Thursday, July 29, 2010

LING LIONG SIK DIDAKWA

PUTRAJAYA 29 Julai - Bekas Menteri Pengangkutan dan bekas Presiden MCA, Tun Dr. Ling Liong Sik hari ini didakwa di Mahkamah Sesyen di sini berhubung kes berkaitan dengan skandal Zon Bebas Pelabuhan Klang (PKFZ). - UTUSAN.

6 comments:

Anonymous said...

ini menunjukkan kalau mereka tadbir m'sia habis smua dia sapu, kalau dalam syarikat swasta pun kebiasaannya pekerja yang mempunyai jawatan tinggi mempunyai syarikat kroni/proxy, kalau tak percaya cuba check.

kalau tak takkan perwaja/alstom boleh rugi

Anonymous said...

Baper tahun baru nak selesai bicara? Ke sampai mati tak selesai - selesai. Mahkamah kat Malaysia kan boleh beli, sama macam kat Amerik tuh. Ada duit beli la, tak gitu.

jebat said...

DIY,
Salam hormat,

Saya harap ini bukan satu lagi sandiwara PN. Harap-harap dapat keputusan yang bijak. Bukan hanya permainan BIJAK dari Pejabat PN yang licik dari satu kerajaan yang rapuh.

Saya tak tau apa nak dikata lagi kalau dalam kes ini juga akhir nya Pejabat PN negara mengeluarkan kenyataan "KES DI TUTUP KERANA KETIADAAN BUKTI dan SAKSI TIDAK BERKERJASAMA" suatu alasan yang biasa bagi Jabatan PN.

Sama sama lah kita tunggu apa keputusan nya nanti !!!

Salam hormat.

Anonymous said...

lepas Tun Ling Liong Sik ada lagi kot.. tunguuuuuu.

LIMAUDONG said...

Salam DIY

Sekarang yang bergelar TUN...tambah lagi 'GGU" kena banyak sabar 'tunggu' tiada kebal lagi Oooo!!!!

Anonymous said...

Salam DIY,

Saya kurang setuju Tun LLS dikenakan sorang-sorang. Spt yang masyarakat tau, setiap tindakan PKFZ adalah dalam pengetahuan Kerajaan. Nak beli tanah pun kena pegi ke kabinet. Isu Tun LLS tipu tak timbul jika kabinet tak luluskan. Di mana KSN pada masa kabinet luluskan pembelian tanah yang lebih dari harga pasaran tu? Bahkan KSU Kementerian Pengangkutan perlu bertanggungjawab sama kerana kertas kabinet mestilah kementerian yang sediakan, betul tak?