Saturday, March 1, 2008

SUNGAI PETANI ADA REGU TERBAIK

Menteri Besar Kedah, Datuk Seri Mahadzir Khalid, yakin Parlimen Sungai Petani akan berkembang maju apabila penduduk kawasan ini terus memberi mandat kepada Barisan Nasional (BN) pada 8 Mac ini.

Beliau berkata demikian dalam Majlis Memperkenalkan Calon di Kawasan Parlimen Sungai Petani di Dewan Orang Ramai Tikam Batu, malam tadi.

Empat calon Parlimen dan DUN BN hadir di majlis itu.

Mereka ialah Calon P15 Sungai Petani, Datuk Seri Zainuddin Maidin; Calon N27 Pantai Merdeka, Dato' Dr Shuib Saedin; Calon N28 Bakar Arang, Dato' Soon Kok Hwa dan Calon N29 Sidam, Dato' Fong Chok Gin.



Bagi DS Zainuddin, Sungai Petani adalah satu kawasan yang berpotensi untuk dimajukan sebagai kawasan perindustrian utama di Kedah dan Malaysia. Ia juga sesuai untuk dibangunkan sebagai pusat pengeluar modal insan kelas pertama berdasarkan latarbelakang penduduk di sini.

Sebagai “mini Malaysia”, Sungai Petani yang mempunyai penduduk pelbagai kaum yang jumlahnya melambangkan nisbah sekata seperti negara ini, adalah kawasan Parlimen terbaik untuk dimajukan bagi dijadikan contoh kepada rakyat Malaysia.

Menurutnya, beliau amat bertuah kerana sebagai Calon BN P15 Sungai Petani, beliau mendapat regu terbaik kerana Calon DUN Barisan Nasional di kawasan Parlimen ini adalah pemimpin yang telah menunjukkan kewibawaan dan kepemimpinan terbaik.

Beliau yakin pengundi di Sungai Petani akan memilihnya di P15 Sungai Petani, Calon BN N27, Dato’ Dr Shuib ; Calon BN N28 Bakar Arang, Dato’ Soon dan Calon BN N29, Dato’ Fong pada 8 Mac ini.

DS Zainuddin berkata, gandingan semua Calon BN yang berwibawa dan berkaliber ini berikrar untuk memajukan kawasan Parlimen Sungai Petani agar menjadi kawasan pembangunan modal insan dan perindustrian terbaik di Kedah dan Malaysia.

Impian ini, kata beliau, boleh dilaksanakan.

Menurutnya, kejayaan Sungai Petani juga bergantung kepada kerjasama semua penduduk daripada pelbagai kaum agar mereka dapat membina satu pasukan mantap untuk meneruskan kecemerlangan pembangunan BN dalam tempoh lima tahun akan datang.

DS Zainuddin meminta pengundi Sungai Petani mengundi Calon Barisan Nasional pada 8 Mac ini.

...lagi gambar di Akhbar Cyber .

No comments: