 Malaysia
pikir-pikirkanlah
Korang jawatan berJUSA. dapat driver sendiri, dapat kereta. Ingat rakyat yang bayar gaji korang melalui cukai yang dipotong tiap-tiap tahun (ada jugak yang pakai PCB)

Anonymous said...

I thought this DG of Broadcasting should be a non-partition person bcos this post(DG) is a public officer.Clearly he is an UMNO guy and the way he put forward his comment is not becoming of a true journalist and does not contribute to racial harmony.

Anak Perelih said...

berdasarkn komen dalam posting ni... nampaknya kita boleh ucap selamat tinggal kepada konsep 1Malaysia...

1 vision, 1 purpose....
peace through power...
Kane lives....
long live Brotherhood of Nod (BN)!!!

Anonymous said...

dear pengarah, janganlah nak buat cerita kat sini...

yang buat huru hara tu kau sendiri...


cinta malaysia? tektik umno tu kau guna tu... tahu buat rasa benci sesama kaum aje..

Nibiru said...

Dah nak masuk 2010... rakyat
mahrean dah bijak tiger !!!!
Jangan lah dok dunggu lagi. Atau
hang memang berniat demi seketul
dua habuan ujung tahun dari Bank
Umno.

Hang nak tahu tak ??? Kerana
orang2 macam hang Umno dan BN
terlondeh dengan sendiri. Lani
tinggal spender aje. Jagalah
maruah 1Malaysia. Tinggal nak
nampak anu dah.

Bila hang nak tampilkan orang yang
hang tuduh tu ??? Kalau fitnah
semata-mata elok hang letak
jawatan dan dok rumah.

Cukup hang mentahkedarah wang dari
cukai rakyat termasuk aku. Hasil
tu biar halal untuk buat bekal ke
akhirat.

Anonymous said...

Kalau orang melayu sentuh/tegur orang cina, dikira racist!! bila orang cina hentam institusi Raja2 dan perlembagaan yang memihak melayu di panggil apa pula? Mereka ni , DAP ke PAS ke Atau PKR gemar benar menghalalcarakan sesuatu isu yang kena batang hidung mereka. Lim Guan Eng have flouted the law, he must answer it, don't politicise the issue!

Anonymous said...

Assalamualaikum.

Selawat dan salam ke atas junjungan mulia Rasullullah SAW, ahul bait, para sahabat, para wali Allah, para ulama, sekian muslimin dan muslimat.

Tidak dinafikan ada sesetengah orang UMNO yang tidak 'berguna' sebab makan rasuah dan menyeleweng daripada tanggungjawab. Tetapi harus diingat bahawa orang Pakatan Rakyat pun 2x5 saja; ada sesetengah daripada kalangan orang Pakatan Rakyat yang tidak 'berguna' langsung dan makan duit rakyat. Apabila sudah berada dalam realiti politik, seorang yang putih boleh menjadi hitam.

Kembali kepada isu asal, orang Cina yang ultrakiasu sudah berjaya memonopoli keadaan politik di Malaysia malah mereka berjaya membasuh pemikiran sebahagian anak Melayu. Anak-anak Melayu dibasuh untuk tidak menjadi rasis dan pelampau. Tetapi anak-anak Cina diajar untuk menjadi rasis dan pelampau.

Sila imbas kembali kes Teoh Beng Hock, siapakah dalang di sebalik kematian beliau? Yang pasti ribuan kongsi gelap Cina sedang berjaga-jaga dengan sesiapa yang membuka mulut tentang kes Teoh Beng Hock ini.

Terdapat orang Melayu yang tidak sedar diri mereka sebenarnya sedang dipergunakan oleh orang Cina yang ultrakiasu ini untuk agenda tersembunyi mereka. Apa sahaja yang orang Melayu luahkan dan sampaikan, ada saja yang akan dikatakan rasis dan tidak menunjukkan semangat satu negara. Walhal orang Cina yang ultrakiasu ini kerap pula mengeluarkan pendapat dan tindakan yang rasis dan melampau.

Masalahnya, tiada tindakan tegas diambil ke atas orang Cina yang ultrakiasu ini sebab itu mereka berani untuk bertindak dan bercakap rasis dan melampau sehingga mengugat semangat perkauman di negara ini.

Sekian.

sesungutpatah said...

Jika kita perhatikan frame politik bergerak sekarang, kita dapati satu kumpulan akan menggunakan mahkamah untuk menakut-nakutkan bloggers, wartawan dan penulis.

Ianya bukan berlaku secara semulajadi.

Ia berlaku melalui perancangan strategik.

Anwar menyaman Mahathir.

Zaid menyaman kadir jasin.

Ini memerlukan lebih ramai bloggers dan penulis yang ada latar belakang undang-undang yang lebih berani.

Mereka berani kerana `noting-to-lose' menyaman orang lain dan memberi pendapat pelbagai, menyembunyikan kebenaran, asalkan cita-cita tercapai.

Jelas, mereka dah berjaya menyembnunyikan fakta penting dalam kes Anwar yang lalu, ketiga-tiga yang arif hakim di federal court, ijmak bahawa anwar meliwat di Trivoli villa. Mengapa ayat itu disembunyikan, seperti pernah berlaku di zaman nabi muhamad, penganut kristian menyembunyikan fakta, akan lahir seorang nabi lain menggantikan pengajaran Isa. Dan, kerana kepentingan politik, ayat itu tidak diwar-warkan kerana khuatir pengaruh nasrani akan sirna.

Diambang Januari dan kes liwat anwar akan berkemandang, akan ada lagi strategi 'divert' akan dilakukan.

Sama-sama kita lihat....


Kori
Kajang, Selangor.

Anonymous said...

Not too worry about if never make mistake and against law. Just lodge a police report so that our intelligent policeman will protect you!
The Penang government has already lodged a police report against Dunia Tiger's blog. This is not racism, not about bumi or non bumi, it's a threaten case! Everybody now is interesting to know about the true!
Does Polis Diraja Malaysia allow us simply send someone to jail? If NOT, Please stop "maruah" our highly respected Polis Diraja Malaysia!!!


By the way, TIGER should send to ZOO but not Jail, sound logic right? :P

British said...

Hahaha! Malaysia is full with narrow minded, uneducated and uncivilised politicians. No wonder it is known as a 3rd class country. Check your Corruption Perception index people No. 56! Laugh my ass out! Malaysia is so corrupted. No wonder i couldn't find any travel guides in Hostelworld.com No one wants to visit this corrupted and uneducated countries. Called yourself tiger huh! Tiger under the well. You cant even speak English well.

Anonymous said...

salam...
tak da guna cakap banyak2...
yg penting kita melayu kena bersatu kembali...
politik biarkan ia sebab politik melayu kita pecah belah...!!!..ini melibatkan
kes kapiaq mengugut...!!!
sudah lama dan banyak bersabar ngan tingkah laku depa semua...!!!

youseng said...

pergi baca la !!!...siapa cakap melayu singapore teruk ?

http://www.mcys.gov.sg/MCDSFiles/download/ProgressofMalayCommunity.pdf

Tiap tiap hari saya pray to god pls pls pls maintain hak hak istimewa orang melayu !!! selagi melayu ada special hak , kaum pendatang is working harder and getting smarter , kaum special bumiputera is getting more haks haks !!!..macam ini boleh maju ke ?

Anonymous said...

1malaysia, UhM no. didahulukan rasuah diamalkan..

you all don't deserve to be malaysian. RACIST SCUM..!
SHAME ON U..! nobody should raise racist sentiment here in malaysia.
u all should be thrown into jails!
what have other races did to you that make u utter those racist remark.!?

siapa makan cili, dia rasa pedas...

bulat said...

Jgn layan orang gila Dato.....buang masa je...

s.s.seelan said...

Tiger atau musang, entah lah! Saya seorang warga negara yang bukan Melayu. Saya dibesarkan di sebuah kampong diBagan Serai Perak dimana dari kecil lagi, Melayu, Cina dan India bermesra diantara satu sama lain sebagai sanak saudara. Tiada perasaan benci, mengutok orang, bertindak rasis dsbnya. Rakyat jelata sebenarnya tidak peduli samada kita Melayu, Cina atau India..mereka cuma nak hidup secara berharmoni diantara satu sama lain. Perasaan rasis dan hasad dengki dikalangan msayarakat Melayu ujud kerana orang-orang macam anda yang diperalatkan oleh UMNO untuk terus bermaharajalela dinegara ini hingga negara ini dibankrapkan oleh UMNO. Jangan kamu anggap diri kamu sebagai seorang wira atau matyr dengan menyatakan secara megah dan angkuh "biarlah saya dipenjarakan". Negara ini tidak memerlukan wira seumpama kamu. Negara ini memerlukan ketua-ketua Jabatan yang bijak memupukkan dan mengeratkan silatarahim dinatara kaum. Jangan hanya menyatakan dibibir sahaja bahawa kamu akan memperjuangkan kepentingan Islam dinegara ini. Saya rasa tidak ada rakyat dinegara ini yang akan membantah jika Islam disebarkan secara besaran kerana Inslam saperti agama lain,mahukan pengikut-pengikut nya supaya memupuk perasaan cinta dan kasih sayang diantara satu sama lain tanpa kira warna kulit atau darjat seseorang dalam masyarakat. Oleh itu wahai Tiger (atau musang ) dan para pembaca yang lain: wajar kah kamu sebagai seorang Islam, menanam persaan benci diantara kaum melalui artikel dan komen-komen sebegini? Kalau apa yang dinyatkan itu benar, dedahkan aje nama orang yang kononnya menyatakan nak penjarakan kamu. Buat lah lapuran Polis.Insaf lah ...pergi lah ke pangkal jalan dan cara kembali jalan ke Allah saw.
ssseelan.blogspot.com

Anonymous said...

Malaysia is what it is today because of ALL Malaysian and not bastards who like to divide and rule.

Ketuanan Melayu concept is nothing to me at all.It STINKS.

A bunch of thieves on the lose who are out to get the chinese malaysians

Anonymous said...

we dont agree with this,all of us ( chinese,indians ) should not have been granted citizenship,if this is the dominant feelings of the malays,I would rather be a lame beggar in the streets of calcutta , than be a citizen in this country, if this continuous threat of having my head lopped off just because I am desended from chinese,indian parents

afayufu said...

Saya nak hidup dalam aman dan tenteram... tiada rakyat, tiada negara.. rakyat nadi negara.. i think... jentera? jentera2 tu gov servant le...

1Malaysia said...

Tolong penjarakan si jubur ni.

Anonymous said...

to S.S.Seelan...

jangan cuba hendak menyebarkan doktrin bahawa UMNO sahaja yang RASIS???
Kamu perlu kaji siapa itu DAP/PAP.... Hindraf...dan byk lagi kumpulan2 dan persatuan serta NGO..
siapa mereka itu?

UMNO wujud kerana ingin mempertahankan negara, bangsa dan tanah air...

DAP/PAP... Hindraf...??? mempertahankan negara? hampeh!!!!...semua wujud kerana warna kulit...

Seymour Cakes said...

Syabas semua orang-orang Melayu disini yang sudah sedia bertempur untuk mengajar sejarah lama kepada orang-orang Cina Malaysia.

Diharap ugutan-ugutan ini diberkati ramai lagi orang-orang Melayu.

Dan Datuk, saya akan membuat satu laporan polis terhadap penulis-penulis komen blog ini.

Anonymous said...

Kekalkan Malaysia dengan yang ada sekarang, jangan sampai jadi macam singapura jatuh ke tangan asing.Siapa yang merana.

Anonymous said...

ayuh seledang merah bangun menentang pengkhianat negara yg menggadaikan aset 2 negara spt enjin pesawat,felda,epf ,petronas dan banyak lagi... ayuh org melayu bangun menentang rasuah,kehilangan tanah2 melayu yg dijual pd tauke2 cina kaya spt ytl,genting,berjaya.. ayuh org melayu bangun jgn ada tauke2 judi berleluasa menguasai akhbar2 melayu yg terbabit ktm iaitu kuda toto magnum.. aku tanya satu pada dato sendiri kenapa itu kita tak bangun utk melawan? aku ingin tanya dato knp dato tak berani tegur ketua yg melakukan pembaziran-pembaziran depan mata?wahai dato ingat lahh melayu mundur disebabkan perangai macam kamu yg jadi balaci kezaliman,rasuah,maksiat dan banyak lagi... saya cabar kamu keluar komen saya....

razali gombak

Anonymous said...

lancau lu cina!!

Anonymous said...

Apa?? Dato Tiger? Tiger taik kucing.Tiger Stout adalah.Mungkin ini tiger tua yang tidak bergigi kot!kakakaka.

Anonymous said...

tiger bum...keh...keh....dgrnya jawatan pengarah....tp otak tahap otak lembu yg dipijak oleh geng ameno@sarkis kt selangor tu....

dari pejabat ali ketam...

Anonymous said...

go back to your kampung racist bastard.

Anonymous said...

You racist bastard. How the hell you became DG of RTM. Which UMNO monkey balls did you suck to get such a high post?

Gedung Akal said...

Kah..kah..kah..Melayu sudah mahu berjuang
Melayu sudah sedia masuk penjara....kah..kah..kah
Melayu sudah mengaku tidak rasis.... kah..kah,...kah...
Melayu yang mengaji high school... tentulah akalnya tinggi...kah..kah..kah..
Melayu ini sudah mahu jadi pejuang rakyat...
Hidup Melayu...kah...kah..kah..

Anonymous said...

Orang bukan Bumiputera di Malaysia sekarang sudah tidak sedar diri.

Mereka tidak pernah berterima kasih kepada orang Melayu yang amat banyak menolong mereka semasa mereka didalam kesusahan and kedaifan.

Kalau kita renungkan kembali semasa selepas Perang Dunia Kedua, siapakah yang membenarkan kaum pendatang menjadi rakyat Malaysia yang sah? Bukan pihak Penjajah British tetapi Raja-Raja Melayu. Kaum pendatang mendapat kerakyatan secara automatik semasa diputuskan oleh Mesyuarat Majlis Raja-Raja pada 1 September, 1952.

Semasa Darurat 1948-1960, siapakah yang menolong kaum pendatang untuk menjaga estet-estet & aset-aset kaum bukan Melayu?? Berapa ramai orang bukan Melayu yang menjadi anggota keselamatan yang membenteras ancaman komunis dan menentang kemasukan Jepun?? Selain dari pihak Komunis yang ahlinya rata-rata orang bukan Melayu (mereka menentang Jepun disebabkan pihak Jepun menyiksa kaum China disebabkan peperangan di CHina), dimanakah kaum yang lain yang mempertahankan Tanah Melayu.

Dahulu, kalau ada pendatang yang menimbulkan kekacauan, pihak penjahah akan menghantar mereka balik ke negeri asal mereka. Adakah kerajaan sekarang berbuat begitu kepada kaum bukan bumiputera?

Kalau kita tengok sekarang, dimanakah kubu-kubu kuat parti DAP? Sebahagian besar Kuala Lumpur, Sebahagian besar Ipoh, Jinjang, Kepong, Pulau Pinang, Bandar Hilir (Melaka) yang dahulunya tempat yang pihak Komunis mendapat sokongan padu dari orang bukan Melayu.

Lim Guan Eng janganlah hendak berpura-pura. Jangan lah nak berlagak nak jadi "champion" rakyat Malaysia. Peristiwa 13 Mei adalah disebabkan provokasi pihak DAP dan Parti Buruh yang berarak secara angkuh seperti ingin menjatuhkan kaum Melayu.

Anonymous said...

ini pengarah biadap.

continue to be tools of umno.

why my comments were not published?

biadap.

LIMAUDONG said...

Salam DIY

Selamat Tahun Baru 2010

Jangan kecewa Dato Tiger " agi idup agi Dato ngelaban ".