Thursday, December 24, 2009

DAP SEMAKIN GALAK SERANG MELAYU

Parti DAP semakin galak menyerang institusi Melayu. Daripada isu ceramah BTN sehinggalah kepada akhbar Utusan Malaysia.

Yang terbaru, mereka mula menyerang Tun Dr Mahathir Mohamad. Membuat pelbagai tuduhan untuk mencemarkan nama Negarawan Negara. Mencemarkan pemimpin Melayu yang telah berusaha menaikkan martabat bangsa dan Malaysia.

Bukan DAP tidak pernah berusaha membuat pelbagai tuduhan dan 'membelasah' TDM tetapi kini mereka lebih galak kerana mungkin mendapat sambutan atau untuk mengalih pandangan orang terhadap perkara lain.

Mungkin juga untuk membantu rakan yang mahu memperjuangkan kedudukan mereka. Dalam ertikata lain jika rakan itu dibantu sekarang jika sudah menjadi pemimpin, maka bolehlah gunakannya untuk kepentingan DAP.

Maka itu, bangsa Melayu perlu bersatu untuk menghadapi 'mangkuk hayun' ini yang sentiasa berusaha untuk menyerang dan terus menyerang institusi yang membantu Melayu.

Bayangkan mereka kini sudah mula mempersoalkan apa yang sudah dipersetujui mengikut Perlembagaan. Tanya mengenai peruntukan untuk masjid pula. Lepas ini apa pula?

Mana pertubuhan Melayu atau NGO yang berani menentang mereka?

Jangan cari pasal.

14 comments:

abdul halim said...

DIY,
kalau setakat DAP belasah TDM dan pemerintah itu sudah lumrah pembangkang, tapi kalau pak menteri kabinet sendiripun belasah TDM, apa hal la pulak.
menteri yang jaga parlimen langsung tak nak beralah dan belasah TDM. dah tu taknak langsung mohon maaf....
... manusia yang macam ni macam mana nak buat...

kamal zailani said...

anjing-anjing liar, gila dan tidak bertuan ini seperti DAPiggg dan gerombolan pembangkang masukkan aje dalam kandang!
layari blog saya http:sdrkz.blogspot.com

Anonymous said...

Long Live TDM
"Hidup Melayu!"

azreen said...

melayu pun mkn ramai yg dah lupa asal usul dan sejarah hinggakan wujud ramai fanatik politik dan seterusnya mengakibatkan perpecahan dan tiada satu suara yg boleh mewakili melayu

ghostWRITER said...

salam DIY,
Kita terlalu lembut, itulah bangsa melayu, banyak sangat takpanya... Biaqpila...

DAP yang bersembunyi dibawah topeng Pakatan Rakyat bijak memainkan buah caturnya bagi melihat melayu berpecah (melayu PAS & Melayu UMNO terutamanya).

Jarum dah mengena, pelanduk dah masuk jerat, sekarang suara hak samarata, bukan lagi ketuanan melayu mahupun keadilan bagi setiap bangsa.

Dulu mana ada semua ini, tapi kini bebas bersuara. semua bangsa ada hak untuk bersuara. Inilah misi utama PR.

Kalu melayu masih lagi lena diulit mimpi yang indah, jgn terkejut nanti Malaysia digelar Republik of Malaysia.

ghostwriter
http://ohpolitik.blogspot.com

* ainul AB * said...

Salam Tok Rimau,
Melampau betul DAP ni. Tau membangkang aje kerjanya. Mereka memerintah lagi teruk, mau tergadai bumi Malaysia, tak cermin diri ke? Aduhai, tak malu betul.

kulupbana said...

Salam Datuk.

Kita yang melaung sakan slogan 1Malaysia. Depa buat bodoh ja...
Gelak pemain lagi ada.

Yap Ah Moi said...

Awak ingat RTM tu awak punya, atau UMNO yg punya ke, atau BN punya ker. RTM rakyat punya. Awak perlu berlaku adil. Jawatan awak untuk rakyat seluruh Malaysia, bukan untuk orang UMNO sahaja. Awak perlu jadi pengarah untuk orang umno, bn, pas, dap, pkr dll.

Awak ingat senang2 nak tuduh orang main bontot
awak ingat senang2 nak tuduh orang cari publisiti
awak ingat senang2 nak main isu perkauman dengan tanamkan kebencian pembaca awak terhadap orang Cina.

Awak akan tahu nasib awak jika awak tak hentikan sifat perkauman awak. Awak akan diseret ke mahkamah dengan tulisan di blog ini.

Saya akan pastikan awak habiskan sisa-sisa hidup awak dalam penjara.

Lim Guan Eng kata dia amat kenal awak. Sama belajar di High School Melaka, tingakatan 5. Dia aliran sains awak aliran sastera. Awak bernasib baik sebab anak bumiputera masuk ITM, Mass Communication. Tetapi pelajaran awak di ITM pun tak ler hebat.

Awak tu takder ler pandai mana pun. laporan mengenai diri awak sudah pun disiapkan untuk didedahkan kepada umum di dalam satu sidang media nanti di komtar, penang.

Sikap biadab dan prejudis seorang Ketua Pengarah RTM terhadap rakyat berbangsa Cina.

- dari kawan sekelas awak semasa di High School jugak. Saya kini di Pejabat Ketua Menteri Pulau Pinang.

Anonymous said...

yap ah moi

let's hear a bit about this ismail yahya fler...

i'd like that.

he's not fir to be a govt servant. he's an umno servant. if he wants to champion any poticial/racial cause, ask him to join umno. yes, only umno wants rubbish like this.

he is rtm dg. yet, he serves only umno.

dia ingat melayu hanya umno aje yang boleh represent. asyik kaum kaum kaum. lain, kosong.

yap ah moi, come back with info/facts. i'll stay on this site and fcuk all these umno bloggers.

kuburkan umno.
kuburkan umno.
kuburkan umno.
kuburkan umno.

lawan tetap lawan!!!

4RAKYAT

Anonymous said...

ingat tak lagu MELAYU
anak kecil main api!!!!!
akibat sengketa sesama la kita
bumi dipijak milik orang

gimautua.

Anonymous said...

Yang dihormati DhjIY,
Saya berpendapat DAP ini sudah sampai masanya diHARAMkan seperti PKM suatu ketika dahulu... kalau kita orang melayu dikatakan rasis kerana nak menyelamatkan bkn sahaja melayu tetapi MALAYSIA dari huru hara... mereka in lebih lagi rasisnya kerana mereka berpendapat mereka berjuang untuk menyelamatkan suatu kaum sahaja.... itu lebih rasis pada hemat saya.


sepatutnya DAP ini diHARAMkan sahaja... biar kita jadi diktator sikit dari negara kita jadi mcm Iraq... walaupun Saddam itu kejam, tapi Saddam juga yg menyebabkan bangsa Iraq itu bersatu... tak kira la syiah atau sunni. skrg apa jadi? demokrasi konon... demokrasi acuan dia la... semua orang berperang... yg untung AS sbb dapat minyak, dapat bekal senjata dan pelbagai.

saya berpendapat ramai yang amat cemburu dengan kejayaan negara kita. ialah... diperintah oleh bangsa melayu... tapi amat maju. saya terbaca mengenai apa yg Parti Lee Kwan Yew (PAP) buat kepada org Malaysia satu ketika dulu (artikel dato zam) macam tu la jugak perangai orang DAP kalau dapat kuasa... dia bkn kira cina melayu... suma dicincangnya... org cina di malaysia belum rasa bagaimana duduk dibawah pemerintahan bangsa cina yg lain... tanya la org singapura... (tapi ada ker org Singapura yg nak bukak pekung didada?)

PAP cuba mendoktrinkan rakyatnya konon2 rakyat cina di malaysia dah susah nak hidup. giler ke tidak statement Lee Kwan Yew? bkn ker 10 orang terkaya di M'sia berbangsa cina? bkn ker kebanyakkan real estate freehold kat KL ni cina yang punya? org melayu beli la least hold sbb itu jer yg mampu... tak merungut pun... sbb kita kongsi negara ni...

maaf kata la kalau saya rasis, tp bangsa cina dimana2 pun di muka bumi ini sgt Kiasu. sbb itu perkara begini timbul... sy menghadapi perkara ini setiap hari di pejabat saya... saya sangat mengerti perkara ini... bkn atas dasar parti apa mereka sokong... atas dasar apa2 pun mereka tetap utama diri sendiri. tak payah la sebut pasal politik...
sbb itu saya percaya adalah lebih afdal jika DAP ini di HARAM kan


saya bercadang nak buat gerakan HARAMkan DAP

HARAMKAN DAP
HARAMKAN DAP
HARAMKAN DAP
HARAMKAN DAP


Wasalam

Orang Jabatan Penyiaran Malaysia

Anonymous said...

kpd gimautua 9.29am

lagu warisan tu ya? ok, bumi dipijak milik orang.
saya cuma nak tanya;
a) milik 'orang', orang tu siapa?
b) salah siapa?


kpd ojpm 6.04pm

i respect your views to haramkan dap. if that's a condition to kuburkan umno, i have no objection. anything, absolutely anything, i just want to kuburkan umno. itu aja. tak lebih dari tu.

kuburkan umno. parti yang memperbodohkan orang melayu, supaya orang melayu tak tanya2 pasal rasuah yang berleluasa di dalam parti politik ni.

lu orang kalau jujur sama hati sendiri, u orang semua tau ketua2 bahagian umno (semuanya kecuali mungkin satu atau dua) kaya-raya pasal apa. i dont have to tell u. u know it. tan sri ini. dato itu. bini satu, mistress 5.

kontrak dapat. kerja tak buat.
approved permit dapat. kerja tak buat.
balak mau sapu. tol mau sapu.

inilah jenis melayu yang memalukan orang melayu lain yang berdikari (yakni orang melayu yang bukan ahli/sokong umno lah).

i tau u takut malaysia makin hari makin nampak macam terlalu banyak wajah cina / india dalam politik. kalau takut, takpe.

kalau dap hilang langsung dari arena politik tempatan, i nak minta sebagai exchange umno juga dikuburkan.

semua ketua2 bahagian umno yang gemuk2, kaya-raya (bukan halal, tapi rompak duit rakyat yang sepatutnya diberi kpd makcik2/pakcik2 di kampung), mistress banyak, kuat makan tongkat ali (bukan untuk kesihatan tapi untuk xxx)... dihadapkan ke muka pengadilan.

boleh tak.

i will agree to anything, i just ask for one thing.... kuburkan umno.

selamatkan melayu.
selamatkan cina.
selamatkan india.
selamatkan bangsa2 lain.
selamatkan malaysia.

jadi, kena kuburkan umno.

biar pas jadi kerajaan. laksanakan hudud. i tak kisah. asal, umno dikuburkan.

4RAKYAT

Anonymous said...

agreed to Kuburkan UMNO...

always talk about 1 MALAYSIA but more like ONE MALAY...pi lah...

BURIED UMNO DEEP DOWN...

Steven Seagal

Anonymous said...

Kepada melayu diluar sana, janganlah kita menjadi seperti rakyat palestin yang sehingga kini tidak terbela. Kisah benar sejarah manusia moden yang hidup dalam pepercahan. Jadikan kisah mereka sebagai iktibar..hari ini kita berkuasa, mungkin esok atau lusa akan sebaliknya. Jarum-jarum halus sentiasa menyucuk tanpa kita sedari berbekalkan konsep hak sama rata dan kebebasan bersuara. Perumpamaan dan peringatan kepada melayu: Jika sebelum ini kita tinggal dibawah pokok yang menutupi dan melindungi dari panas dan hujan dengan senang lenang, jangan sesekali cuba mencantas dahan dan rantingnya untuk menguji parang yang baru diberi...Kelak pohon tersebut akan tumbang.
Sekian Terima Kasih