Friday, February 20, 2009

WANITA MELAYU SUKA ORANG BERBOGEL?

Semalam, seorang ahli politik telefon saya bertanya mengapa tidak tulis mengenai wanita Melayu yang suka tengok gambar bogel. Saya tanya siapa? Dia tanya, "kamu tidak tengok tv atau baca suratkhabar ke?" Itu kerja saya, jawab ringkas.

Beliau hairan bagaimana ramainya wanita Melayu yang berdiri teguh di belakang Elizabeth Wong ketika sidang media tempoh hari. Saya menerangkan itulah tanda solidarity, tanda kasih, tanda sokongan atau perpaduan ummah.

"Perpaduan ummah kepala otak kamu." Saya pening sebentar.

Ahli politik itu terus berkata mengapa 'pompuan' Melayu tu yang bertudung tidak tahukah siapakah yang mereka sokong. Siapa yang mereka megahkan. Siapa yang bercakap dalam sidang media itu. Apa yang dibuatnya sebagai seorang wanita. Seorang wanita yang gambar bogelnya disebarkan. Tidak faham ke?

Mungkin dia kena aniaya? "Kepala otak kamu. Siapa kata dia dianiaya?" Saya pening sebentar. Dua kali sudah kena 'kepala otak'. Ini sudah lebih.

Perbualan lain saya tidak mahu teruskan kerana saya menerima banyak 'kepala otak kamu'.

Kesimpulannya, beliau ingin menyatakan mengapa wanita Melayu tidak memahami apa yang mereka sokong, seorang wanita yang gambarnya boleh diambil berbogel. Katanya, tidak payah beliau menceritakan bagaimana sifat wanita itu kerana semua orang sudah tahu. Yang peliknya wanita yang memberi sokongan.

'Kepala otak kamulah'. Puas hatiku.

19 comments:

QasehNuryz said...

hehehe....

biasalah bro..nk tunjukkan tanda sokongan pada 'wanita yg teraniaya'..
begitulah persepsi wanita² yg berada di belakang eli tu.
Nak² pulak sama parti..kene la tunjuk 'sifat simpati'..ye tak..

bungaraya said...

Saya juga menulis dan memberikan komen tentang kehairan saya tentang ramainya melayu bertudung dibelang Eliza ketika beliau membuat sidang akbarnya. Hairan kerana pada mata universe menampakkan bahawa yang bertudung itu menyokong juga perbuatan Eliza yang tidak bermoral itu. Ertinya pada hakikat kini tidak kira ia melayu, cina maupun India, masalah berbogel telah menjadi budaya yang tidak ketara. Okey bah berbogel.
Kambing tidakpun pakai pakaian hatta ketika makan. Orang utan "ramai: diSepilok, Sandakan yang sentiasa menayangkan kemaluannya. Kalau nak tengok betapa melayu juga berbudaya berbogel dan seks bebas, tengok saja dalam internet ini.
Ada setengah melayu yang belajar diluar negara tu, "anu:nya pun dah tak elok kerana orang Negro biasanya kalau dibagi peluang, panjangnya mengalahkan landasan.

Moshe said...

Wanita bertudung yg sokong tu orang politik, politik tidak ada batas dan sempadan selagi jika ianya mendapat publisiti, simpati dan sokongan dari penyokong.

Perspektif politik adalah berbeza antara satu dgn yg lain. Adakah ahli politik yg berbohong, fitnah memfitnah, menipu dan membuat perancangan khianat tidak salah dari moral ?

Mengapa dlm kes Elizabeth ini shj disibuk2 dan dikaitkan dgn moral ?
Adakah moral hanya berkait dgn ruang lingkup ini shj ?

Penyalahgunaan kuasa yg berleluasa, mengkayakan diri dan keluarga tidak bersalah dari segi moral ? Dlm kes Eliza ini tiada hak rakyat yg dirompak dan beliau mungkin telah bertugas dgn cemerlang. Saya rasa kita cuma dikelirukan dan bukanlah bermakna saya menyokong keruntuhan moral

Anonymous said...

nasib baik dia berdiri belakang. Kalau pompuan melayu ramai ramai baring depan dan pacak bendera, takkan pelik bin ajaib.
pelik sebab menyokong org tak bermoral.
ajaib sebab dia org ingat satu malaysia tak tahu.

rayliew said...

Yang jelasnya beliau telah mengaku gambar itu adalah benar, dan beliau telah terbang ke luar negeri..untuk lari dari terus ditanya..

echah_syed said...

saya pun wanita melayu tp tak sokong..hiks :p

Anonymous said...

tu pasal bro...
sy pun xtau la...
depa boleh kwn dgn org kafir, suka bogel,suka berzina ngan lelaki islam...
tp depa xbleh kwn ngan org pkai tudung kaler merah yg sesama islam...
lagi pulak...
kalu sokong maksudnya bersubahat...
bersubahat kan ke berdosa...???
kalu hukum hudud laki tu kena hape ha...???
kompom mak bapak dier kata anak dier xbuat gitu...
Mahukah anda utk mempunyai pemimpin yg sebegitu...???
budaya org timur letak tang mana...???
tui...
hipokrit...

Anonymous said...

Orang Melayu memang suka mengugamakan politik walaupun mereka sedar politik tak ada halal atau haram.
Amat menyedihkan melihat orang2 Melayu meletakan diri mereka 'on self destruct mode'.
Kita bolih melihat dgn jelas bagaimana bukan Melayu bersatu utk menjaga kepentingan mereka tapi org Melayu sendiri dgn relanya berpecah belah.
Betul kata Abdullah Munshi' Jika ada bangsa yg tidak kasih kpd bangsanya sendiri itu adalah bangsa Melayu.
Wallahualam.

LIMAUDONG said...

Salam DIY

Mula I fikir Elizabeth (Y.B.) baik orang nya. Tak sangka ' boy friend ' dia yang buat hal.
Kalau dah gitu...laki mana tak naik angin...faham-faham lah hee..heee.
Tetapi jangan MENYALAH orang Barisan Nasional mencetuskan isu BOGEL.
DSAI patut disalahkan sebab kurang ajar kepada anak-anak buah dia.

TINTABIRU said...

Saya pun wanita melayu datuk, tapi nak menyokong kenalah pada tempatnya tapi ORANG ITU Menunjukkan sokongan yang tak kena dengan tempat..
malas nak tulis lebih2 tak pasal2 surat saman sampai kat umah nanti..so be careful..

Jiwa Merdeka said...

Saya ingin melihat masalah moral ini dengan pandangan yang luas.
Saya melihat orang yang mengamalkan rasuah (misalnya politik wang dalam UMNO) atau menyalahgunakan kuasa pun adalah orang yang rendah moralnya; bukan orang yang tidur berbogel saja.

Jadi kalau kita sibuk dengan isu perempuan tidur berbogel, tapi tidak kisah dengan pemimpin yang mengamalkan rasuah ( malah menyanjungnya pula) itu namanya hipokrit atau munafik!

Saya tidak mahu berserta dengan orang-orang seperti ini. Sebaliknya saya lebih berserta dengan pemimpin Melayu yang menyokong atau bersimpati dengan Eli, kerana mereka jelas lebih ikhlas dan tidak munafik.

Harimau-Malaya said...

salam,
itu hanya wanita bodoh!!!

Anonymous said...

RayLiew

Sebagai Exco Pelancungan, YB EW keluar negeri untuk menarik lebih ramai pelancung ke Selangor

Anonymous said...

aku ingat aku sorang saja yang heran..tapi belambak jugak manusia lain heran tengok pompuan-pompuan melayu ni berkobar-kobar sokong mek eli ni yer..tak cerdik (tak mau pakai perkataan bangang) lansung pompuan melayu dalam pr ni no....sedor la sikit kak semua oiii..

DNL said...

aisehman.....biasalah pompuan melayu macam tu pasal suka tengok cerita hindu...

tu yang jadi kriminal pun nak di agungkan tu samalah. macam dah takdak hero hindu lain lagi dah...rekod kriminal nak di bersihkan.

samalah tu ..... dah takdak moral pun nak dibela lagi. serupa lah macam depa sendiri takdak moral.

tu boss depa nik ajis tu kata bogel taksalah cuma malu kat malaikat ja.

kalau malaikat lari tak jaga kita maka siapa nak tulis dosa kita ye tak? boleh lah tu...... bodoh punya analogi.

bukan ke berbogel kat rumah tu satu perbuatan yang mengundang kepada kemungkaran? nak pulak bukan muhrim.

bayangakn pak bogel anak bogel ...mampuih..... siap anak boleh komen aleehhh...pak ni ingat bagus sangat. bf cek lagi terer...

naya...naya....

siapa mak kena dengan anak jantan...mak takat macam betik kecut takpayah nak tayang lah......

Anonymous said...

Dato;

"Kepala otak kamu" buni nye baik. Kalu kat Tegannung, bunyi nye ade kick sikit, mcm nih:

"Pala hotok mung"

atau

" Pala natang Pok mung"

atau"

"Korok mung"

atau

"Berayok Mok mung".


MRSM Kalae Chepo 66/73

ibrahim yahaya said...

Sdr MKC,

Kalau orang Melaka, mereka panggil "lahabau".

bluehope said...

Si eli bogel tu kira o.k lagi sbb dia bukan melayu. Tapi yg sokong kt belakang tu bukan takat tutup aurat, melayu, islam...tapi seolah2 dah 'membogelkan' diri mereka dgn meyokong wanita yg tak bmoral sprt si eli.

Tapi mgkin jgak diaorang ada agenda tsembunyi di atas tindakan tu... Ntah la..BlueHope ni kalo main serkap jarang mmg terrer!!!!

Anonymous said...

brader tiger,
gua rase klau btul eli kene aniaya ..let it be la
lgpun nak lepas jawatan tu..
klau soi lek kne aniaya bile kene rakam..let it be la
lepas jawatan pun org nak lg..
yg penting simpati sbb tkut kne btg idung sendiri..kne aniaya
klau x neutral dan berpihak.. jdkla camni semue pun berat senget2
Nak jage rakyat ke nak jage parti? huh!
-non-partisan-