Friday, April 3, 2009

PELANCARAN PILIH KASIH ( 1.4.2009)








APA YANG SANGAT MENGELIKAN HATI TU

2 comments:

Anonymous said...

Salam DT,
Usaha untuk mempopularkan RTM adalah tindakan yang amat bagus dengan kerjasama swasta. Yang menjadi tanda tanya, kenapa ketiga- tiga pengacara yang dipilih langsung tidak ada seorang pun personaliti dari RTM. 2 pengacara dari stesen radio swasta ( Reza- Era.fm & RAja Azura - Sinar.fm).

Sukarkah RTM berunding serta mengenakan syarat "wajib" kepada produksi swasta tersebut untuk mengambil personalti RTM sebagai pengacara bagi rancangan yang dikendalikan oleh produksi swasta untuk siaran RTM. Bukankah RTM bayar untuk 13 episod itu ke?

Walaupun alasan pihak penerbit mahu mencari personaliti yang berpengalaman dan popular serta "senang" endak jual, tetapi kenapa perlu menggunakan personaliti tetap stesen penyiaran swasta.

Sudahlah personaliti RTM sukar untuk mendapat tempat distesen swasta, di stesen sendiri pun pintu tertutup dan sukar diiktiraf. Seperti kata Karam Singh Walia, "Kera di hutan disusukan, anak sendiri mati kelaparan".

Semoga laungan "tranformasi" benar bermakna kepada DT untuk mengiktiraf personaliti RTM.

- Terasa

mohd hafiz firdaus said...

adakah pilih kasih ini hanya akan banyak memilih peserta hanya dari selatan?? sama2 kita nantikan... berilah peluang kps anak2 muda yg berada di utara!! buktinya,ramai sekali pelakon yg berbakat dari utara yg menopili siaran tv. jadi pilih kasih ini harapnya adil memilih peserta...