Monday, February 16, 2009

GAMBAR BOGEL EXCO WANITA?

Posting Keempat - 1.20 petang

Ahli politik dikaitkan dengan kes isu moral ini bukanlah baru di negara ini dan pernah menyaksikan ramai yang meletakkan jawatan. Ada yang meletakkan jawatan sebelum dibicarakan dan ada juga membuat pengakuan untuk mengelakkan perkara itu dipanjangkan, terutama musuh politik. Rakyat negara ini juga pasti tabik spring kepada bekas Menteri Kesihatan, Datuk Seri Dr Chua Soi Lek, yang meletakkan jawatan selepas mengaku beliau adalah "lelaki dalam video itu".

Posting Ketiga - 12.35 tengahari

Naib Presiden PKR, Azmin Ali, berkata pihaknya tidak akan kompromi dalam isu gambar bogel Elizabeth Wong. Katanya, PKR akan mendapatkan keterangan EXCO itu serta laporan polis sebelum memutuskan tindakan. MB TS Khalid Ibrahim pula berkata isu akan dibincangkan dalam EXCO Rabu ini. AGENDANEWS.

Cadangan Rimau : Ketika membincangkan isu itu eloklah Eli Wong tidak perlu berada dalam bilik mesyuarat. Ini kerana akan menimbulkan "kemaluan" besar kepadanya. Sekadar cadangan, itu pun jika hendak dipakai.

Posting Kedua - 12.20 tengahari

ADUN PKR, Bukit Lanjan Elizabeth Wong mengaku gambar bogel yang tersebar kini adalah gambarnya. Beliau yang pernah menjadi pembantu khas kepada Presiden PKR, Datuk Seri Wan Azizah Wan Ismail akan buat laporan polis hari ini. Kini timbul desakan agar beliau letak jawatan kerana moralnya dipertikaikan. - AGENDANEWS.

Posting Asal - 11.24 pagi

Tersebar kini dikatakan ada gambar bogel EXCO Wanita di sebuah negeri.

Siapa gerangan? Kalau ada, jangan disebarkan. Tak baik.

Tulah. Jangan berbogel, walaupun di bilik air.

Saya diajar oleh orang tua, ketika mandi sekalipun perlu memastikan ada kain membaluti tubuh.

Ada orang kata, kalau tiada kain sekalipun, perlu tutup di bahagian sulit.

Mengapa? Supaya tiada orang melihatnya.

Siapa akan melihatnya? Bunian? Peminat orang berbogel?

32 comments:

Anonymous said...

Aiks... Baru semalam terbaca pasa Nurse kat Klinik swasta Pulau Penang bogel.

Jom, lumba bogel?

MRSM Kalae Chepo 66/73

Anonymous said...

Beliau perlu segera meletak jawatan.

Hairan juga, dengar cerita gambar diambil oleh bekas boyfriend? Adakah ini contoh moral yang hendak ditujukkan oleh PR kepada golongan muda generasi akan datang? Dahlah PKR dikaitkan dengan kes liwat, timbul pula gambar bogel. Nampaknya moral PKR lebih teruk.

Fazrulls said...

Salam tuan,

kan dah tahu siapa gerangan empunya diri pun dah buat laporan polis..semalam..

So biarlah pihak polis yang membuat siasatan...

Zainal A. Kasim said...

Ini soal moral. Tidak wajar beliau mengekalkan jawatan lagi. Walaupun report polis dah buat, gambar yang tersebar itu pasti akan kekal di alam maya.

Susah anak-anak saya hendak memberi penilaian kepada wakil rakyat yang sepatutnya bebas dari skandal seperti ini.

Dulu digambarkan wakil rakyat BN terlibat dalam kes-kes seperti ini. Tetapi PKR pun sama juga rupanya.

Elok letak jawatan sahaja lah.

MAWAR BERDURI said...

salam mr tiger?

teketawak aku oleh tuan yang tidak meletakkan namanya kita gelar lah c anon!

apakah bugil pun mau belumba ah ah ah egat ni lumba kereta kah ah ah ah..

pa pun nak masam mana gia itu??? kalau sudah kenakpatan!

UsopOreMache said...

Hallo kawan,

Dia tu bukan islam... jadi apa dia buat tu tak masuk dalam sillibus moral...benda tu dah diterima pakai oleh majoriti bukan islam..kawin ka tak kawin hang boleh jolok keluar masuk bila2 masa..

jadi jangan cakap pasal moral di sini... tak masuk buku...Nak letak jawatan pasai apa.. bukan dia pi ambik gambar masuk majalah playboy ka, penthouse ka, mangga ka...

Aduss... jangan jadi bodoh dengan cuba memperbodohkan orang lain...

Jiwa Merdeka said...

Baguslah kalau ramai orang yang prihatin dengan isu moral pemimpin wanita ni.

Tapi janganlah hipokrit atau double standard.

Tak lama dulu ada seorang pemimpin wanita UMNO yang dikaitkan dengan satu skandal. Tapi dia dilantik semula sebagai seorang senator.

Pada masa itu tak terdengar pun
pejuang-pejuang isu moral dari "pihak sana" yang berani bersuara!

bungaraya said...

Wow....
Berani nya..
Saya semalam menerima sms dari seorang yang tidak dikenali.
sekali saya buka terdapat kandungan gambar seorang perempuan melayu berbaju kurung dan bertudung, tengah mengangkat kain baju kurungnya dan membuka seluar dalamnya dan menonggeng punggungnya. Tiba-tiba menghampiri seorang jejaka tampan berdiri dibelakangnya tengah membuka seluarnya dan mereka bermain sehingga puas. Bermain tengah bertudung. Astahgfirullah.

Encik KhaL said...

kalau tak mahu kemaluan besar, jangan tidur ngan partner. walaupon bukan islam tapi jaga perangai tu. jangan dok tunjuk perangai buruk. selama ini asik memburukkan org je. skrg dah terkene kat batang hidung sendiri. orang pr cam biasalah, mati2 bela walaupon bende tu dah terang2an buruk

QasehNuryz said...

Salam,

Bukan pasal isu dia islam atau tidak..Tapi dia tu salah seorang barisan pemimpin.Jadi mmg ia termasuk dalam isu moral.

Sekurang² nya Chua Soi Lek bertindak berani dan ketika itu penyokong PR lebih sudu dari kuah memaksa dia meletak jawatan.
Apa bezanya dgn Elizabeth Wong ni?

Cucu Tok Selampit said...

Tuan Tiger,

Saya tidur seranjang dengan boyfriend saya. Pagi esok pastinya saya bangun dalam keadaan bogel. Sya punya boyfriend sudah syok dan tangkap gambar saya. Entah macam mana tersebar kat internet. Mana ada salah dari segi moral? Ini orang UMNO yang paksa boyfriend saya tangkap gambar bogel saya.

Eli Wong

Moshe said...

Rakyat malaysia harus berfikiran lebih terbuka, sekarang tahun 2009. Dalam sistem demokrasi kita memilih wakil rakyat melalui undi berdasarkan parti yg kita sokong, tak kira wakil itu orang cina, india atau melayu. Ada orang melayu pkr undi calon cina DAP, ada orang melayu UMNO pilih calon cina dari MCA atau gerakan atau india MIC dan juga ada melayu Pas islam undi calun cina dlm DAP atau PKR..saya nak tanya, tak salah ke ?
Saya tanya demikian kerana cina, india atau apa saja yg bukan islam adalah kebal dan bebas dari berzina, minum arak dan apa sajalah yg islam larang, jadi kita melayu islam ada mau cakap apa ?
Jadi jika Elezabeth Wong bukan orang melayu dan islam, seorang belum berkahwin, dia bebas memiliki kehidupan sosialnya sendiri bukan macam Soi Lek yg sudah berkeluarga. Itu saja bezanya. Yg ambil gambar pun bekas teman lelakinya, buka majalah playboy. Jadi bagi yg melatah ttg isu ini tak payahlah melenting sangat, tak ada apa pun.

Ramai orang islam yg mengumpat sampai berbuih mulut, tak berdosa ke ?

Panglima Perang Cyber said...

Choi Sai Lek letak jawatan dari BN, tapi dia ni tak nak letak jawatan pulak.

Kita tunggu sampai bila dia nak bertahan atau dipertahankan..

Adakah ia digambarkan satu penganiayaan ?

atau satu taktik popular untuk menutup kemarahan orang melayu berkenaan isu Raja mahu disaman PR?


Salam tuan blog..

mohon izin letakkan blog tuan dalam list saya.

salam.

R@duan said...

:)

R@duan said...

aje gemor bolen...

abe MIE 'TERJAH' said...

http://pkrpasdap.blogspot.com

datuk,
motto baru Pakatan ialah

HIDUP BIAR SEDAP

kluangman said...

Apakah Nik aziz akan berkata - bogel di sana haram, bogel di sini halal.

Yang pasti - jawapan ulamak politik pasti menghiburkan.

TINTABIRU said...

nak hairan apa? ketua dah mcm tu dah tentu anak buah ikut sekali...

Anonymous said...

Dato;

Saya khuatir selepas ini YB Elizabeth Wong akan di tabalkan sebagai YB seumur hidup. Kenapa?

"YB" - Yang Berbogel!

Wakakkakakakkakakakkakakakakakka


MRSM Kalae Chepo 66/73

ChengHo said...

Ini soal moral bukan soal jenayah
Eli eloklah letak jawatan DUN Rakyat bolih uji pupulariti PR ( Perosak Rakyat ? ) bagi PRK round 4 ...
RTM 1 siarkan balik berita national dlm bahasa Melayu jam 8 mlm
jam 9 terlalu lambat samada isi berita sudah basi ,pendengar sudah mahu tidur atau pendengar sudah mahu keluar balik atas lain lain urusan
RTM 1 mistilah macam BBC 1 untuk program dan berita national dari kerajaan dlm bahasa Melayu sahaja..

echah_syed said...

org yg tak paham pasal moral pun nak berdebat jugek..sabo je aku :p

Shade said...

Gambar diambil oleh boyfriendnya semasa dia sedang tidur tanpa kerelaannya..Setelah berlaku selisih faham atau tak dapat apa yang dihajat atau nak cari duit dari Pengampu/Pemimpin UMNO/BN mcm Khir Toyo.. boyfriend sebarkan kat intenet.
Secepat kilat macai2 UMNO/BN mcm Zainal A.Kasim, Encik Khal, Qaseh Nuryz dan Panglima Perang Cyber senada dgn Khir Toyo mendesak Elizabeth meletak jawatan.
Wahai macai2 UMNO/BN perkara ini dah beribu-ribu kali berlaku cuma Elizabeth ini Exco Kerajaan Negeri Selangor. Adakah cara ini nak tegakkan UMNO/BN..Carilah cara lain yang lebih bersih dan diyakini rakyat..Pendekatan korang ini sama aje, style lama dan menyemakkan otak..lebih kurang sama aje dengan RTM, TV3, Utusan Malaysia dan Berita Harian untuk propaganda PRK Bukit Gantang dan Bukit Selambau..Alamatnya Permatang Pauh dan KT lah padahnya.

Anonymous said...

kalau pasal moral,apakah bercium pipi dengan artis boliwood tu bermoral, berpegang-pegangan tangan dengan mitchel yeo tu bermoral...pemimpin islam lagi tu...

Anonymous said...

Dato tiger

Bagi saya, eloklah YB berkenaan meletak jawatan kerana bila terdedah begini, mahu tidak mahu isu moral timbul.

Dengan meletak jawatan beliau dapat menyelamatkan intergriti diri dan maruah parti. Beliau akan dilihat mempunyai prinsip.

Tetapi perkara yang lebih besar adalah jika ini adalah bermotifkan politik, ia menunjukkan betapa bangkrapnya musuh politiknya dan partinya.

Satu lagi angle yang perlu diambilkira, kemungkinan ini adalah sebagai satu cara membalas dendam oleh bekas kekasihnya.

Walau apapun, pihak polis perlu menyiasat perkara ini dengan segera dan mendakwa sipelaku samada bekas kekasihnya atau musuh politik dan/atau partinya ke mahkamah.

Jika ini adalah kerja musuh politiknya atau partinya, pihak polis perlu bertindak tegas dalam pendakwaan tanpa memilih bulu.

Akhirnya, eloklah YB berkenaan meletak jawatan atas rasa tanggungjawab kepada parti walaupun dalam hal ini beliau tidak berdsalah sepenuhnya. Bagi politician, tahap indescretion yang perlu ada adalah lebih tinggi dari orang biasa.

bat8

hezry said...

Salam DT,

Kita yakin apa pun parti politik yang disertai oleh mana2 individu di negara kita ini, malah lebih - lebih lagi mereka yang menjawat jawatan sebagai ADUN atau AHLI PARLIMEN perlu mengikuti kursus ala "Biro Tatanegara" dan memahami 5 perkara yang wajib sebagai rakyat Malaysia iaitu RUKUN NEGARA.

Untuk ADUN PKR, Bukit Lanjan Elizabeth Wong fahamilah apa yang dimaksudkan dengan Rukun Negara kelima ini...

5)Kesopanan Dan Kesusilaan - rakyat Malaysia dituntut bersopan dan bertatasusila. ia merupakan nilai-nilai murni yang melambangkan keperibadian seseorang individu. Amalan ini akan menjamin kehidupan masyarakat yang harmoni, penyayang dan saling menghormati.


Selamat Beramal.....!!!

p/s - Perlu dicadangkan kepada SPR wajib bagi setiap ADUN & AP mengikuti kursus "Biro Tatanegara" ala2 "Akademi Fantasia kot..."

UsopOreMache said...

To Qasehmurai,

Soilek tu dah ada bini! Pi main ngan pompuan lain... memang salah la... Eli tu masih free, so sukahati dia lah nak tido ngan boyfren dia... Apa! jadi pemimpin tak boleh ada sex life ka?
tapi aku respek sama soilek!! wow tabik spring punya... sulah anampuloh tapi 'barang' power..

Pemuda Pelapis said...

Jom baca siapa sebenarnya yang terjah Elizabeth Wong telanjang?

NI DIA ORANGNYA - KLIK DAN BACA

LIMAUDONG said...

Salam DIY

Tak salah 'kan' selama ini PKR ingin Kerajaan BN telus maka kenalah YB Pakatan beri contoh melalui teladan cara TERBUKA.
Ha..ha.. mati aku....

Ewat said...

Sikalang kita ada lagi satu bukit mau election... BUKIT GANTANG, BUKIT SELAMBAU and the latest is BUKIT teLANJANg....

WOOOWWWW....

Mahyudin said...

Salam Datuk,
Berhubung dengan kes gambar bogel Eli ni, kalau Anwar dan pemimpin PR yang lain masih nak 'back up', tak taulah saya nak kata apa. Apakah tahap kebijaksaan akal fikiran mereka jika perkara yang melibatkan moral seperti ini masih nak di'back up'?

Ewat said...

Hallo all,

Bila wa tengok komen2 di sini, pasai politik ni wa pun tak tau la, bila cakap musti kasi tipu orang.. wa tak tau dia orang ini mau tipu atau dia orang manyak bodoh sudah kena tipu lepas itu dia sambung cerita tipu... kalau dia saja2 mau tipu, ini orang ada sikit pandai tapi masih bodoh sebab mau tipu orang pandai.. satu lagi kalu dia sudah kena tipu lepas itu sambung cerita tipu, ini orang manyak kurang pandai la sbb dia pun sudah kena tipu, ada hati mau tipu orang...ini manyak bodoh punya orang....

Pada yang bercakap soal moral di sini perlu ingat itu amoi bukan tidor telanjang depan rumah dia kasi orang ambik gambar... dia tido dalam rumah dia, kain sudah buka, satu orang pervert ambik gambar... ini amoi jadi victim... so kalu wa pigi amgkat gambar lu punya mak tengah berak, kain ada angkat, lu punya mak tadak moral ka??

Haiya... lu pikir la sendiri.. kebijaksanaan konon...cheh..

haneco said...

kalau pasal moral,apakah bercium pipi dengan artis boliwood tu bermoral, berpegang-pegangan tangan dengan mitchel yeo tu bermoral...pemimpin islam lagi tu...