Friday, March 23, 2007

TOLONGLAH HAYATI dan AISYA......



Gambar oleh TheStarOnline.

Rakyat Malaysia yang berkemampuan, tolonglah bantu ibu dan anak yang amat memerlukan bantuan kerana kisahnya yang menyayat hati.

6 comments:

norzainah said...

aku dapat rasakan macam mana mak AISYA rasa..aku pun seorang ibu gak..yelah..kekadang anak kita luka, bengkak sikit pun kita dah kelam kabut...
mak aisya memang istimewa..hanya manusia yang betul2 tabah dan kuat sahaja dipilih tuhan untuk merasakan (aku rasa wording ni tak strong/salah lah) dugaan yang diberi..

ibrahim yahaya said...

ajayne,

sebenarnya posting ini bertujuan untuk memanjangkan berita akhbar The STar kepada rakyat negara ini.

Selain mengetengahkan penderitaan Hayati dan Aisya, ia juga bertujuan menyedarkan golongan berkemampuan untuk memberi bantuan segera kepada ibu dan anak ini.

Ia diharapkan memberi kesedaran kepada anak-anak betapa pengorbanan seorang ibu yang sentiasa mahu anak mereka hidup sempurna sepanjang masa.

Saya tabik kepada individu yang membuat kerja-kerja sukarela dan menyiarkan cerita mengenai kegiatan mereka dalam blog seperti Pi Bani, Daphane dan ramai lagi...

Semoga tuhan akan membalas jasa baik mereka....

ibrahim yahaya said...

ajayne,

nak tanya...dah dapat contact fudzail tu tak? kalau dah dapat oklah.

norzainah said...

dapat dah..terima kasih

Pi Bani said...

Terima kasih kerana memanjangkan kisah ini di blog saudara. Saya bersama Daphne telahpun melawat Aisya kelmarin dan menyampaikan sedikit sumbangan yang telah dikumpul dari kenalan-kenalan kami. Diharap lebih ramai rakyat Malaysia yang prihatin akan turut membantu Aisya.

ibrahim yahaya said...

pi bani,

Usaha saudari berdua mewakili rakyat Malaysia yang prihatin, berjiwa murni dan suka membantu rakyat jelata yang memerlukan.

Ia melambangkan peribadi bloggers yang berhati mulia.

Tuhan akan merahmati usaha murni saudari dan Daphne.

Saya berdoa agar saudari berdua serta keluarga sentiasa dirahmati dan dilindungi tuhan.