Sunday, December 6, 2009

BERSOPAN SANTUN Jangan BiaDAP


BIAR KURANG MAKAN, JANGAN BIADAP
TELADANI SIKAP TUNKU ABDUL RAHMAN YANG MENGHORMATI SEMUA ORANG, KAWAN DAN LAWAN.
TANYA DIRI KITA, APAKAH KITA AKAN MARAH JIKA GAMBAR BAPAK KITA DIPIJAK? APAKAH GUAN ENG MARAH JIKA ADA ORANG PIJAK GAMBAR BAPAK DIA? BIARLAH POLITIK BERADAB BUKAN POLITIK BIADAP. FIKIR-FIKIRLAH.

6 comments:

ayieshahri @ my|bachelorman said...

Biadap.. adalah amalan bangsa yang tak kenal erti diuntung.... Bangsa yang tak pernah kenal erti asal usul... Bangsa yang bodoh, lebih bodoh daripada haiwan... Kawan suka benar dengan petikan dalam filem Seniman Bujang Lapok ketika scene isteri tua mengamuk bila dapat tahu suaminya curang dan beristeri seorang lagi... Antara dialog tersebut.."Kau ni patut mampus ditembak dengan senapang gajah.." Kalau sekarang tak ada lagi senapang gajah, elok rasanya bangsa-bangsa yang biadap ni hantar saja ke Zoo Negara biar dipijak dengan gajah-gajah jinak di situ... Kalau hendah mencari gajah liar, kena pula masuk ke hutang... melambatkan masa... (GERAM..!!!)

kluangman said...

Memberi nasihat kepada DAP sebenarnya seperti mencurah air di daun keladi dan kadang kadang yang menasihati nampak 'ketinggalan' seolah olah selama ini tidak tahu DAP memang biadap seawalnya, sejak azali.

PenaKiri said...

Guan Eng tak pijak pun gambar ADUN bertiga tersebut, persoalan sekarang mengapa gambar Guan Eng yang dibakar?

abdul halim said...

itulah padahnya kalau puak-puak ini diberi muka sangat....
itulah sebabnya mereka ini tak boleh diberi sedikitpun kuasa,negarapun nak diempunya, mereka akan buat 'cara' mereka...

JomoSamaTuaran said...

ishk,ishk...memang tak patut macam ini. Budaya apa lagi yang hendak mereka(pembangkang) perkenalkan pada warga negara ini.. democrazies, sudah.. ulama naik nyanyuk, sudah.. ini style apa pula ni???

bulat said...

Dato tiger,

Mana pi Menteri KDN? Tengah pikir nak bagi amaran lagi ka?

" Pihak kirajaaen tidak akan terrragak-agak untuk mengambil tindakan kepada mereka2 yang membuat kecoh"

Dah sepuloh kali dengar dah dia cakap macam tu.

Kita perlukan seorang diktator sekarang ini bagi menangani anasir2 jahat ni. Termasuk lah pak-pak menteri yang besar kepala dan besar mulut. Lebih kuah dari sudu.

Kasi potong sama dia.