Thursday, May 21, 2009

AHMAD MASLAN DAN ORANG MUDA

Posting Kedua - 6.40 petang

YB Ahmad juga ditemuramah oleh Klasik Nasional selepas selesai dibawa melawat studio RTM. Dalam temuramah oleh Sdr Sayuti Mukhtar, beliau tanya mengenai Hindraf, pertubuhan haram yang perlu dilemparkan jauh ke dalam laut. Banyaklah jawapannya tetapi yang menarik 'hindarkan hindraf'.

Hari ini, kumpulan haram ini menggila lagi. Minta yang bukan-bukan. Saya ingat kita perlu menyedarkan mereka di mana bumi dipijak dan langit dijunjung. Belajarlah sejarah. Sejarah ini ibarat cermin kereta pemandu yang perlu dilihat ke belakang untuk kehadapan. Jika tiada cermin ini kita pasti menghentam orang belakang. Tak elok main belakang. Berdosa.

Posting Asal - 2.05 petang

YB Ahmad Maslan bertandang RTM pagi ini. Tujuannya ialah untuk belajar dan melawat. Bukan lawatan sambil belajar tetapi belajar sambil melawat.

Baginya, istilah lawatan sambil belajar selalunya membawa pengertian banyak saja melawat, belajarnya sikit. Betul YB. Apatah lagi ke luar negara yang banyak tempat membeli-belah atau pusat hiburan. Perrrgggh.

Beliau ingin mengenal hatibudi petugas RTM dan mahu bekerjasama dengan kami. Silakan YB kerana bagi kami, kecil nyiru, satu Bukit Putra kami tawarkan. Kami pun sedang belajar kerana ilmu ini banyak dan tidak kesudahan jika kita ingin mencarinya.

YB Ahmad yang berusia 43 tahun (masih muda) kini memberi tumpuan kepada MB, MC, ME dan MM. MB ialah Media Bersama, MC ialah media cetak, ME ialah media elektronik dan MM adalah media maya.

Pendekatan Ketua Penerangan UMNO yang baru ini tepat dan perlu dilaksanakan dengan sebaik mungkin untuk memastikan segala dasar kerajaan semasa dapat diterangkan.

Yang perlu diperhebatkan lagi ialah MM selain memantapkan tenaga pengurusan di MC dan ME. Jangan MC terus menjadi sijil sakit. Ini pasti amat menyakitkan.

3 comments:

Orgkpgdoha said...

Waaa..steady,hebat tu YB...selalu-selalu le menjenguk RTM...boleh juga bertukar-tukar pendapat dengan Datuk Tiger..Demi kepentingan Negara dan bangsa...

Nanti balik boleh jenguk Datuk Tiger sekejap...

orgkpgdoha said...

Salam Datuk Tiger..

KDN tak perlu melayani kehendak Hindraf sebab mereka bukannya persatuan yang sah disegi undang-undang. Hindraf adalah idea mereka sendiri..Tak perlu nak fikir-fikirkan sekiranya Hindraf mendesak dan mengancam kehormanian negara..Masuk sahaja mereka kembali dan sedarkan mereka asal dan usul mereka.Mereka amat bertuah dapat hidup di Tanah Melayu, sehingga mereka mendapat menjadi lawyer atas usaha bapak-bapak mereka.

"Kalau mereka berada di Negara GCC buat perangai macam ini , dah lama kena buang negara.." Padan muka depa.

Anonymous said...

SALAM...HARIMAU BERANTAI AMAT MENYOKONG TENTANG JIJIKNYA PERJUANGAN HINDRAF. TAK JELAS APA PERJUANGAN MEREKA.INGIN TIMBULKAN HURU HARA.APA YG TAK PUAS DIHATI. SEBENARNYA INDIA DI MALAYSIA SUDAH BESAR KEPALA. SEBAB MAJORITI KAUM INDIA JADI LAWYER-DIORANG CAKAP PANDAI.BOLEH MENANG KES DGN MUDAH. KAUM INDIA SUDAH TAHU SAMY VELU TIADA KUASA. JADI MEREKA TUNTUT MACAM-MACAM.SAMY VELU MEREKA BENCI,TIMBUL LAGI SATU INDIA PARIA, KAVEAS SATU LAGI SAMSENG ALA HINDRAF YG MEROSAKKAN BARISAN NASIONAL.KAYVEAS NI SATU LAGI PEROSAK BN- ORANG MELAYU SEMAKIN MELUAT TENGOK PERANGAI MABUK TODI DIA.HERAN MACAMANA DATO NAJIB PERCAYA DIA. RTM HARUS BUAT SATU DOKUMENTARI TTG. KAUM INDIA DARI SEGI SEJARAH, CERITAKAN TTG KEGANASAN YG DITIMBULKAN OLEH HINDRAF, BAWAK PEMIMPIN TAMIL CERITA TTG KEJAHATAN TAMIL EELAM DI SRI LANGKA. ANGGAP HINDRAF SBG SATU PERTUBUHAN "PENGGANAS".