Saturday, July 31, 2010

PEMIMPIN ALAM SEKITAR SUDAH BISU?

Malam tadi, DIY bersembang dengan kenkawan yang mencakupi pelbagai perkara termasuk mengenai nasib bangsa Melayu di negara ini menempuh zaman mendatang. Ada juga perbincangan mengenai taman perumahan yang dibuat 'senyap-senyap' dan akhirnya berpenghuni tanpa ada orang Melayu atau Bumiputera.

Namun yang paling menarik ialah sikap NGO alam sekitar yang membisu seribu bahasa mengenai masalah pasir dan air di Selangor dan keributan masalah air kotor dan pembalakan berleluasa di Kelantan. Banyak cerita sedih dan derita terutama membabitkan bangsa Melayu.

Apakah pemimpin NGO alam sekitar ini sudah ditutup mulut kerana yang membuat hal bukan Barisan Nasional tetapi parti-parti seperti PKR, DAP atau PAS? Ataupun mereka sebenarnya meminati parti pembangkang dan apabila ini berlaku, 'biarlah ia berlalu'.

Ini yang menjadi pelbagai persoalan di benak fikiran kami yang merasakan pemimpin alam sekitar ini mempunyai agenda mereka sendiri. Apabila mereka merasakan untuk bersuara kerana yang terbabit tidak sebulu dengan mereka, maka dipanggilnya wartawan untuk mengadakan sidang akhbar bagi 'membelasah' kegiatan yang tidak secocok dengan mereka.

Hakikatnya, inilah pemimpin yang hipokrit dan memikirkan tembolok mereka saja.

2 comments:

IES Agencies said...

TOK RIMAU:

pemimpin Pembangkan menyalak tak renti jugak

Anwar says Ling Liong Sik is not a big enough fish for MACC: Who does Anwar want MACC to go after? read all about it HERE

jebat said...

DIY, salam takzim,

Apa nak diheran kan NGO alam sekitar sedang menikmati 'rezeki sedekah air" dari EW si mambang sepet.

Nikmatnya menyebabkan NGO itu lalai tentang sekitar nya.

M U N A F I Q !!!