Thursday, December 4, 2008

TAMBAH SATU TAHUN LAGI

Hari ini, hari istimewa. Setahun lagi sudah berlalu menuju ke countdown.

Untuk itu, saya ada teka teki.

Apa dia apabila kita beli warna hitam dan ketika digunakan warna merah tetapi apabila dibuang berwarna kelabu?

(Posting tru NE90 - Pelita Bangsar)

16 comments:

seema said...

Arang...

OTAI (Otak Tenang Akal Inovatif) said...

bro anuar ni... main belakang ke atauwa belakang main....

tajuddin anak maharajalela pasir salak sudah lama menyalak dah... tapi siapa nak dengar dulu.

anuar ibrahim juga kena dengar jeritan anak babi merah di kawasan kg ambo iaitu di terbak, ketek tengah, bunuhan dll dikelantan yang diternak secara kecilan dan tradisional. janganlah dengar suara anak dayak, anak cina, anak hindraf saja. dengarlah suara jeritan anak kelantan yang miskin dan tak ada peluang kerja. tak kan nak makan pkr dan pakatan rakyat saje

tapi anuar tak dengar jeritan anak kelantan yg dulu lagi gila kat dia.kelantan yang sambut anuar di stadium bila dia kena pecat dengan mahathir. diceritakan dia bermotosikal dari rumah kamaruddin mat nor pasir putih ke stadium kota bharu. orang kelantanlah dahulu patut dibela. melayu geogetown lah dulu patut dibela. mengapa anuar selalu beralih angin dan beralih kasih. dari sabah ke sarawak pulak. suara anak kadazan adakah tak mau dengar dah?

anuar terbuat ke semua itu sebab masa jadi tpm dan timbalan presiden umno... suara siapa pun dia tak dengar. yg anuar dengar suara fulus... dollar and cent!
berapa banyak kemiskinan kelantan, sabah, sarawak, penang masa itu anuar rungkaikan atau merdekakan?

lawan tetap lawan. tanya tetap tanya. soal tetap soal. fikir tetap fikir. allah maha mengetahui...bro bekas idola ku anuar.

Acik N9 said...

ARANG

Anonymous said...

jawapan nya arang ..dato'

azlan said...

Curut kut?

MAWAR BERDURI said...

HEHE?

SALAM TIGER?

YA BAH ARANG BAH 2 JAWAPANNYA...

SAYA PUN ADA TEKA TEKI UNTUK MR.TIGER "KALAU MR. TIGER KELUAR DARI UMAH ADA BERAPA SIMPANG YANG MR.TIGER JUMPA???

Anonymous said...

err...dato'

rasanya...kepala mancis kot?
rasanya la.

~lampu meja~

junkopile said...

assalamualaikum tok timau
countdown ape 2 tok anniversary ke
cigar tok

FUAD RAZALI said...

assalamu'alaikum...
he he .. saya masih boleh bayangkan bagaimana cara dan stail tiger bercakap, nada suara datuk waktu tanya teka teki tu... kenangan waktu bersama BH.. salute u sifu...

fuad razali

ibrahim yahaya said...

Sdr Mawar Berduri?

Berapa ya? Ngak tau tu baa.

Apa pun, kao memang cardik tu.

ibrahim yahaya said...

Sdr Junkopile,

Countdown jumpa yang satu.

ibrahim yahaya said...

Sdr Fuad,

Saya juga banyak kenangan bersama saudara. Apa pun biarlah ia menjadi kenangan manis.

MAWAR BERDURI said...

salam lagi mr tiger yang tampan!

hehehe jan mara, ok bah gambar 2 tampan lah 2.

senang ja bah jawapan nya.."dua jak bah kanan dan kiri" hehe

TEKA TEKI LAGI JAWAB KALAU BERANI? BANYAK2 POKOK? POKOK APA YANG BERANI?
HEHEH..

3 SuNgeY said...

Salam Bro Dato Rimau

Jawapanya : ARANG

Anonymous said...

bukan arang, julap la..

rayliew said...

Jawapannya ARANG..

Pada akhir tahun ini, kita hendaklah meneliti kembali apa yang telah kita lakukan, sama ada yang baik atau buruk, yang baiknya dipertingkatkan lagi dan yang buruknya kita hindarkan pada tahun yang akan datang.. Kita perlu menetapkan AZAM baru 2009 untuk mengharungi cabaran yang semakin mencabar..