Thursday, June 7, 2007

HANG NADIM MODEN (2)




(Azad selepas latihan memandu musim sejuk di Sweeden)

Bagi Azad dan Khairul, peluang yang diberikan oleh Kleemann Denmark untuk menjalinkan perkongsian pintar dengan menubuhkan syarikat usahasama adalah satu pengiktirafan kepada rakyat Malaysia khasnya bangsa Melayu.

Ia membuktikan bahawa jika usahawan Melayu boleh mengutarakan idea yang cemerlang sudah pasti syarikat antarabangsa akan bersedia untuk mengadakan usahasama.

Lebih membanggakan ialah kesediaan Kleemann untuk menubuhkan syarikat usahasama sedangkan sebelum ini syarikat antarabangsa hanya melantik syarikat tempatan sebagai pengedar mereka.

Malah Kleemann Denmark bukan saja memberi kepercayaan kepada mereka untuk menyusun pemasaran di Malaysia tetapi lebih besar daripada itu iaitu di rantau Asia Pasifik.

Ini bermakna tugas pemasaran kereta berstatus premium itu yang perlu disusun oleh mereka meliputi negara-negara di Asia Pasifik dan lebih manis lagi Malaysia dipilih sebagai hab syarikat.

Kleemann Denmark yakin dan percaya Dasar Automotif Nasional yang disediakan oleh kerajaan akan membantu dan menyokong merancakkan industri automotif di Malaysia.

No comments: