Sunday, April 22, 2007

HIKAYAT JINNAH BROK (13)


(Bukit Putra, menjelang malam. Gambar oleh RPR IMAGE)

Kalau hendak suarakan rasa tidak puas hati, semua beruk boleh berbuat demikian. Aku tidak puas hati. Jinnah pun mengenai nasib rumahnya. Tok G juga tak puas hati. Tetapi rasa tidak puas hati itu sentiasa disimpan dengan baik. Diluahkan di gelanggang yang betul. Diluahkan dengan secara terhormat. Bukan menjerit dan melolong.

Berlainan dengan Badan Bertompok. Dulu dia berada dalam kumpulan Tok G. Tetapi kerana rasa tidak puas hati, dia berpaling tadah. Menyebelahi Tok Dol.

Kini, Badan Bertompok mencaci Tok G mengikut suka hatinya. Dituduh Tok G seorang beruk jantan tua yang tidak senonoh. Tok G kaki betina. Tok G suka pegang badan beruk betina yang putih melepak. Tok G merampas isteri beruk lain.

BB juga menuduh Tok G merampas harta banyak beruk lain. Banyak mengumpul harta untuk diri sendiri. Membantu anaknya untuk mendapat lebih banyak harta di Bukit Putra. Memberi sokongan tidak berbelah-bahagi kepada kroninya. Mengamalkan makan suap. Membenarkan makan suap berleluasa di Bukit Putra.

Sebenarnya, BB tidak puas hati kerana kalah dalam pertandingan jawatan dalam Kumpulan Tok G. Lebih parah lagi, nama beliau tidak disenaraikan dalam pemilihan perwakilan beruk yang baru lepas. Oleh itu, beliau bertindak bertanding mewakili pembangkang menentang aku daripada Kumpulan Tok G.

Setelah berubah kem, BB juga berkata pemerintahan Tok Dol amat baik dan tersusun. Sekarang, Tok Dol adalah pemimpin idamannya. Sedangkan pada masa dahulu, dia sering membidas Tok Dol yang disifatkan sebagai hantu jerangkong. Menyedut darah beruk lain. Dia menuduh Tok Dol suka menggoda isteri dan anak dara beruk lain. Tok Dol juga dituduh menghidapi penyakit beruk bersarang, yang disebabkan terlalu banyak melakukan persetubuhan dengan pasangan berlainan. Tok Dol juga dikatakan akan mati tidak lama lagi.

BB juga pernah ditawarkan untuk menjadi beruk kanan Tok G. Tetapi kerana satu insiden di mana ia cuba memperkosa anak Liah Manja, maka Tok G mengetepikannya. Itulah jadinya, apabila tidak dapat mengawal nafsu. Namun, Bedah Menyala dapat diselamatkan daripada kerakusan BB.

Bedah Menyala amat disukai oleh beruk-beruk jantan di Bukit Putra. Aku pun ada hati dengannya. Yang menyebabkan beruk lain tertarik ialah kedua-duanya suka bercerita mengenai cerita lucah. Liah Manja juga suka bercerita apa yang berlaku dalam kelambu dia. Tidak malu langsung cerita mengenai kegiatan seksnya. Liah Manja sering bercerita kepada orang lain "kegiatan seksnya" dengan beruk jantan. Digelarnya suami satu, suami dua, suami tiga dan seterusnya. Dia menceritakannya hingga ke detik-detik yang menghairahkan. Terlopong beruk-beruk jantan mendengarnya. Bedah Menyala yang sering berada di sebelah ibunya, tersenyum sipu dan kadangkala melepaskan jelingan manja kepada beruk jantan.

Kini Bedah Menyala sudah menjadi hak Kumor Buih yang duduk di sebelah timur. Kedua-dua mereka bertemu di batu besar berhampiran dengan lebuhraya yang dibina oleh manusia. Mereka bermadu kasih di atas batu berkenaan hampir setiap minggu. Kebetulan berdekatan dengan kubur besar masyarakat beruk. Sudah cinta, sebelah kubur pun tidak menjadi masalah.

No comments: