Saturday, December 13, 2008

LIMA MAUT DI AWAL PAGI

Lima maut di Jalan Syed Putra Kuala Lumpur pagi ini.

Wartawan RTM, Along Shafeek, memberitahu DT sebentar tadi.

6 comments:

ANAK MAHMUD, said...

Sedih...kita bersarapan dengan berita yang mendukacitakan.

bujai said...

silapnya orang kita ni, bila jadi sesuatu yang buruk, dikatakan TAKDIR.

sebenarnya perbuatan kita itu sendiri yang menjurus kepada jatuhnya takdir.

jika perbuatan kita elok, jatuhlah takdir yang baik. jika perbuatan kita menjurus kepada sesuatu yang tidak baik, maka jatuhlah takdir yang tidak baik.

edan bukan eh pakar agamo tapi macam ni jugak lah yang ustaz den cakap.

kalau dah bawak keto macam org gilo, takkan la buleh eksiden...

oppsss...

ibrahim yahaya said...

Sdr Mazlan,

Kemalangan berlaku di mana saja. Ada yang terkorban ketika tanah runtuh, ada yang mati di dalam kereta dan ada yang mati kerana tekanan perasaan.

Apapun, hidup jangan menyusahkan orang lain.

ibrahim yahaya said...

Sdr Bujai,

Ado maso bawak polahan pun kono eksiden. Yang polik tu, Moncino jarang ese tongok borlaku eksiden walaupun jalan yo kocik jo.

Samad said...

Salam Datuk,
Kita dalam hidup ni kena sentiasa berhati-hati dan yang paling penting, sentiasa berserah kepada Allah dan berdoa supaya dijauhkan daripada sebarang kemalangan dan kecelakaan. Ini penting kerana kadang-kadang, kita dah memandu habis sopan dah tapi atas kehendakNya, apapun boleh jadi. Sebab itu kita digalakkan berdoa sebelum memulakan perjalanan tak kira jauh atau dekat...

rayliew said...

Dalam menyambut perayaan Hari Krismas dan Tahun Baru 2009, Pandulah cermat, jiwa selamat. Ingatkan ahli keluarga anda..