Wednesday, November 2, 2011

PM MENGADULAH PADA ALLAH...


2 NOV. 2011: Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak dan isteri, Datin Seri Rosmah Mansor malam tadi bertawaf sebagai memulakan ibadah umrah yang menjadi sebahagian daripada tertib haji di Baitul Al-Haram, Mekah. - Foto Ihsan Tabung Haji.

(Renungan Rimau : Ketika ramai masih percaya ada pemimpin yang difitnah dengan pelbagai tuduhan maksiat, tuhan sedang memerhati mereka yang taksub itu. Ketika ramai masih yakin bahawa pemimpin itu akan menerajui kumpulannya menjatuhkan kerajaan sekarang, tuhan maha mengetahui dan pasti memberikan petunjuk apabila tiba waktunya, tidak sesaat pun ia berubah. Apapun tiada siapa yang boleh menghalang tuhan dalam memberikan petunjuk-petunjuk itu walaupun mereka melakukan pelbagai helah termasuk pendekatan matlamat menghalalkan cara - seperti berbohong untuk menyelamatkan diri. Sesungguhnya tuhan akan memakbulkan permintaan mereka yang taksub atau terpedaya itu walaupun ia tidak baik atau untuk kepentingan diri. Namun, tuhan memberi masa untuk mereka menyesal dan bertaubat atas segala kesalahan dilakukan terutama bersikap pelbagai wajah. Ketika perintah dikeluarkan tuhan untuk menunjukkan bahawa kemungkaran itu perlu dihentikan, maka ketika itu manusia yang taksub atau tidak mahu mengakui kebenaran akan tercanggak-canggak dengan kebenaran yang ditunjukkan oleh tuhan. yakin dan percayalah bahawa satu hari itu akan datang)

2 comments:

Anonymous said...

Tuan DuniaTiger, izinkan saya masuk,

Laporan Mahaguru meriwayatkan lawatan Najib ke ibu pejabat TH .
Saya amat berharap akan wujud kesedaran jangan syiok sendiri bersabit pengendalian urusan TH dan juga jangan besar kepala menagih pujian daripada kerajaan Saudi.

saya tak suka Najib sebut 20 % subsidi dan bertahun TH sebut subsidi dan subsidi... adakah ini akan berterusan ?
Saya minta Najib bertelus apa bila menurus TH.
Tiap tahun TV 1 akan papar kan bermacam lapuran TH pada bulan Haji, dan kita semua bolih tinjau sendiri berdasar kapada liputan dan live telcast.
Pada saya tidak ada badan bebas oversight memantau dasar Tabung Haji .
secara sedar atau tidak, banyak telah di dedah kan olih RTM TV1 rencana tabung haji musim 2011.

1.Terlalu ramai bilangan Pengurus Besar Pengurus dan Timbalan Timbalan Pengurus Besar dan juga ada Pengurus besar Negeri lagi.
Lapisan lapisan ini sangat mahal.

2."Management and supervisory overhead creep" bertmban menyerlah dan kos pengurusan bertambah.

3.Belanja mengurus meningkat dan ini menyebabkan TH minta kerajaan bagi subsidi.

4.TH buat pakej haji untuk kaum golongan elit, ini tak kena dengan semangat haji, dan juga mengiskriminasi hujjaj biasa dengan kaum elit, di mana kah ketakkwaan , dah caj mahal hingga 60,000 ,dah bolih lompat giliran.

5.TH kerja 3 bulan sahaja dalam 12 bulan.
Tak perlu pakai tenaga manusia bagitu ramai jawatan tetap.
Zaman dulu pengurus ada sa orang saja, di bantu pegawai kewangan.Ya lah sekarang orang melayu dah mampu simpan banyak duit.

6.Dah 3 dekad di Makkah dan Madinah,TH belum lagi dapat harta tanah yang mampu tampung keperluan 28,000 hujaj, pasal apa nak beli harta tanah kat negeri kapir ? bodoh punya akal, ,nak cari syariah compliant di london ????
Bodoh punya sikap.

Nak kompete dengan Khazanah EPF dan Felda ?

TH wajib di teluskan, banyak betul ilmu dan pengelaman kita bolih ambil dari ASM PNB BSN EPF SOCSO KOOP Polis Lembaga Tabung Angkatan Tentera dll untuk mengutip dan mengurus dana bagi 350,000 ahli yang ada RM10,000 setiap simpanan dan ada yang cecah juta RM,yanni harta tunai bolih cecah RM3.5 billion sekurang nya.

Tak kan ta ade akauntan pengurus dana yang bertauliah dan Pakar di Universiti mampu tentukan KPI serta business model ? dah comfort zon ke ?
Tak bolih selindung,

Ini wang orang Islam, untuk buat Ibadat rukun Islam, tolong lah,jangan tunggu jadi KTMB ambil masa 2 tahun untuk nak pulih kan KTMB.Tak mau ketirisan,tak mau subsidi,tak mau pelaburan yang syubhat di London.

Tak kan kita nak kasi kat TSTF Air Asia yang nak pulih kan MAS,tugas pengurusan TH.
Cukup lah TH dengan stail sekarang, balik kapada pangkal jalan.... Al Quran dan Sunnah serta cerdik pandai kita memang menunggu untuk khidmat,ta mau KONsultan .
Ikut saya kalau ada di beri peluang, kita bolih tubuh kan satu lagi Tabung untuk Haji....bolih kan siapa kata tak bolih,1M semua bolih.
New Model TH now everybody go to Hajj and UMRAH.
arjuna waspada
changkat lobak.

Anonymous said...

rosmah x pakai tudung...yang tu paling teruk sbg orang muslim, nk bg contoh camne kt orang