Wednesday, June 20, 2007

HISHAM MAKIN SEGAR




(Gambar-gambar sebelum pembedahan. Lawatan dan kata-kata semangat rakan-rakan menguatkan lagi semangat Hisham untuk masuk ke bilik pembedahan)

Kesedihan saya semalam bertukar menjadi hari yang amat menggembirakan hari ini.

Apa tidaknya kerana kesihatan seorang rakan, Datuk Hishamuddin Aun, yang menjalani pembedahan baru-baru ini, kini bertambah baik. Inilah doa kita selama ini.

Datuk Hisham kini boleh makan apa yang diinginkan dan tidak perlu bergantung kepada "makanan berkhasiat" hospital. Sup dan tom yam amat digemarinya sekarang. Malah, Datuk Hisham ada ketikanya melepak di Bangsar dengan rakan-rakannya selepas melakukan fisioterapi.

Kesihatan Datuk Hisham bertambah baik adalah satu berita yang menggembirakan. Ia sekaligus menangkis sebarang ramalan atau anggapan sesetengah pihak mengenai tahap kesihatannya. Tiada cerita yang lain...hakikatnya.. beliau kini semakin sihat.

Dalam perbualan saya di telefon, Datuk Hisham yang kedengaran gembira dan ceria mengucapkan terima kasih kepada semua pihak yang mendoakan kesihatannya. Suaranya di telefon kini sudah kembali "original" bukan seperti ketika baru keluar hospital. Menurut beliau, hanya Allah SWT yang akan dapat membalas doa rakan-rakan.

Ketika melalui pengalaman sebelum dan selepas pembedahan ini, beliau boleh menyaksikan sikap rakan-rakan sejati yang memberi sokongan dan semangat kepadanya dan keluarga.

Sikap jujur dan ikhlas mereka jelas terpancar.

No comments: