Sunday, July 17, 2011

SUDAH HILANG MODAL

Oleh Jebat Berkokok

Lu orang jangan terpengaruh dengan cerita yang tak munasabah pasal cincin yang berharga berjuta ringgit yang kononnya isteri Perdana Menteri beli dari luar negara.

Lu gila ke bhai beli cincin harga berjuta ringgit nak hantar melalui courier? Lu ingat beli spender yang harga 3 helai 10 ringgit ke nak hantar dengan courier. Kalau cincin tu hilang tengah jalan sapa nak jawab? Lu orang nak jawab atau Pak Maun nak jawab?

Agak-agak lu orang berat sangat ke cincin tu sampai nak kena hantar dengan courier? Tak boleh ke kalau isteri Perdana Menteri beli dan terus pakai cincin tu. Apsal sampai nak kena hantar cincin tu dengan courier? Bukan dia nak kena naik bas atau kereta ke luar negara tu..laki dia ada jet peribadi dan tak ada sebab kenapa cincin tu mesti dihantar dengan courier. Kalau nak kencing pun agak-agaklah bhai.

Sebenarnya gua tak minat dengan cerita karut marut ni..Lagipun gua dah biasa dengar fitnah puak-puak sebelah sana tu. Ada gua heran? Gua lebih minat dengan cerita jam Omega yang dikatakan ada tapi sampai hari ni bayang pun tak nampak.

Kalau lu rasa gua akan teruja dengan cerita cincin ni lu silap banyak..Gua tetap mau tengok itu Omega..Lain cerita gua tak minat. Selagi gua tak nampak itu Omega apa barang lu cerita pun gua tetap tak percaya. Rakyat PAS tolonglah tunjukkan gua macam mana rupa Omega tu?

Cerita orang mati pun lu orang boleh buat takkan setakat Omega lu tak boleh nak cari..Dekat Petaling Street pun banyak bhai..lu beli satu lepas tu tunjuk sama gua..itupun kalau gua nak percaya.

Tak payah nak ubah minda orang Malaysia dengan buat cerita cincin ni..Rakyat Malaysia tetap mahu tengok itu Omega. Cerita karut marut macam ni lu orang cerita sama rakyat PAS. Dia orang memang akan sokong yang karut marut. Banyak sangat tengok wayang kulit bhai itu pasal lah..

Blogger MIM ada buat research..Lu orang boleh baca dekat sana..Research pasal cincin le bukan pasal Omega. Itu Omega Kak Wan sorang je tahu..kah kah kah...'Ada...ada..errr..ada dalam simpanan saya' Pehal lu gagap Kak Wan..?

Baca Apanama .

No comments: