Friday, February 20, 2009

TAKYAHLAH BELASAH WARTAWAN

Tian Chua hendak 'membelasah' kawan saya, Lukman Abdullah daripada AgendaDaily.

Takyah buat begitu, walaupun marah sangat wartawan buat berita gambar bogel Elizabeth Wong, rakan seperjuangannya.

Tidak elok hendak membelasah orang. Kuat sangat ke? Ingatlah pula jika ada orang hendak membelasah kita pula nanti. Control la sikit emosi tu beb. Buat malu je jadi Ahli Parlimen hendak membelasah orang.

Buat Lukman, jangan takut jika dibelasah kerana sebagai wartawan ini semua asam garam hidup.

Ada ke wartawan belasah ahli politik? Ada kot.

15 comments:

abe MIE 'TERJAH' said...

http://pkrpasdap.blogspot.com

apa nak takut datuk....pembangkang memang camtu..bila tanya nak saman..tapi diaorang hina kerajaan, mana ada saman...mereka hina untuk cari makan bukan perbetul kesilapan..

pasal tian chua terlibat, ada seorang lagi YB dari DAP dengan elizabeth...

kenapa eliza lari? semua orang lari mana boleh polis nak cari bukti...

cekodokmasin said...

Salam tuan,
Tian Chua memang kuat. kalau tak, takkan dia terkenal dengan aksi duduk depan kereta masa demontrasi dulu. Muhahahahahahaha. Takut kantol le tu...

aimdaim said...

DIY,

Mak saya kat orang yang tak mengaku tu adalah orang yang bersalah. Itu pasal dia nak pecahkan kepala orang, nak cover line yg dah tak clear.

fikir-fikirlah

anontahir said...

Marah sangat, nanti orang kata betul dia ada apa-apa pulak... ke memang ade... he he syoknyerrrrr...

TINTABIRU said...

Aik marah sangat nampak si kawan kenapa? ..tak yah lah sampai nak belasah orang ni bukan kuat snagat pun..lagi pun tak hairanlah pembangkang suka main tumbuk2 dah ler tu belagak mcm samseng pulak...saya tak hairan kalau kelakuan mereka tidak seperti pangkat atau jawatan yang mereka ada kerana yang saya tahu PEMBANGKANG NI MEMANG BERTINDAK DILUAR KEWARASAN FIKIRAN YANG BETUL

Mazidul Akmal Sidik said...

Salam Datuk,

Jadi wartawan banyak cabaran. Pahit, manis, getir. It's a package, a special one. Dimaki, dihina, dikeji, ada waktu dipuji dan disanjung, biarpun jarang berlaku.

Kalau setakat nak 'dibelasah' dek ahli politik, senyum jer lah.

Kalau dibelasah betul, ada peruntukan undang2, Seksyen 323 dan 324 Kanun Keseksaan. Bukan seronok benar kalau ahli politik didakwa mengikut seksyen terbabit :)

lembah bujang said...

pendapat saya, 'membelasah' maruah orang lain tanpa kaji selidik yang betul dan semata2 untuk mengaibkan orang adalah lebih keji berbanding belasah secara fizikal..jika ceritanya pun masih belum jelas hujung pangkal dan orang yg terlibat pun masih belum ditahan maka adalah lebih elok jangan membuat sebarang andaian berbentuk provokasi, cerca dan kurang manis..

ingatlah, kehancuran ssuatu kaum adalah oleh sebab tangan2 mereka sendiri, ini janji Allah..semoga kita semua berjaya dunia akhirat..insyaAllah.

cheers.ws =)

echah_syed said...

panas dah bontot dia..! :p

DonCorleone said...

Boss, saya teringat Tun Hanif Omar (masa tu Tan Sri) belasah saya di Bilik Bunga Raya Airport Subang sebab saya tanya dia tentang kes rogol Inspektor Ali Ariffin. Tapi lepas tu dia peluk saya mintak maaf. Saya cuba ingat balik....and now saya ingat....sebenarnya boss lah yang suruh saya tanya Tun Hanif tentang benda tu. Hahaha. - Saniboey

Anonymous said...

Tak payah sibuk sibuk...Komen berita ni la.

Thursday February 19, 2009
Sabah government to replace Perdana cars with Volvos

KOTA KINABALU: The Sabah government is replacing part of its Proton Perdana official cars with Volvo cars because they will be cheaper to maintain.

Chief Minister Datuk Musa Aman said the Volvo cars, to be acquired by state government-linked Angkatan Hebat Sdn Bhd, would be used by the 12 ministers and 16 assistant ministers.

“Senior civil servants, including the permanent secretaries in the various ministries, will continue to use the Proton Perdana cars,” Musa said after the Cabinet meeting yesterday.

On another note, Musa said state officials would highlight to their Health Ministry counterparts of the existing congestion at the Queen Elizabeth Hospital here.

”We hope the Health Minister can resolve this matter as soon as possible,” he said.

abdul halim said...

tribute to eli for allowing us to share her private life and private part with every fellow malaysians worldwide.

anymore to share....

budak-kom said...

mana dia kebebasan akhbar..saya dah tanya ramai orang mengenai kebebasan media tapi memang terlalu subjektif...tapi kalau tengok macam ni, seolah olah kalau pro kepada mereka, tu d panggil kebebasan akhbar..pernah satu kali mereka buat agenda pilihanraya kalau menang nak tutup tv3 , utusan dan rtm sbb tak adil...jadi adil ke tuk menutup periuk nasi orang semata2 kerana tidak bersetuju dengan kita...sekejam kerajaan bn pun takde pergi tutup operasi harakah..masih boleh d jual wp terhad...masih banyak benda yang pro pembangkang d pasaran tapi takde pun d tutup..bak cendawan lepas hujan ada r...

Anonymous said...

Mana tak marah, dia dah tumpang sekaki ataupun enam inci.

Anonymous said...

kalau pakai rambut palsu pompuan + dengan lipstick..hah..jadi la dia mak nyah si apek tu..nak belasah orang konon..poooooorah..apek lembek

bluehope said...

Tu yg cian tuh kt reporter2 ni. Asyik nak kene belasah je.. Nasib baik BlueHope tak jadi reporter. Mesti kene belasah teruk punyer. Masa kecik2 dulu slalu report kat mak bila ader org buli, pastu resultnyer kene belasah leh mak balik. Nyesal tak sudah...start tu le BlueHope tekad tak nak jadi reporter bila besar nanti.