Friday, July 1, 2011

RTM SIARKAN LAGU PATRIOTIK

Seorang pengikut blog ini telah menyatakan sedemikian:

"Datuk, Mengapa kerajaan tidak menggunakan lagu-lagu patriotik sebagai kaedah mengembleng rakyat menentang keganasan.Sekarang adalah masa terbaik menggunakan kaedah tersebut. Lihatlah bagaimana semasa confrontasi dahulu, lagu Malaysia Berjaya digunakan untuk menyatukan rakyat Malaysia. Inilah masanya sekarang lagu Barisan Kita perlu dimainkan setiap hari untuk mengubah minda rakyat supaya menentang peberontak BERSIH 2.0. Gambar-gambar yang ada dalam lagu perlu dimaksukkan gambar baru. Semua media elektronic perlu dipaksa rela memainkan lagu tersebut.Kerajaankan ada kuasa. Itulah yang dinamakan kerajaan.

Kita tengok Komunis pun dah nak mula bertapak. Jadi gunakan lagu-lagu patriotik untuk menunjukkan kehebatan angkatan tentera menentang komunis. Tunjukkan juga kekejaman komunis terhadap rakyat Malaysia semasa darurat. Saya percaya jika lagu - lagu patriotik dimainkan setiap hari, kita akan menjadi patriotik bukannya anti nasional. Lagu 1 Malaysia jangan dimainkan, nanti ramai yang termuntah.

Masih ada 9 hari untuk mengubah minda rakyat. Semua media perlu menggunakan perkataan PEMBERONTAK kepada aktivis BERSIH 2.0.

Katakan lagu PATRIOTIK dimainkan sempena Hari Kemerdekaan yang bakal menjelang.

Sewajarnya datuk telah melakukannnya semasa menjadi KP Kementerian Penerangan dahulu."


Untuk pengetahuan peminat blog ini, banyak lagu telah disiarkan oleh RTM sejak dari dulu lagi untuk memberikan pelbagai maklumat dan kata-kata semangat kepada penonton. Selain lagu-lagu kegemaran ramai, RTM telah menyiarkan lagu-lagu patriotik lama dan baru untuk menjelaskan kepada rakyat bahawa negara ini aman dan makmur. Lagu yang disiarkan menekankan perpaduan dan kerja kuat. Terbaru ialah lagu-lagu 1Malaysia yang disampaikan oleh Roy dan pelajar Universiti Limkokwing. Cuma DuniaTiger tidak faham mengapa pula dengan menyiarkan lagu 1Malaysia ramai yang akan muntah. Gagasan itu memperjuangkan kepentingan mendahulukan rakyat dan pencapaian diutamakan.

No comments: