Friday, January 16, 2009

ORANG MONCINO MASUK TELEVISYEN

Orang Moncino, Bujai akan jadi tetamu Blog@1 TV1 malam ini jam 10.30 malam.

Bujai atau nama sebenarnya Jailani Harun pernah belajar di Masjid Tanah English School (MTES) bersama saya pada 60an. Dah tua dahhh.

Malam ini, Bujai yang pernah menemuramah Saddam Hussein dan pemimpin antarabangsa lain akan pasti menceritakan pengalamannya sebagai wartawan yang amat rapat dengan duta asing di negara ini.

Selamat menonton Blog@1 yang bersiaran dari Kuala Terengganu.

(nota : Moncino = Ramuan Cina, Melaka)

4 comments:

Fazrulls said...

Salam Tuan,

Nak tahu blog tuan - Bujai tu apa?

bungaraya said...

Tidak banyak, sedikit. Namun jasa BUJAI sebagai "agent perubahan" tentunya ada. Beliau bernasib baik kerana bapanya memiliki ruang dan kemampuan menyekolahkan beliau diera awal kemerdekaan. Tambah murni lagi beliau telah menggunakan ilmu yang diperolehinya untuk pembangunan negara. Selepas era awal kemerdekaan, kerajaan bertungkus lumus menyekolahkan ramai kaum bangsa melayu. Hasilnya kenampakan kini dimana sekurang-kurangnya kita mampu berbangga dengan hasil pemerintahan bangsa kita sendiri.
Yang menghairankan saya terdapat antara yang berjaya ini, menikam semula UMNO dari depan dan belakang. Hanya atas alasan Hak asasi manusia dan sebagainya. Dulu kaum bangsa kita tidak memberikan ruang dan peluang kepada lain-lain parti untuk memerintah. Mereka tahu buruknya berpecah belah. Tapi kini melayu pasca ke tiga ini sudah seperti kacang lupakan kulit. Mudah-mudahan aku tidak spt mereka.

Anonymous said...

The only way to stop future genocide is to fight back our way. The cowards use drones and missiles. No suicide bombs. Use snipers and hitmans. Pay them to kill their ambassadors and their families, their company ceos and their families. They kill our children. List down the numbers they have kill and we try to reach that number. An eye to an eye. Hit them anywhere in this world, from Brazil to Mongolia.
Distribute this comment to as many people as possible all over the world.

ibrahim yahaya said...

Sdr Fazrulls,

Nama glamour Jailani Harun.

Bu...singkatan bujang kot.

Jai...singkatan Jailani.

Jadi BUJAI la.