Wednesday, June 23, 2010

KA SIONG BIADAB - IBRAHIM

KUALA LUMPUR 22 Jun - "Orang biadab tidak layak berada dalam Kabinet."

Itu kenyataan keras Presiden Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (Perkasa), Datuk Ibrahim Ali kepada Timbalan Menteri Pelajaran, Datuk Dr. Wee Ka Siong yang dianggapnya tidak memahami Perlembagaan negara.

Ibrahim juga mendakwa Ka Siong mempunyai sentimen perkauman tebal apabila mempertikaikan hak bumiputera untuk mendapatkan biasiswa.

Beliau berkata, Ka Siong sebagai Ketua Pemuda MCA memang berhak membuat desakan terhadap kerajaan namun beliau tidak boleh melanggar sempadan berhubung hak-hak orang Melayu.

"Kenyataan Ka Siong cukup biadab dan kurang ajar, jelas dia tidak layak berada dalam Kabinet kerana tidak memahami asas Perlembagaan negara di samping bercakap atas dasar perkauman.

"Ingatlah Ka Siong, janganlah anda mencabar hak orang Melayu yang telah banyak berkorban kepada kaum lain. Sikap biadab anda pasti tersemat dalam hati orang Melayu," katanya kepada Utusan Malaysia di sini hari ini.

Kemarahan Ibrahim itu berpunca daripada kenyataan Ka Siong sewaktu mengulas pengumuman Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Mohamed Nazri Aziz bahawa Jabatan Perkhidmatan Awam (JPA) akan menghentikan secara berperingkat-peringkat pemberian biasiswa kepada 1,500 pelajar bagi mengikuti kursus ijazah sarjana muda di luar negara mulai tahun depan.

Akhbar The Star pada 16 Jun lalu melaporkan Ka Siong mempersoalkan adakah program biasiswa Majlis Amanah Rakyat (Mara) untuk pelajar bumiputera turut dihentikan seperti biasiswa JPA.

Kata Ketua Pemuda MCA itu, jika kerajaan hanya melakukannya kepada biasiswa JPA tetapi mengekalkan biasiswa Mara, ia tidak selari dengan konsep 1Malaysia yang dipromosikan kerajaan. - UTUSAN.

(Renungan Rimau : Takyahlah timbul perkara yang sudah dipersetujui bersama di bawah Perlembagaan. Jangan berperangai macam DAP yang mempunyai agenda mereka sendiri. Kita tahu siapa itu Lim Kit Siang, yang pernah bekerja dengan pemimpin utama Singapura. Kita tahu apa yang ada di dalam otak beliau. Oleh itu, tidak hairanlah beliau akan membuat apa saja untuk memastikan rakyat muak dengan BN atau UMNO. Kita perlu memahami mengapa UMNO ditubuhkan iaitu untuk menjaga kepentingan Institusi Raja-Raja Melayu dan memastikan negara ini terus aman sentosa. Satu lagi, kita perlu menentang Si Kitol yang mahu memporak-perandakan bangsa Melayu dan rakyat Malaysia. Mereka mempunyai banyak wajah dan sanggup berbuat apa saja demi kepentingan diri sendiri. Jagalah Malaysia baik-baik.)

7 comments:

jebat said...

Saudara DTY,

Itulah akibatnya jika terlalu berlembut - Beri MUka Sangat.

Mana perginya Pewmuda UMNO? - Suadah hilang suara ? dah BISU?.

Ini yang saya MENYAMPAH tentang UMNO. Bila membabitkan kurangnya kepentingan MELAYU mereka senyap macam TIKUSM JATUH KE BERAS !!

Wujud lah satu parti baru yang menjaga kepentingan MELAYU. Maka kita boleh mengucapkan "bye-bye" kepada UMNO dalam PR 13.

Pemuda UMNO dah kehilangan "PUNAI?"

Biaw taldo bereh asalkan KERAH.

Anonymous said...

alahai...kalu dah cina tu cina la jugak...mca dap gerakan ka sama saja...

WhackdeBugger said...

Anggota komponen BN selalu mencabar hak hak orang Melayu yang telah termaktub dalam Perlembagaan Persekutuan. Tindakan Wee Ka Siong mempersoalkan hak biasiswa Mara kepada orang Melayu jelas bertentangan dengan Artikel 153 Perlembagaan Persekutuan . Adakah Dato Ibrahim Ali dari Perkasa yang hanya sebuah NGO sahaja yang berani menyelar Wee Ka Siong? Dimanakah peranan UMNO yang sepatutnya mempertahankan hak hak orang Melayu ? Masih relevankah pemuda UMNO yang suatu masa dahulu bertindak sebagai pressure group orang Melayu tetapi kini lesu dan layu saperti deflated group?

Anonymous said...

suruh dia balik cina kalu tak stuju.

ni tanah melayu.

suruh perkasa hapuskan hak2 kaum cina. tarik balik warganegara.

SINGALAUTMETRO said...

Baca buku Looking Back, tulisan Tunku Abdul Rahman. Almarhum ada tulis, keistimewaan orang Melayu dipersetujui Cina. Tun Omar Yoke Ling Ong pun pernah beritahu saya, hidup dalam negara majmuk perlu faham dan memahami.

Cuma sejak akhir-akhir ini, semua jadi terbalik. Jangan sampai Melayu tinggal seluar dalam sahaja. Maaf.

jebat said...

Pembetula,

Orang nogori kato "bio tak do boreh, aso koreh".

Orang Johor kata "nak keras macam mana dia dah tak der PUNAI"

Kemana pergi punainya ?

Tanya mereka yang berkenaan: KJ,
MENTARI AMARAN KDN, DSN, DLL

Tapi jangan tanya DSAI ...
BAHAYA !!!

CodeNameSomaliPirate said...

Salam tuan.

Puak-puak penentang BEB dan hak istimewa orang Melayu adalah datangnya dari komponen BN sendiri.

Tidak merasa malu menang pilihanraya atas ehsan undi melayu dan menang di kawasan majoriti melayu contoh nya Cina biadap ni le.

Memang sial betul kita undi dia!