Friday, February 19, 2010

ANGKAT KAKI LANGKAH TERBAIK ZAHRAIN

"Perjuangan saya dikhianati pimpinan politik propaganda murahan."

Itulah pandangan Bekas Pengerusi Parti Keadilan Rakyat Pulau Pinang Datuk Seri Zahrain Mohamed Hashim. Beliau yang 'masak benar' perjuangan pakatan pembangkang mengambil pendirian, angkat kaki lebih baik daripada menjadi sebahagian api dalam sekam".

Beliau juga hilang kepercayaan kepada kepimpinan PKR kerana pengecut menyatakan kebenaran. Oleh itu, parti itu harus ditinggalkan selain kucar kacir dalam prinsip dan perjuangan.

Dalam pada itu, walaupun konflik negeri itu berpunca daripada sikap Ketua Menteri, Lim Guan Eng yang mengamalkan politik cauvinis, PKR juga dirundung pelbagai masalah.

Baginya, usaha mempertahankan pembohongan DAP oleh pemimpin tertinggi PR dan angan-angan menubuhkan kerajaan baru 16 September tahun lalu sudah cukup membuka mata tentang politik sempit PKR.

Bagi DS Zahrain, desakan meletak jawatan sebagai Ahli Parlimen Bayan Baru oleh pakatan pembangkang juga bukti cakap tak serupa bikin.

Datuk Seri Anwar individu bertanggung jawab mempromosikan lompat parti dan tindakan hampir serupa dihadapi mursyidul am PAS Datuk Seri Nik Aziz Nik Mat pada era 70-an.

Tidak mahu menjadi segerombolan yang dihukum sejarah dan generasi akan datang kerana hipokrit mencegah kemungkaran ; Datuk Seri Zahrain mahu tindakan beliau membuka mata yang lain.

Bagi mengetahui lebih lanjut, pastikan anda bersama ISU bertajuk APA DAH JADI di TV1 jam 10 malam ini.

No comments: