Thursday, April 26, 2007

CSI 6 : MAHFUZ, WAKIL RAKYAT DAN RACUN....


(Kereta yang membawa Datuk Seri Hadi Awang dikerumuni orang ramai. Gambar oleh RPR IMAGE).

Orang kuat PAS, Mahfuz Omar, bimbang orang ramai akan meracun wakil rakyat mereka demi untuk memperolehi pembangunan. Dalam ceramah Pilihanraya Kecil Ijok malam Selasa lalu, beliau mendakwa pembangunan di negara ini hanya tiba apabila wakil rakyat meninggal dunia. Apakah betul dakwaan semua pembangunan di negara ini tiba selepas kematian wakil rakyat? Apakah meracun wakil rakyat satu-satunya jalan untuk mendapat pembangunan?

Beliau mungkin menggunakan isu itu untuk menarik minat pendengar. Tetapi pemilihan isi ucapan membabitkan "meracun wakil rakyat" tidak sesuai apatah lagi keluar dari mulut pemimpin tertinggi Pas. Kalau beginilah isi ucapan kempen pembangkang, tidak hairanlah mereka akan terus di belakang Barisan Nasional dalam pilihanraya.

Ucapan Datuk Seri Hadi Awang pada malam itu lebih berhemah dan tidak mengaitkan mengenai pembunuhan atau meracun wakil rakyat. Namun, isinya cerita lama yang mendakwa kerajaan sekarang penuh dengan skandal rasuah dan keadaan negara ini kini huru-hara. Baginya, Tan Sri Khalid adalah hadiah bagi penduduk Ijok.

No comments: