Thursday, August 25, 2011

NAGUIB KP BARU FINAS?

Hari ini, Normah Becok dalam kolumnya di Berita Harian mendapat khabar bahawa seorang penulis dan pengarah filem, Naguib Razak, akan menjadi KP Finas yang baru.

Naguib, kata Normah, sudah mendapat surat perlantikan yang berkuatkuasa pada 1 September ini menggantikan Mahyiddin Mustakim yang tamat kontrak pada akhir Jun lalu.

Perlantikan Naguib ini adalah satu yang memeranjatkan bagi sesetengah pihak kerana sebelum dua nama disebut akan memegang jawatan itu ialah pengarah Ahmad Idham dan seorang ahli akademik, Dr Megat Al-Imran dari Universiti Putra Malaysia.

Itulah yang dikatakan rezeki di tangan tuhan.

Bagaimanapun, Naguib bukan orang asing dalam bidang perfileman dan dokumentari kerana beliau pernah menghasilkan dokumentari seperti Anak Duyung, The Boatmaker & the Sea Glass Enclosure: Tokyo Invisible dan Becoming A King: Inside The Coronation of The Agong yang pernah disiarkan di saluran TV antarabangsa, Discovery Channel.

Tahniahlah kepada Naguib yang pasti mempunyai tanggungjawab besar untuk memantapkan industri perfileman di negara ini.

12 comments:

Anonymous said...

Ya Allah selamatkanlah tempat ini dari di salah gunakan oleh orang seperti penipu dari Terengganu ini!! Mamat ni yang ku pasti mengenainya ialah.. syok sendiri, suka menipu dan mengada2kan benda yang tidak benar dan yang menyedihkan kononya diaorg yang beragama tapi apa kedahnya dgn perangai tipu, curi dan sebagainya yg dia buat tu? jgnlah Datuk Seri Utama Rais Yatim tertipu ngan resumenya ya Tuhan! tanyalah krew2 yang pernah berkerja dgnnya. beberapa Channel tak nak berkerja dgn dia ni sbb mana dia boleh buat keje kalu tak sapu duit dulu keje belum tentu buat..pastu suka sapu org punya keja, tapi dia yg nak nama..brapalah prog yg dia ni buat dlm setahun klu tak dgn belas ehsan, eq dan edit finas yg dia lanjankan..bab kualiti hmmm..tgklah sendiri. cuba tgk program yg dia tolong buat apa jadi ngan kualitinya dan yg teruknya ialah directornya terpaksa kancing gigi sbb dia yg nak dititlekan as director la plak.. skrg dia kelentong apalah plak yg buat dia dpt jadi KP Finas nih..takde ke org nak tapis dulu siapa dia ni yg sebenarnya!

Anonymous said...

Biasalah bro, waktu-waktu nak dekat kiamat ni antara tanda2nya ialah si penipu, penzalim, pentamak, pemakan harta anak yatim, peragut, pencuri, perogol dan sebaginyalah kan akan diangkat untuk menjadi pemimpin.. elok sangatlah tu, keadaan FINAS tu pun terumbang-ambing dan industri pun terumbang-ambing ditambah dengan KP baru FINAS ni pulak, jadi karam la.. elok la sangat kan..

Anonymous said...

Finas akan lingkup kalau kp finas ni yg memerintah organisasi finas. Aku dengar pegawai khas dia pun macam pukimak.. Salah guna kuasa dan kedudukan.. Tambah lagi seorang kwn baik pegawai khas tu yg asyik ikut buntut dia. Memang aku ckp finas akan lingkup! Macam mana tah menteri boleh pilih dia. Dulu aku kerap datang finas sbb byk aktiviti. Skrg macam malas dah..

truestory said...

memang benar! semenjak KP naguib ni memerintah, banyak aduan dari dalaman yg mengeluh dengan kekejaman 'beliau' ni! Pegawai khas dia pun boleh tahan berlagak gila kuasa dgn salahguna kuasa semenjak naguib ni ambil alih finas, aku rasa tindakan patut diambil kat kedua dua individu ni kalau nak selamatkan Finas. Naguib dan pegawai khas dia ni dikatakan selalu buat keputusan membabi buta dan menyusahkan pihak dalaman. Mungkin mereka berdua ni rasa hebat sangat kot duduk di atas tu...tuhan itu maha adil.

truestory said...

Finas tentu lingkup. Naguib ni dengan pegawai khas dia yang berlagak nak mampus tu bermaharajalela di finas, menteri patut ambil perhatian tentang diorang berdua ni. Tuhan maha adil, kalau sibuk aniaya orang, roda tentu berputar, pegawai khas ke, KP ke, jangan sesekali aniaya orang.

Anonymous said...

Tah macamana si Rais tu lantik KP. Buat Kempen Budi Bahasa tapi KP dan balaci so call pegawai khas hancur - Aku nak tukar KP stand for Ketua Pencacai, Ketua Perom... Ketua Pnyamun.... jangan nanti FINAS jadi FINISH...

Anonymous said...

KP Finas br baik la..hensem n baik hati pulak..jangan la dok kutuk dia..kesian kat dia..

Anonymous said...

hansem apa... mcm Pirate Curidurian... betul tak sebelum beria ia nak Budi Bahasa kan rakyat elok le budi bahasa kan kp dn pegawai khas Finas bawah kem Rais... kalau sendiri punya anak buah x ada budi bahasa... payah le beb.. aku dgr staff finas pun x brape gemar... kata KP kalau FINAS tutup dia boleh kerja tmpat lain sebab byk contact... bodoh punya statement... kalau x ada FINAS kau nak kemana?

Anonymous said...

SELAMAT BERTEMUA DI RUANGAN MELUAHKAN KATA-KATA HATI...HMM... APA YG PATUT KITA BUAT DENGAN MEREKA SEPERTI NI..SBB DLM AKHIR ZAMAN INI PASTINYA INILAH YG BANYAK KITA NAMPAK BERSAMA KITA.... SAMADA KITA MENYEDARI ATAU TIDAK...HAKIKATNYA BENAR... TP SEDARLAH MEREKA YG BYK MEMBUAT ONAR DI MUKA BUMI INI DIA AKAN TERIMA NASIB DAN AKIBATNYA SEBELUM HAYAT DI KANDUNG BADAN... MUDAH2AN MEREKA @ KITA YANG TERGOLONG DI DALAM KUMPULAN DAN INDIVIDU INI CEPAT2 BERTAUBAT....

Anonymous said...

Aku pelik la how can this guy be finas KP? I heard many complaints as well pasal pembantu khas dia tu, teruk sgt ke? Wallahualam.

Anonymous said...

Betul.. dah akhir zaman... byk penipu dan golongan seumpamanya muncul sana sini..Tuhan Maha adil, berdoalah agar golongan ini sedar ..ingatlah doa org yang ditindas ini makbul.....

Anonymous said...

Agak2 la. Jgn terlampau sgt gila kuasa.