Friday, April 6, 2007

ADA GAMBIR SARAWAK TAK?

Ini cerita pasal lelaki. Wanita pun boleh baca. Tetapi kalau tidak faham boleh tanya suami mengenai code word, alat-alat atau bahan yang dibincangkan.

Dalam perbualan di Mahbud petang tadi (lepas sembahyang Jumaat) maka kawan-kawan berceritalah mengenai kehebatan kawan masing-masing. Ada yang menyebut hebatnya bagi orang yang berkahwin dua. Mereka ini adalah golongan ada teloq atau anak jantan. Kalau tidak masakan berani untuk tambah satu lagi.

Ada yang menyampuk kawin dua ini ibarat membuat dua kerja. Satu, umpamanya sebagai wartawan di siang hari dan pada sebelah malam bekerja pula sebagai pengawal keselamatan. Kalau difikirkan memanglah penat untuk buat dua kerja. Tetapi ramai yang sanggup melakukannya. Ramai yang ok, selamat dan bahagia. Good luck sir...

Dalam pada itu, ada yang menceritakan kehebatan seorang kawannya. Maka bersuaralah. Aku ni power...kalau tiba masanya nak..isteriku tak tahan...dia menolak. Perrrgggh. Hebatnya. Namun, apabila pasangan itu bercerai...maka kawan itu bertanya dengan bekas isterinya. Mengapa cerai, tak tahan ke penangannya? Selamba saja menjawab. Tak naik pun. Power tiada. Macam mana ni? Perrrgggh.

Seorang lagi menyampuk, dia pula ada kawan katalah si M yang suka cakap besar boleh control sampai satu jam. Wahhh...terrornya. Namun, yang membuat kawan saya tergelak ialah apabila M secara diam-diam mencari seorang kawan lagi yang baru pulang dari Sarawak. Apabila ditanya apakah benda yang dicari. Maka kawan itu menjawab gambir....Perrrgggh. Tak yah pergi Sarawak, kat KL pun ada...itu kata orang.

No comments: