Tuesday, August 18, 2009

JANGAN BAWA BALA SI GO BALA

Menonton si Bala melempang polis semalam, naik juga darah saya kerana ia memaparkan Ahli Parlimen yang sepatutnya tahu undang-undang membuat sesuatu terhadap polis. Kurang ajar dan melampau.

Gunalah otak sedikit dan berlakonlah sebagai Ahli Parlimen bukan samseng yang mahu menunjukkan kekuatan kepada anggota keselamatan.

Jika marah sekalipun, jagalah tatasusila kerana si Bala ini mahu dipanggil sebagai Yang Berhormat. Lainlah memang berniat untuk mewujudkan ketidaktenteraman. Semua orang tidak suka tingkah laku anda. Kurang ajar dan melampau.

Saya nak ingatkan si Bala ini fikirlah tindakan kamu itu kerana kini seluruh rakyat Malaysia sudah melihat tingkah laku kamu yang kurang ajar kepada anggota keselamatan. Jika kamu samseng jalanan lainlah, tapi kamu Ahli Parlimen.

Ingat-ingat kita sedang memerhati kamu.

Jangan jolok sarang tebuan. Nanti kena sengat, bahaya tu.

14 comments:

real pemuda rawang said...

salam saya dr eddy pj hilton datuk,
saya sokong penuh atas kenyataan keatas si pendatang ni datuk.bagi saya pakatan rakyat patut membuat penilaian ke atas pemimpin2 mereka ini.mengapa si pendatang nie tak buat demontrasi sedemikian di kg buah pala.kecik2 MELAYU tolong,sudah besar melayu di katakn BOHONG.

HIDUP MELAYU,
MELAYU MAJU UMNO BERKUASA!

Permatang Pasir said...

sengaja dia nak pamerkan diri dia kena tangkap .. lepas tu masuk berita dan rakyat akan buat persepsi yang polis yg bersalah dan juga penyokong bn yang mula provok..

PanasHati said...

YB Bala hanya satu specis di luar dalam kelompok oposit parti...

bagaimana dengan yang di dalam rtm sendiri. Apa hal jack di hiburan tv, apa hal dengan srathi di minalfm dan yang dah pencen pilihan vasanta x suara malaysia.

RTM ibarat menuding jauh, tapi taik di bontot... x nampak.

anakmami said...

YB Bala, mungkin ini sesuai dengan perlakuannya...Yang Bengong (YB)

daaksaytunk said...

si badut sarkas kepala dungga ni memang macamni...nak tunjuk hero.. sukakan publisiti murahan.. nak org permatang pasir tgk kelaku depa..nak masuk tv, paper..kononnya polis zalim..yang depa tew apa?

anakmuda
http://ohpolitik.blogspot.com

Anonymous said...

Mungkin dia ingat ini Bombay? Hantar balik kat kampong atok dia di Madras!

Anonymous said...

Saya tidak pernah tengok YB yang begitu berani dan kurang ajar melempang anggota polis tanpa sebarang sebab. Yang hairan anggota polis tersebut yang dilempang hingga tercabut 'face-mask' beliau tidak mengambil sebarang tindakan. Kalau saya dah belubang kepala otaknya saya kerjakan.

Saya setuju satu sengatan diberi kepada beliau hingga beliau tidak dapat lupakan selagi hayatnya masih ada. Biarkan sengatan ini menjadi teladan bagi mereka yang kurang ajar terutama kepada mereka yang sedang melaksanakan tugas ketenteraman awam.

BelalangDewa said...

kewujudan anggota parlimen atau yang selingkungan dengannya inilah yang menyukarkan PM merealisasikan konsep 1 Malaysia...

Anonymous said...

Bila agaknya akan muncul seorang lagi Kiyai Salleh?

azienmat said...

Kalau hanya diucapkan 'anjing' sekalipun patutnya dah 'lebam' mata dia, ini dilempang pula.
Polis apa ini?

urangbahari said...

Mencabar kesabaran. Nak tunjuk belang pun biarlah bertempat jangan di tempat sedemikian. Nampak sangat nak mendapat simpati kerana berpolitik..

http://www.bio-asli.com/?id=insan13

Anonymous said...

bangang tol dia...eks...jatuh martabah ahli parlimen PKR..bong nuar tak nak sekolahkan anak buahnya ke...kekekeke

rayliew said...

GO PALA sepatutnya dilucutkan jawatannya kerana tidak berperangai macam seorang Ahli PArlimen...bertindak macam samseng..

real pemuda rawang said...

halau je dr malaysia ni..si gopala x kenang budi.