Wednesday, September 16, 2009

PETER SELIPAR 'KURANG AJAR"

Blogawan Rocky hari ini mendedahkan 'budak yang kurang ajar' itu namanya Peter Sugumaran dari Paya Besar, Pahang.

Dalam ceritanya kepada Malay Mail, beliau dilaporkan tidak tahu apa yang dicakapkannya.

Itulah, pepatah Melayu ada menyebut "sebab pulut santan binasa, sebab mulut badan binasa".

Oleh itu, sebelum membuat syor atau buka mulut tolonglah tengok siapa yang kita hendak 'perli, sindir, kias' atau 'ingin dimalukan'. Fikir dulu.

Yang hendak dimalukan itu ialah Negarawan Malaysia bukan orang yang jual kacang puteh tepi jalan. Jangan sakitkan hati orang Melayu macam saya.

Orang Melayu lain yang tidak hormat Negarawan Malaysia itu tidak apelah, sebab mereka pun sudah lupa dengan jasa TDM.

Jika lupa jasa TDM itu cerita lain tetapi jangan kurang ajar.

Rakyat Malaysia pun ada yang marah dengan tindakan kurang ajar tu.

Pergi rumah TDM dan segera minta maaf.

Jangan lupa cium selipar yang beliau pakai.

Mungkin lebih wangi daripada 'hati sesetengah pihak yang busuk'.

9 comments:

terubuk jantan said...

Tun adalah negarawan yang ulung.Saya setuju dan sokong sepenuhnya jika Peter Sugumaran secara peribadi berjumpa dan memohon maaf dengan Tun,saya percaya mana2 agama pun tetap mengutamakan penghormatan pada mereka yang berusia dan apatah lagi pada yang membina Malaysia ini.
p/s: Dato saya ada menulis posting baru.

BelalangDewa said...

Kita sudah tahu orang yang kurang ajar tu Peter Sugunmaran. memang nama yang sedang meningkat naik tahap kurang ajarnya. Kemungkinan besar di Peter itupun diasuh oleh kelompok yang sama kurang ajar dengan dia...

Real Woman said...

Memang dasar KURANG DIAJAR!! Elok jugak tu suruh dia cium selipar TDM!

labu said...

ingin rasanya saya bagi tiket kapal terbang sehala ke mumbai kat paria2 ni. Biar dia duduk sana. tengok berapa lama dia boleh tahan.

Saya pergi kerja di mumbai seminggu dan terkenangkan paria2 di malaysia ni yang sangat bernasib baik.

Dee said...

Salam saudara.

Kalau peter ni lah yg nak kalungkan selipar kat gmbr TDM. .satu jer saya nak ckp

" BANGSAT KO PETER !!! "

Dari Lensa Ke hati said...

apa apaun pun tindakan atau cara kita dalm hal ni..kita kena guna akal fikiran.. mmg patut tindakan diambil kerana tindakan kurang ajar pada negarawan iaitu Tun Mahathir..tetapi kita jangan terlamapu dramatik hingga rosak perpaduan kita dalm rumpun barisan nasional..barisan nasional perlu bersatu padu kerana pembangkang gelakkan kita saja..

apanama said...

Saya pasti ini smua angkara Samy Vellu yang semakin terdesak.
Presiden MIC yang semakin tidak relevan bersama parti yang telah kehilangan sokongan kaum minority ini sengaja mengapi-apikan perwakilan dan kemudian-nya bersandiwara.
Inilah Samy Vellu yang semakin hampir ke garis penamat hayatnya sebagai satu-satu-nya pemimpin MIc yang tidak bermaruah.
BN dan Umno harus mengambil pendirian yang tegas dalam isu ini jika tidak mahu di-perkotak-katikkan oleh budak2 hingusan seperti s--badut T.Mohan.
Sama-sama lah kita tunggu dan lihat reaksi dan tindakan Umno dan NGO2 lain.

abdul halim said...

"Dalam ceritanya kepada Malay Mail, beliau dilaporkan tidak tahu apa yang dicakapkannya".

si tambi ni baru minum todi ke masa buat ucapan..

Anonymous said...

masa chedet dikecam dan dikata mcm2 oleh pemimpin umno dulu.. ada sesiapa yg beri reaksi mcm skrg nih?

atau hanya reaksi senyap dan tidak terbuka seperti skrg.. kenapa?

DIY?

salam syawal
nona