Wednesday, June 27, 2007

HANG NADIM MODEN (9)


(Khairul ketika latihan memandu musim sejuk di Sweden)

Saya menitiskan air mata apabila mendapat SMS ini daripada Khairul minggu lalu. Sedih kerana mengenangkan nasib mereka di bumi sendiri. Sedih kerana mereka ibarat anak yatim yang nasibnya tidak terbela. Ketiadaan ibu bapa menyebabkan tiada siapa yang boleh membantu mereka. Apatah lagi kini mereka terpaksa menghadapi ibu tiri yang bengis, ganas dan kasar. Ibu tiri yang tidak berperikemanusiaan. Sedih juga kerana angkara manusia sebangsanya. Apakan daya untuk melawan arus besar dan deras ini. Namun, Hang Nadim moden ini tidak berputus asa. Mereka terus mencuba dan mengharapkan ada cahaya di hujung terowong.

SMS Khairul.

Assalamualaikum. Lama juga cerita hang nadim tidak menjadi bahan story datuk. Ramai yang dok tanya. Tetapi nampaknya tidak ada cerita yang hendak diceritakan. Kami tengah mencari jalan lain, sebab susah sangat hendak tembus tembok besar China. Tetapi tidak mengapa, harap-harap Hang Nadim Moden tidak terbunuh angkara kesilapan orang kita. Terima kasih banyak-banyak kerana memberi sokongan selama ini. Mudah-mudahan ada jalan di penghujung tembok besar China.

Kami akan menggandakan usaha kami setakat yang termampu. Sebab yang di depan bukan orang biasa. Oleh itu, perlukan usaha luar biasa juga. InsyaAllah dengan berkat doa dan sokongan daripada semua, kami harap ada sinar menanti kami. Tq.


Marilah kita sama-sama berdoa agar Hang Nadim Moden ini berjaya dalam usaha mereka.

1 comment:

Anonymous said...

Didoakan agar segala urusan mereka dipermudahkan-Nya. Semoga berjaya. Insya-Allah.