Monday, May 25, 2009

INGAT, KOMUNIS BUNUH RAKYAT

Semalam, saya dapat merasakan bahang kemarahan Dato' Seri Utama Dr Rais Yatim di Jelebu terhadap pihak yang cuba mengagung-agungkan komunis.

Apakan tidaknya, saya berada di sebelahnya ketika beliau memberitahu wartawan mengenai sikap tidak wajar sesetengah pihak ingin menyanjungi komunis.

Bagi Menteri Penerangan, Komunikasi dan Kebudayaan itu, semua pihak perlu sedar bahawa komunis adalah musuh nombor satu negara ketika dulu sebelum usaha penyerahan diri mereka.

Komunis membunuh ramai rakyat negara ini termasuk orang awam yang tidak berdosa. Mereka juga memusnahkan banyak kemudahan awam termasuk balai polis dalam peristiwa Bukit Kepong. Mereka sebenarnya zalim dan kejam. Akibat perbuatan terkeji itu ramai anggota keselamatan terkorban atau menjadi cacat. Hilang kaki, putus tangan atau buta mata.

Kini, ada pula pihak yang ingin mengetengahkan peranan komunis dan merasakan tidak ada salahnya mengingati perjuangan mereka. Ada pula yang mengatakan bahawa elok juga kita dengar cerita di sebelah mereka.

Apa ni? Sudah gila ke atau buta sejarah? Baru bangun tidur ke?

Marilah kita bersama-sama menentang pihak yang cuba berusaha mengagung-agungkan komunis kerana ia bertentangan dengan budaya rakyat negara ini yang sentiasa menentang musuh negara. Apa? ...orang yang pernah membunuh keluarga kita, mahu diangkat menjadi hero?

Anak polong naik rakit.
Tolonglah membesar sikit (grow up)

Batu kikir ke Inderagiri.
Lu fikir lah sendiri.

12 comments:

GOMO said...

SALAM BRO...
AKU SETUJU DENGAN ARTIKEL HANG NI.
HARAMJADAH SUNGGUH PIHAK YANG CUBA MENGANGUNGKAN KOMUNIS. JIKA ADA TERBUKTI DAN MEREKA INI TAMPIL NESCAYA AKAN GUGURLAH JASAD MEREKA TU NANTI UMAT ISLAM KERJAKAN.

KEKEJAMAN KOMUNIS TIDAK MENDAPAT MAAF DARI UMAT ISLAM DAN BANGSA MELAYU.

Parpu Kari said...

SALAM DATO TIGER, APA KHABOR?

MEMANG PATUT MARAH PUN DATO, MELAMPAU LA NAK BAWAK BALIK PEMBUNUH YANG KEJAM INI, ELOK DI TOLAK DALAM LAUT KASI PADAM JE TERUS!

HMMM, NAMPAKNYA, MAKI RAMAI YANG DOK MENGUJI KESABARAN MASYARAKAT MELAYU SEKARANG NI!

MELAYU MESTI BERSATU!

OTAI (Otak Tenang Akal Inovatif) said...

tok tiger... otai sokong tok 200%. maka kita wajib bawa 8 wow faktor 1malaysia yang pak menteri sebut di rtm. kalau tak der atau rakyat tak faham x-factor atau value added 1malaysia ni maka bapak komunis dan penjenayah 13 mei 1969 pun jadi hero serta pejuang kemerdekaan rakyat. tok lihat youtube "513 to 1malaysia"... saksikan lah tukang caci kita lacurkan maruah melayu

Jiwa Merdeka said...

Sekadar fakta sejarah, selepas berakhirnya Perang Dunia, di beberapa negara Asia (termasuk Malaya waktu itu) musuh utama rakyat ialah penjajah, manakala parti komunis ialah pihak yang mempelopori perjuangan bersenjata menentang penjajah.

Peperangan sudah tentu melibatkan pembunuhan antara yang berada di sebelah penjajah (pekerja, penyokong, simpatisan, infomer penjajah) dengan "tentera pembebasan" atau "tentera rakyat" yang dipimpin oleh parti komunis.

Mungkin pembunuhan itu kejam. Tapi ia tidak dapat dielakkan apabila kedua pihak saling bermusuhan dalam "peperangan kemerdekaan".

asraf said...

Apsal kita tak menentang Jepun n British,bahkan kita agung2 kn diorng..padahal diorang tu sama je..penjajah...
Ramai nenek moyang kita terbunuh di tagan diorng..Britsh ni la juga punca raja-raja Melayu kita hilang kuasa..ishk3

Pemuda Pelapis said...

Salam DIY,

Dua perenggan last tu memang "BRAVO" habis. Itulah mereka saki-baki keturunan komunis yang masih bermaharajalela di bumi Tanah Melayu termasuklah kesemua kepimpinan pakatan haram PR.

Kafir mereka adalah "KAFIR HARBI" dan Islam mereka masih berideologikan "KOMUNISME" tetapi berjaya dikaburi dengan Al-Quran dan Hadis yang dipersenda-sendakan (PAS). Memang depa "AMAT BUTA SEJARAH" tanpa syak lagi. Samalah juga mereka pernah mengangung-agungkan penjenayah dan kumpulan lahanat "HINDRAF KELING PARIA" sebagai hero.

Pendekata pendokong ideologi "KOMUNISME" yang dikenalpasti wajib diperangi dan kerajaan melalui saluran kuasa KDN wajib menahan mereka ini di bawah akta ISA demi ketenteraman dan kemakmuran negara kita yang tercinta ini.

BERTINDAKLAH SEGERA SEBELUM TERLAMBAT

Anonymous said...

melayu umno bunuh org Islam di memali ape cer??? xnak selam dalam ke org2 yg terlibat dalam pembunuhan tu???

Orgkpgdoha said...

Salam Datuk Tiger...

Saya cadangkan ulang tayang balik filem "Bukit Kepong" arahan Datuk Jin Shamsudin.. Filem Allahyarham P Ramlee.."Sargan Hassan", dokumentari perjanjian "PKM dgn Tanah Melayu di Baling"..dan banyak lagi filem sejarah yang perlu kita ulangan supaya generasi baru dapat memahami sejarah.

Ini semua ada perjuangan untuk pembebasan fahami Komunis yang tidak diterima oleh Orang Melayu.

" RTM ..Janganlah asyik tayang filem Hindustan jer...

LIMAUDONG said...

Salam Datuk
Chin Peng adalah pembunuh dan mungkin terlibat dan perancang dalam serangan 'Bukit Kepong".
Tiada ma'af bagi Chin Peng dan hukum mati sesuai untuk dia.

JomoSamaTuaran said...

Caya la Tok Rimau.....
Pantun berkias pula tu....

Apa yang nak disibukkan dengan peristiwa Memali... siapa nak tentang Kerajaan...
HUKUMANNYA..MATI!!

Yang kena lagu P.Ramlee tu pun dah kena hukum...apa nak cerita. Kalau otak cam Komunis...buang saja dalam lubang najis babi...biar kena aids babi pulak...!!!

sri tribuana said...

Salam Dato'
Org melayu sesetengah mcm kacang lupakan kulit. Komunis di kata perjuang. Ish ish ish. Datangla ke blog saya, saya ada tulis pasal komunis. Terima kasih coz datuk ngajar saya berblog.

- wan shahrir a.k.a sri tri Buana

Ayu Safina said...

Salam,
sudah ada pihak yang cuba mengembalikan *keagungan fahaman komunis bawaan Chin Peng* dengan mewujudkan tugu-tugu peringatan di dalam kawasan Taman Peringatan swasta. Dianggarkan tugu-tugu ini berjumlah lebih dari 10 di seluruh Malaysia.

Saya percaya Chin Peng ingin pulang di hujung hayatnya supaya Legasi Komunisme tidak mati bersama-sama dengannya.