Tuesday, January 12, 2010

RAMALAN TOK NUJUM POLITIK 'TEPAT'

Semalam ketika bersembang dengan seorang rakan, beliau berkata seorang 'tukang tilik politik' telah meramalkan pelbagai peristiwa yang akan berlaku di negara ini.

Anehnya ramalan tukang tilik ini benar-benar berlaku kerana beliau mungkin benar-benar mengetahui peristiwa itu menerusi rangkaian politiknya atau ramalan 'agak-agak' untuk 'preempting' sesuatu isu.

Tok Nujum ini juga pernah 'meramalkan' kerajaan berubah kerana ahli Parlimen akan bertindak lompat melompat.

Ketika bercakap di Australia tukang tilik itu berkata masyarakat di Malaysia tidak puas hati mengenai beberapa isu membabitkan agama. Oleh itu, satu isu besar akan berlaku yang menyebabkan perbalahan antara penganut Kristian dan Islam. Wah betullah ramalan tok nujum itu.

Baru-baru ini tok nujum itu meramalkan mengenai sesuatu keputusan mahkamah berhubung satu isu besar di negara ini?. Apakah ramalan tok nujum itu tepat?

9 comments:

Anak Omak said...

Selamat Hari Jadi
Haram jadah betul si Khairy.
Dulu jual negeri
Terdedah sekongkol dgn Anwar BABI

Tak yah Setiakawan nak nafi
Utusan dah lapor maklumat SB
GAP bukti RPK dilindung Kali
Ajen Singapura dan pelindung Khairy

Sesiapa yang bersama dengan Khairy adalah pembelot agama, bangsa, dan tanahair!!!!!!

ghostWRITER said...

DIY,
Nujum Pak Belalang pun tepat juga ramalannya... apapun inilah warna-warni politik negara kita.

*minta jasa baik DIY menyenaraikan blog saya diblog DIY. terima kasih.
http://ohpolitik.blogspot.com

LIMAUDONG said...

Salam DIY

Sepertimana cerita Late P Ramlee iaitu Nujum Pak Belalang " semuanya ramalanNya betul ...kemungkinan 'tok nujum' ni adalah dalang orangNya..hehh. .heh.. Saya juga 'part time nujum '. Keputusan mahkamah nanti tidak dapat menyelesaikan Isu sensitif ini dan lebih baik kedua-dua pihak mengambil langkah "win-win" yang kamek Sarawak sudah amalkan selama ni..boleh saya kata 1Sarawak... 1Malaysia...1Dunia...semua boleh !!
We love peace, harmony, freedom, friendship and all the goods things that our good LORD gives us. Let us pray for continuos abundant blessing from God. Amen

Anonymous said...

salam

saya rasa tak perlu la kita mempromosikan ahli nujum ni. sebab dlm Islam tidak dibenarkan tilik nasib. kalau apa yg di sebut oleh si polan tu kebetulan terjadi, ia hanya satu rancangan ALLAH bukan kerana tilikan nasib.

mungkin kita sebagai org Islam perlu lebih berbicara tentang cara2 utk memajukan Islam.

- rakyat biasa beragama Islam

Z-MAY said...

salam,

segala ramalan tok nujum akan trbukti selagi ada yg tak sedar dan insaf diri.

malacanang said...

Sdr,

sebenarnya tok nujum itulah yang membuat ramalan dan merencanakan segala keributan yang berlaku untuk menyokong bahawa tilikannya itu benar dan benar belaka. memang benar ramalan itu dibuat beberapa bulan lalu di australia dalam satu wawancara dengan sebuah akhbar tempatan di sana.

menagapa dia berbuat demikian, hanya Allah yang tahu tetapi pada hemat saya, dia sebenarnya mahu menjatuhkan kerajaan yang ada dengan menghasut agar rakyat berbilang agama di negara ini bercakaran, berbunuhan dan akhirnya menyokon gagasannya agar kerajaan datuk seri najib digulingkan.

kita memang kenal tok nujum temberang ini dan modus operandinya.

belum pun perdana menteri memulakan siri lawatannya ke timur tengah, dia terlebih awal dah sampai ke sana dan melancarkan kempen memburuk-burukkan ketua negara malaysia itu. jika saya ada kuasa untuk membuat usul, saya akan memohon agar yang dipertuan agong melucutkan kewarganegaraannya dan diusir keluar dari malaysia.

ini nujum jahanam namanya, seorang nujum yang sengaja ingin mengaut untuk peribadi dengan mengkucarkacirkan negara serta memburuk-burukkan negara sendiri di kaca mata pemimpin dan rakyat asing. ketika dia diberi kuasa dahulu, dia amat sayangkan negara ini. hanya kerana hasratnya tidak tercapai, dia sanggup menjadi tali barut agen asing, terutamanya amerika dan filipina.

kita sebenarnya tidak ada tempat untuk orang seperti ini di negara tercinta ini. perbuatannya bersesongkol dengan kumpulan yang ingin menghapuskan hak raja melayu dan rakyat pribumi, amatlah keji dan boleh dianggap mengkhianati bangsa dan negara sendiri. inilah sifat seorang bomoh cabul, yang sentiasa mencari jalan menodai sesiapa saja yang datang mendapatkan rawatan.

kita ada bukti bahawa temuramahnya dengan media australia itu dibuat dua bulan sebelum isu Allah meledak di malaysia. bagaimana dia tahu sedangkan dia sendiri bukanlah seorang peramal. dia sendiri gagal meramalkan masa depan politiknya sendiri!

mungkin ada udang di sebalik batu. segala kekecohan yang timbul ekoran penggunaan kalimah Allah oleh majalah Herald seolah-olah memberi gambaran bahawa ini semua sudah dirancang terlebih awal demi mengelakan tumpuan rakyat terhadap kesnya dan kecelaruan yang menimpa parti-parti komponennya.

kita sebenarnya dah tahu!

Umar Abdul Aziz Bin Hj Mohd Affandi Bin Abdul Rahman said...

Salam ziarah.ape khbar tuan rumah ? cantik blog,bleh share ? hehe apepun bleh linkkan blog tutorial saye ni http://tolongsenyap.blogspot.com ,ok bye

warisanksl said...

Sebenarnya tak da istilah toknujum pun.Cuma ritetan politik pembangkang terutamanya cara Anwar bertindak dalam landskap politik mudah dibaca.Budak sekolah pun boleh agak lepas ni apa yang nak dibuat.lepas ni agak-agak korang apa yang hendak di buat lagi oleh DSAI....Mari kita sama-sama fikir...

Anonymous said...

Salam semua;
Datuk tolong pantau Al Jazera sket - setakat mana yg bole la. Pantau rakan rakan kita yg di temubual tentang hal Herald dan ALLAH. Baru baru ni ada Ketua satu pertubuhan mahasiswa Islam buat satu penampilan yang amat mengecewakan.

Apak kata kl tak fasih BI, guna penterjemah? Ni pendirian kita tidak dapat diperjelas sejelas jelasnya.