Friday, June 4, 2010

TANGLIN MACAM DI BANDUNG

Pagi ini, pergi sekolah anak untuk menemui Cikgu Asma. Pelbagai nasihat diberikan kepada saya agar anak tersayang boleh memperbaiki diri dan mencatatkan markah yang tinggi. Terima kasih Cikgu. Segala nasihat akan diambil perhatian dan tindakan.

Sebelum itu, minum pagi di Tanglin. Bertemu beberapa sahabat lama yang menjadi pengunjung regular Tanglin termasuk, Mr Z yang akan berangkat ke Australia untuk melihat lembu di sana. Kirim salam pada lembu di sana.

Dulu, jika anda mengunjung Tanglin untuk menikmati nasi lemak atau roti bakarnya, anda masih terasa berada di Malaysia. Tetapi, sekarang tidak. Anda akan terasa seakan-akan berada di sebuah medan selera di Indonesia mungkin di Jakarta atau Bandung. Apa sudah jadi? Perrrggggh.

Apakan tidaknya. Sampai saja, sambutan daripada lebih sepuluh gadis dan wanita Indonesia pasti mengejutkan anda. Ada yang bulat. Ada yang montel. Ada yang jernih sikit. Ada bertudung dan ada juga yang rambut dilepaskan. Macam-macam ada.

Mereka segera menyambut anda dengan 'lagu istimewa' yang dinyanyikan setiap hari. "Mari bang. Mari bang. Sini boleh duduk. Ramai pun boleh. Apa air mahu bang? Makan apa bang? Boleh order air sini bang, dan makan boleh order tempat lain." Macam-macam lagi lah kata-kata daripada pekerja gerai ini. Tauke gerai sibuk memasak.

Oleh itu, jika ingin mahu terasa macam berada di Indonesia, sila kunjungi Tanglin. Amacam Mr Z? Boleh ke macam tu?

1 comment:

kita anak melayu said...

GEMPAR !!Kakak Teresa kok masuk Islam???

baca di SINI